Kihirdették a CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny nyerteseit
Átadták a hazai turizmus fellendítését célzó innovációs ötletekért járó díjat a négy nyertes csapatnak az országos CheckINN Turisztikai Innovációs Versenyen, amelyre az ország egész területéről, 18 egyetemről több mint 100 hallgató jelentkezett – közölték a szervezők pénteken az MTI-vel.
A legjobb csapatok 3 millió forintos ösztöndíjat kaptak. A nyertesek között van látássérültek turisztikai támogatását célzó projekt, SZÉP-kártya applikáció, lovasturizmus fellendítését szolgáló program, valamint olyan digitális fejlesztés, ami a művészeket a lehetséges kiállítóhelyekkel köti össze, így kihasználva a mindkét fél számára előnyös szinergiákat.
Az aktív turizmus kategóriában a Pécsi Tudományegyetem csapata, Vakrandi a természettel című projektjével nyerte el a fődíjat. Céljuk, hogy bővítsék a látássérültek számára elérhető turisztikai lehetőségeket.
A szállodaipar-vendéglátás kategóriában a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem csapata, SZÉPlace néven bemutatott digitális innovációval nyerte el a fődíjat. Az alkalmazás széleskörű segítséget nyújt a SZÉP-kártya összegek turisztikai célú felhasználásában, és az ötvenezer elfogadóhelyről részletes információt ad.
Az aktív turizmus kategóriában a Riding Time elnevezésű projekt kapta a különdíjat, amely a hazai lovasturizmus nemzetközi szintre emelését célozza.
A szállodaipar-vendéglátás kategóriában a győri Széchenyi István Egyetem hallgatóinak az ImagInn elnevezésű kezdeményezése kapta meg a különdíjat, amely a feltörekvő művészek és vendéglátó egységek együttműködését segíti.
A 2023 őszén indult pályázaton a Budapesti Corvinus Egyetem diákjai bizonyultak a legvállalkozóbb szelleműnek, de sok projekt érkezett a Pécsi Tudományegyetem és a Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatóitól is.
Kapcsolódó cikkeink
Csütörtöktől fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája
Elsősorban a hazai turistákra, valamint a környező országokból érkező vendégekre…
Tovább olvasom >Újra a csúcson a nemzetközi turizmus
Év elején kiderült, hogy 2024 új rekordéve volt a hazai…
Tovább olvasom >Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >