Kiemelt elismerés a Tesco zöld innovációjának
Kiemelt elismerésben részesült a Tesco napenergia-hasznosítást célzó projektje a Magyar Innovációs Alapítvány idei pályázatán.
A Magyar Innovációs Alapítvány a szaktárcákkal és más partnerintézményekkel közösen immár 18. alkalommal adta át idén a legjobb hazai innovációknak járó díjakat és elismeréseket. A március 26-án, az Országházban megtartott díjátadón a Tesco-Global Áruházak Zrt. kiemelt elismerésben részesült. A Varga István gazdasági miniszter által átadott oklevelet a napenergia hasznosítása terén elért eredményekért vehette át Per Bank, az áruházlánc vezérigazgatója.
A Tesco vállalati felelősségvállalási stratégiájában kiemelt szerep jut a környezet védelmének, az innovatív, zöld technológiák alkalmazásának. Az áruházlánc az utóbbi években egyre több olyan megoldást alkalmaz, amely megújuló energiaforrások segítségével biztosítja a szükséges energiát.
Ilyen fenntartható megoldás többek között a napenergia hasznosítása. A Tesco-Global Áruházak Zrt. több kutatás-fejlesztési projektet valósított meg az utóbbi években a napenergia-hasznosítás területén. Gyáli raktárbázisukon három napkövető napelemes rendszert építettek ki, a Megapark áruház tetején pedig Magyarország eddigi legnagyobb napelemes rendszerét helyezték üzembe.
Az egyik – világviszonylatban is úttörőnek számító, és most hazánkban is elismert – innovációs projektjük a budaörsi áruházban telepített úgynevezett Climasol napkollektor-rendszer. Itt egy több mint ezer négyzetméteres napkollektoros rendszerben fogják fel a napenergiát, amit hővé alakítanak át. Az így begyűjtött hőenergia többféleképpen hasznosítják az áruház üzemeltetése során: segítségével egész évben meleg vizet állítanak elő, emellett télen fűtésre, nyáron pedig hűtésre használják.
Az egész évben hatékonyan működtethető, egyedi rendszer vizsgálata és elemzése jelenleg is folyik a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, az Energiagazdálkodási Tudományos Egyesület és a Magyar Elektrotechnikai Egyesület bevonásával.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >