Kiemelten fontos a magyaroknak, hogy a boltok fenntartható módon működjenek
A környezettudatosság egyre fontosabb szemponttá válik a vásárlók számára, és egy friss felmérés szerint a magyaroknak is kiemelten fontos, hogy az üzletek fenntartható módon működjenek. Az országos és fővárosi adatok alapján látható, hogy a magyaroknak és különösen a budapestieknek jelentős része nem tartja fenntarthatónak a boltok jelenlegi működését. Ennek megfelelően a vásárlók különböző módon próbálnak hozzájárulni a környezet védelméhez.
A kutatás szerint a legtöbb ember a többször használatos táskák használatával igyekszik óvni a környezetet, amely különösen igaz a nőkre és a nyugat-magyarországi fogyasztókra. Emellett a vásárlók többi része szelektíven gyűjti a szemetet a bevásárlóközpontokban, illetve tömegközlekedéssel jár vásárolni, ami főként a fővárosban lakóknál jellemző.
A megkérdezettek szerint a boltok leggyakrabban a szelektív hulladékgyűjtéssel, az online kommunikációval és e-számlázással, valamint az energiatakarékos világítással igyekeznek csökkenteni ökológiai lábnyomukat. Azonban a vásárlók úgy vélik, hogy további lépéseket is megtehetnének a boltok és bevásárlóközpontok a fenntarthatóság érdekében.
A kutatásban résztvevők szerint a boltoknak például nagyobb hangsúlyt kellene fektetniük az újrahasznosított csomagolóanyagok használatára, és optimalizálniuk kellene a hűtési és fűtési rendszereket. Az üzleteknek ki kellene építeniük zöld teraszokat, és meg kellene fontolniuk a megújuló energiaforrások, például napelemek használatát is.
A környezet megóvása érdekében a válaszadók leginkább többször használatos táskát visznek a vásárlához (65%), ez különösen igaz a nőkre (70%) és a nyugat-magyarországi fogyasztókra (71%). Sokan szelektíven gyűjtik a szemetet a bevásárlóközpontokban (35%), illetve tömegközlekedéssel járnak vásárolni (28%), ez utóbbiban különösen jeleskednek a fővárosban lakók (40%).
Az Etele Plaza példája is mutatja, hogy a bevásárlóközpontok igyekeznek igazodni a vásárlók környezettudatosabb hozzáállásához. Az újgenerációs komplexumok már a tervezésnél figyelembe veszik a könnyű megközelíthetőséget, a fényszennyezés minimalizálását, valamint az időtálló anyagok és a hulladék újrafelhasználásának elősegítését.
Összességében a kutatás eredményei arra utalnak, hogy a magyar vásárlók egyre inkább érzékenyek a környezeti kérdésekre, és az üzleteknek is lépéseket kell tenniük annak érdekében, hogy fenntarthatóbbá tegyék működésüket.
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Sajátmárkás termékek: minőség és kedvező ár egyensúlyban
A boltválasztás során a vásárlók közel 60%-ának döntését befolyásolják a…
Tovább olvasom >Kihirdették a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány .wave programjának idei győztesét
Kihirdették a fenntarthatóságra fókuszáló startupok számára negyedik alkalommal meghirdetett Kék…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >