Kiemelten fontos a magyaroknak, hogy a boltok fenntartható módon működjenek
A környezettudatosság egyre fontosabb szemponttá válik a vásárlók számára, és egy friss felmérés szerint a magyaroknak is kiemelten fontos, hogy az üzletek fenntartható módon működjenek. Az országos és fővárosi adatok alapján látható, hogy a magyaroknak és különösen a budapestieknek jelentős része nem tartja fenntarthatónak a boltok jelenlegi működését. Ennek megfelelően a vásárlók különböző módon próbálnak hozzájárulni a környezet védelméhez.
A kutatás szerint a legtöbb ember a többször használatos táskák használatával igyekszik óvni a környezetet, amely különösen igaz a nőkre és a nyugat-magyarországi fogyasztókra. Emellett a vásárlók többi része szelektíven gyűjti a szemetet a bevásárlóközpontokban, illetve tömegközlekedéssel jár vásárolni, ami főként a fővárosban lakóknál jellemző.
A megkérdezettek szerint a boltok leggyakrabban a szelektív hulladékgyűjtéssel, az online kommunikációval és e-számlázással, valamint az energiatakarékos világítással igyekeznek csökkenteni ökológiai lábnyomukat. Azonban a vásárlók úgy vélik, hogy további lépéseket is megtehetnének a boltok és bevásárlóközpontok a fenntarthatóság érdekében.
A kutatásban résztvevők szerint a boltoknak például nagyobb hangsúlyt kellene fektetniük az újrahasznosított csomagolóanyagok használatára, és optimalizálniuk kellene a hűtési és fűtési rendszereket. Az üzleteknek ki kellene építeniük zöld teraszokat, és meg kellene fontolniuk a megújuló energiaforrások, például napelemek használatát is.
A környezet megóvása érdekében a válaszadók leginkább többször használatos táskát visznek a vásárlához (65%), ez különösen igaz a nőkre (70%) és a nyugat-magyarországi fogyasztókra (71%). Sokan szelektíven gyűjtik a szemetet a bevásárlóközpontokban (35%), illetve tömegközlekedéssel járnak vásárolni (28%), ez utóbbiban különösen jeleskednek a fővárosban lakók (40%).
Az Etele Plaza példája is mutatja, hogy a bevásárlóközpontok igyekeznek igazodni a vásárlók környezettudatosabb hozzáállásához. Az újgenerációs komplexumok már a tervezésnél figyelembe veszik a könnyű megközelíthetőséget, a fényszennyezés minimalizálását, valamint az időtálló anyagok és a hulladék újrafelhasználásának elősegítését.
Összességében a kutatás eredményei arra utalnak, hogy a magyar vásárlók egyre inkább érzékenyek a környezeti kérdésekre, és az üzleteknek is lépéseket kell tenniük annak érdekében, hogy fenntarthatóbbá tegyék működésüket.
Kapcsolódó cikkeink
Fókuszban a fenntarthatóság: indul a Generali EnterPrize pályázata a 15 milliós pályázati díjért
A Generali Csoport idén három kategóriában hirdeti meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >