Kihirdették a Lidl pályázatának nyerteseit
Lezárult a Lidl Magyarország edukációs programja, mely a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakmai támogatásával az élelmiszerpazarlás problémájára és annak megelőzésére hívta fel az iskolások figyelmét. Az ÉlelmiszerHősök elnevezésű órarendtervező pályázat keretében az élelmiszermentés bajnokait keresték, a nyertesek alkotásai pedig országosan elérhetőek lesznek, a Lidl 2022/23-as órarendjét díszítik majd.
Piacvezető áruházláncként a Lidl nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerfelesleg minimalizálására, nem csak folyamatai tökéletesítése révén, de vásárlói és az iskolás korosztály részére meghirdetett edukációs programokkal is. Ilyen kampány volt a nemrégiben lezárult, a Nébih Maradék nélkül programja közreműködésével meghirdetett „ÉlelmiszerHősök – Legyél te is az élelmiszermentés bajnoka!” című órarendtervező pályázat is. A Lidl által immár negyedik alkalommal elindított megmérettetésen a diákok fantáziájukat segítségül hívva olyan órarendterveket készíthettek, melyeken bemutatják, ők miként tennének az élelmiszerpazarlás ellen. A diszkontlánc célja az volt a kampánnyal, hogy játékos és edukatív módon hívja fel a gyermekek figyelmét arra, milyen fontos az élelmiszerek és az élelmiszerhulladék felelős kezelése. Ehhez a Nébih Maradék nélkül programja segítségével a résztvevő gyerekek és családjaik hasznos, általuk is megvalósítható tippeket is kaptak.
„Az élelmiszerpazarlás visszaszorítása akkor lehet sikeres, ha nem csak a vállalatok, de a lakosság is tesz érte, amiben hosszútávon a most felnövekvő generációnak is nagy szerepe van. Éppen ezért választottuk idei órarend-tervező pályázatunk témájának az élelmiszermentést. Nagyon örülünk annak, hogy ennyi kis élelmiszerhős van ebben az országban, akiktől nagyon sok értékes, szép és ötletes órarendtervet kaptunk. Bízunk benne, hogy ezzel a kampánnyal az ő és társaik, valamint családtagjaik szemléletformálásához is hozzájárultunk és együtt haladunk tovább a jövő útján”
– mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
A zsűrinek nagyon nehéz dolga volt a sok beérkezett kreatív alkotás közül a legjobbak kijelölésével, és a közönségszavazás is szoros eredménnyel zárult. A legtöbb órarend-tervet a Budapest XIV. kerületi Szent-Györgyi Általános Iskola 1. b. osztályból küldték be, így ők nyerték el az 50.000 Ft-os Lidl utalványkártyát. Akiknek pedig az alkotása a következő tanévben a Lidl órarendjét díszíti: a közönségszavazást Bujtás Alitta (Dunakeszi Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola) nyerte, a zsűri pedig Zsíros Zia (Szegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskola) tervét találta a legjobbnak.
„A Nébih Maradék nélkül programjában a gyermekkori szemléletformálásra fektetjük a legnagyobb hangsúlyt. A kutatásaink ugyanis azt mutatják, sok felnőttben nem is tudatosul, hogy mennyi élelmiszerhulladékot termelünk a háztartásunkban egy év alatt, éppen ezért nagyon nehéz változást elérni. A gyerekként elsajátított fenntarthatósági szemlélet és a pazarlásmegelőző jó gyakorlatok viszont végigkísérik az életünket. Azok az iskolások, akik saját rajzot készítettek a pályázatra, egészen biztosan kevesebbet pazarolnak majd, mint a mostani felnőttek!”
– mondta el Kasza Gyula, a Nébih Maradék nélkül programjának vezetője.
Ahogyan az elmúlt években, idén is a zsűri és a közönség által legjobbnak ítélt tervek alapján készül el a diszkontlánc következő tanévi órarendje, melyet a nyár folyamán, bármilyen iskolai termék megvásárlása esetén ajándékba kaphatnak a vásárlók az ország minden Lidl áruházában.
Kapcsolódó cikkeink
Nébih: a forgalmazó 30 grammos Whey protein csokoládé ízű tejsavófehérjét hívott vissza
Fémdarabkák lehetséges jelenléte miatt a Tízpróba Magyarország Kft. (Budaörs) visszahívta…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >