KIFÜ: mesterséges intelligencia alapú üzleti megoldások kidolgozásában kaptak segítséget magyar vállalatok
Lezárult a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) és a Neumann János Közhasznú Nonprofit Kft. 1 milliárd forint vissza nem térítendő uniós forrásból megvalósult projektje, amely 150 vállalkozás innovációs képességének növeléséhez és digitalizációs fejlődéséhez járult hozzá – tájékoztatta a KIFÜ az MTI-t csütörtökön.

Zajlik az érzékenyítés
A közlemény szerint a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program (Ginop) égisze alatt futó projekt elsődleges célkitűzése a mesterséges intelligencia alapú, innovatív üzleti megoldások bevezetésének ösztönzése, illetve a cégek adatvagyon-gazdálkodási kapacitásának kialakítása volt.
A projektben főleg gyártással és kereskedelemmel foglalkozó cégek komplex szervezet- és üzletfejlesztési tanácsadást kaptak, megismerkedhettek az egyedi üzleti problémáikra választ adó mesterséges intelligenciával és adatalapú megoldásokat alkalmazó programokkal saját székhelyükön, vagy a debreceni és zalaegerszegi akcelerátor központokban.
A vállalatok érzékenyítő képzésekben részesültek és saját üzletviteli adataikra építve demó (proof of concept) alkalmazást fejlesztettek, amely lehetőséget teremt üzleti hatékonyságuk növelésére, költségeik csökkentésére – közölték.
Kapcsolódó cikkeink
Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Amazon: a mesterséges intelligencia miatt csökkenhet a vállalati dolgozók létszáma
Az Amazon vezérigazgatója, Andy Jassy belső üzenetben közölte, hogy a…
Tovább olvasom >Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >