Kifizetődő a HelloFresh számára a készételekre való összpontosítás

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 08. 22. 09:33

Miközben az receptdoboz-eladások továbbra is csökkennek, a HelloFreshnek egyre több készételt sikerül eladnia. A vállalat kevesebb új vásárlót vonz, de meglévő vásárlói többet költenek.

Eltérő irányok

A HelloFresh az idei második negyedévben enyhe, 0,9 %-os, 1,95 milliárd eurós forgalomnövekedést ért el, de a szám mögött a vállalat egyszerre két különböző irányba halad. Míg a receptdobozok értékesítése 9,3%-kal 1,4 milliárd euróra csökkent, addig a készételek eladása óriási mértékben, 45%-kal 519 millió euróra nőtt. Dominik Richter vezérigazgató szerint az új étkezési üzletágba történő befektetések kifizetődőek.

A vállalat közel 244 millió ételt szállított ki, ami 3,9 %-kal kevesebb, mint tavaly. A rendelések száma 3,6 %-kal 28,9 millióra csökkent, de az egy rendelésre jutó átlagos érték 5,6 %-kal 67,10 euróra nőtt. Ez megfelel a csoport stratégiájának, amely erőteljesebben összpontosít a nagy árbevételt képviselő vásárlókra: kevesebb új vásárló érkezik, de a meglévő vásárlók többet költenek.

Biztonsági árrés

A kiigazított EBIT 192 millió euróról 146 millió euróra csökkent az új gyártóüzemek költséges beindítása miatt, de ez a hatás csak átmeneti. A HelloFresh optimalizálja költségszerkezetét és csökkenti az árengedményeket az árrés megőrzése érdekében.

A csoport 7,5 %-os nyereséghányada valamivel jobb a vártnál. A hagyományos receptdobozok 12,2 %-os, míg a készételek 4%-os nyereséget hoznak a vállalatnak, az ebbe a kategóriába történő nagy beruházásoknak köszönhetően.

A HelloFresh továbbra is bízik abban, hogy az egész évre vonatkozóan az értékesítés 2-8%-kal nő, és a korrigált EBIT eléri a 350-400 millió eurót.

Retail Detail

Kapcsolódó cikkeink