Kifizetődő a HelloFresh számára a készételekre való összpontosítás
Miközben az receptdoboz-eladások továbbra is csökkennek, a HelloFreshnek egyre több készételt sikerül eladnia. A vállalat kevesebb új vásárlót vonz, de meglévő vásárlói többet költenek.
Eltérő irányok
A HelloFresh az idei második negyedévben enyhe, 0,9 %-os, 1,95 milliárd eurós forgalomnövekedést ért el, de a szám mögött a vállalat egyszerre két különböző irányba halad. Míg a receptdobozok értékesítése 9,3%-kal 1,4 milliárd euróra csökkent, addig a készételek eladása óriási mértékben, 45%-kal 519 millió euróra nőtt. Dominik Richter vezérigazgató szerint az új étkezési üzletágba történő befektetések kifizetődőek.
A vállalat közel 244 millió ételt szállított ki, ami 3,9 %-kal kevesebb, mint tavaly. A rendelések száma 3,6 %-kal 28,9 millióra csökkent, de az egy rendelésre jutó átlagos érték 5,6 %-kal 67,10 euróra nőtt. Ez megfelel a csoport stratégiájának, amely erőteljesebben összpontosít a nagy árbevételt képviselő vásárlókra: kevesebb új vásárló érkezik, de a meglévő vásárlók többet költenek.
Biztonsági árrés
A kiigazított EBIT 192 millió euróról 146 millió euróra csökkent az új gyártóüzemek költséges beindítása miatt, de ez a hatás csak átmeneti. A HelloFresh optimalizálja költségszerkezetét és csökkenti az árengedményeket az árrés megőrzése érdekében.
A csoport 7,5 %-os nyereséghányada valamivel jobb a vártnál. A hagyományos receptdobozok 12,2 %-os, míg a készételek 4%-os nyereséget hoznak a vállalatnak, az ebbe a kategóriába történő nagy beruházásoknak köszönhetően.
A HelloFresh továbbra is bízik abban, hogy az egész évre vonatkozóan az értékesítés 2-8%-kal nő, és a korrigált EBIT eléri a 350-400 millió eurót.
Retail Detail
Kapcsolódó cikkeink
Felvásárolja a belga Colruyt Group a Foodbaget
A belga Colruyt Group 100%-os tulajdonába kerül a Smartmat nevű…
Tovább olvasom >A Z-generációnak fejlesztett készételeket a Bonduelle
A növényi alapú termékeiről ismert Bonduelle a Lunch Bowls márka…
Tovább olvasom >Németországban is elindul a HelloFresh ételházhozszállítási szolgáltatása
A HelloFresh bevezette Németországban a Factor nevű készétel-házhozszállítási szolgáltatását, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >