Kiemelt elismerés a Tesco zöld innovációjának
Kiemelt elismerésben részesült a Tesco napenergia-hasznosítást célzó projektje a Magyar Innovációs Alapítvány idei pályázatán.
A Magyar Innovációs Alapítvány a szaktárcákkal és más partnerintézményekkel közösen immár 18. alkalommal adta át idén a legjobb hazai innovációknak járó díjakat és elismeréseket. A március 26-án, az Országházban megtartott díjátadón a Tesco-Global Áruházak Zrt. kiemelt elismerésben részesült. A Varga István gazdasági miniszter által átadott oklevelet a napenergia hasznosítása terén elért eredményekért vehette át Per Bank, az áruházlánc vezérigazgatója.
A Tesco vállalati felelősségvállalási stratégiájában kiemelt szerep jut a környezet védelmének, az innovatív, zöld technológiák alkalmazásának. Az áruházlánc az utóbbi években egyre több olyan megoldást alkalmaz, amely megújuló energiaforrások segítségével biztosítja a szükséges energiát.
Ilyen fenntartható megoldás többek között a napenergia hasznosítása. A Tesco-Global Áruházak Zrt. több kutatás-fejlesztési projektet valósított meg az utóbbi években a napenergia-hasznosítás területén. Gyáli raktárbázisukon három napkövető napelemes rendszert építettek ki, a Megapark áruház tetején pedig Magyarország eddigi legnagyobb napelemes rendszerét helyezték üzembe.
Az egyik – világviszonylatban is úttörőnek számító, és most hazánkban is elismert – innovációs projektjük a budaörsi áruházban telepített úgynevezett Climasol napkollektor-rendszer. Itt egy több mint ezer négyzetméteres napkollektoros rendszerben fogják fel a napenergiát, amit hővé alakítanak át. Az így begyűjtött hőenergia többféleképpen hasznosítják az áruház üzemeltetése során: segítségével egész évben meleg vizet állítanak elő, emellett télen fűtésre, nyáron pedig hűtésre használják.
Az egész évben hatékonyan működtethető, egyedi rendszer vizsgálata és elemzése jelenleg is folyik a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, az Energiagazdálkodási Tudományos Egyesület és a Magyar Elektrotechnikai Egyesület bevonásával.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Revolut: helyi fiók és magyar vezető a láthatáron
A Revolut a „nagyon közeli jövőben” magyarországi fióktelep nyitását és…
Tovább olvasom >Egy self-made sztár kedvence – Ilyen lesz Dzsúdló Mekis menüje
A McDonald’s a hírességek kedvenc Mekis rendeléseit felsorakoztató kampányának legújabb…
Tovább olvasom >