KIFÜ: mesterséges intelligencia alapú üzleti megoldások kidolgozásában kaptak segítséget magyar vállalatok
Lezárult a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) és a Neumann János Közhasznú Nonprofit Kft. 1 milliárd forint vissza nem térítendő uniós forrásból megvalósult projektje, amely 150 vállalkozás innovációs képességének növeléséhez és digitalizációs fejlődéséhez járult hozzá – tájékoztatta a KIFÜ az MTI-t csütörtökön.

Zajlik az érzékenyítés
A közlemény szerint a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program (Ginop) égisze alatt futó projekt elsődleges célkitűzése a mesterséges intelligencia alapú, innovatív üzleti megoldások bevezetésének ösztönzése, illetve a cégek adatvagyon-gazdálkodási kapacitásának kialakítása volt.
A projektben főleg gyártással és kereskedelemmel foglalkozó cégek komplex szervezet- és üzletfejlesztési tanácsadást kaptak, megismerkedhettek az egyedi üzleti problémáikra választ adó mesterséges intelligenciával és adatalapú megoldásokat alkalmazó programokkal saját székhelyükön, vagy a debreceni és zalaegerszegi akcelerátor központokban.
A vállalatok érzékenyítő képzésekben részesültek és saját üzletviteli adataikra építve demó (proof of concept) alkalmazást fejlesztettek, amely lehetőséget teremt üzleti hatékonyságuk növelésére, költségeik csökkentésére – közölték.
Kapcsolódó cikkeink
Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >Többet hozhat az AI, mint az ipari forradalom
A mesterséges intelligencia hatása a világgazdaságra a következő évtizedben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >