Kiemelkedően sikeres üzleti évet zárt a dm Magyarország

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 10. 22. 11:35

A dm 245 millió eurós forgalmat produkált
A dm immár 20 éve van jelen a magyarországi drogéria piacon. Ezen időszak alatt dinamikus fejlődést ért el, mind expanzióban, mind pedig piacrészesedésben, hiszen egy üzletes diszkont drogériából mára 256 üzlettel rendelkező országos önkiszolgáló jellegű piacvezető hálózattá nőtte ki magát. A dm Magyarország 245 millió Eurós forgalommal zárta a 2014/15-ös a gazdasági évet (2015.09.30-i árfolyam alapján: 313,32Ft / 1 EUR). A dm kft. továbbra is piacvezető a drogériák tekintetében, a teljes piacon pedig a 2014/15-ös gazdasági évben is megőrizte piaci részesedését. Tartósan alacsony ár politikáját tovább fejlesztette a dm, így 3700 terméket tud vásárlóinak tartósan alacsony áron kínálni. A Mindig megéri koncepció csak egy azoknak a sorában, amelyeknek köszönhetően a dm még szorosabbra tudta fűzni kapcsolatát vásárlóival.

dm-IMG_4321

Tizenkét országban ért el sikereket a dm

Az elmúlt gazdasági évben az osztrák anyavállalathoz tartozó társországokban, így Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában, Bosznia-Hercegovinában, Romániában, Bulgáriában és Macedóniában a forgalom 6,74 százalékkal, 2 milliárd Euróra nőtt. A dm csoport összforgalma 9,1 milliárd Euró volt az elmúlt gazdasági évben.

A dm 12 országban van jelen Európában, összesen több mint 55 ezer munkavállaló tartozik a dm gazdasági közösségéhez, valamint a dm-csoport országaiban 3224 üzletben szolgálja ki a vásárlói igényeket.

„Az életben a jó dolgok tartósak…”

A dm büszke arra, hogy 2014 őszén sikeresen megszervezett Árzuhanás kampányát 2015-től tovább tudja erősíteni és ajánlataival, termékkínálatával vásárlóit továbbra is magas szinten tudja kiszolgálni igényeik figyelembe vételével. A koncepció abból fakad, hogy a dm vásárlói számára nem a piacra gyakran jellemző akciós árakat, kiszámíthatatlanul felbukkanó kedvezményes napokat igyekszik szervezni, hanem egy megbízható, alacsonyabb árszinten tartott kínálatot és kedvező vásárlási lehetőséget biztosít a teljes szortimenten. A kommunikációban a tartósan alacsony ár koncepció ölt testet, amely a „Mindig megéri” szlogennel közvetíti a dm kedvezményes ajánlatait és
tartósan alacsony, 4 hónapig tartó garantált árait, amelyeket – a forgalmi növekedéssel visszaigazolhatóan – a vásárlók nagy figyelemmel és szimpátiával fogadnak.
Ajándékkártya karácsonyra – a dm tudja, mire vágynak a vásárlók

A dm az ünnepi időszakban a vásárlói igényekre reagálva a karácsonyi csomagok mellett ajándékutalványokat is kínál vásárlóinak. Kedvező adózásuk miatt az ajándékutalványok a cégek körében is kedvelt ajándékok. A dm üzleteiben megvásárolható plasztik ajándékkártyát tetszőleges összeggel tölthetik fel a vásárlók.

Az idei évben a dm számtalan újdonsággal készült vásárlóinak, többek között 2015 karácsonyára már nyolc féle motívum közül válogathatnak azok a vásárlók, akik ajándékkártyával kedveskednének szeretteiknek.

Új dm márka született: dmBio

A piaci trendeknek megfelelően minden márkán belül jelentős az új termékek száma, folyamatos az innováció, új hatóanyagok jellemzik az új dm márkás termékeket. A saját márkák piacrészesedése Magyarországon közel 33 százalék. A vásárlók nagyra értékelik a kedvező árat és a hozzá társuló kiváló minőséget. Április közepén megszületett a 25. dm márka, a dmBio. A dm vásárlói nagy örömmel fogadták az új márka érkezését, a forgalom dinamikusan nőtt ezen a területen. December végéig a szortiment folyamatosan bővül, jelenleg 88 cikkelemből válogathatnak a vásárlók. 2015-ben ünnepelte 25. születésnapját a Denkmit, és 20 éves lett a Balea termékcsalád, a dm ez alkalomból limitált szériás termékekkel lepte meg vásárlóit. A drogéria üzleteiben az állateledelt keresők Dein Bestes termékekkel találkozhatnak, a boltok többségébe bekerült a VISIOMAX olvasószemüveg állvány, továbbá a FASCÍNO márka újdonságai is elérhetővé váltak minden üzletben.

Minden találkozás közös élmény
A drogéria dm márkás termékeit országos sportrendezvényeken is kipróbálhatták a vásárlók, a dm márka megjelent az Ultramaratonon, a Balatonman Füred Triatlonfesztiválon, az Ironman 70.3 Budapest és Irongirl rendezvényeken, valamint megtalálhatóak lesznek a Decathlon FittAréna eseményen. A várandósok, kismamák és egyéb érdeklődők csakúgy, mint a tavalyi évben, 2015-ben is találkozhatnak a dm csapatával a Baba-Mama Expo-n.

Innováció a termékek és a szolgáltatások terén
2015 októberétől debütált az üzletekben egy új magyarországi termék innováció, a Dizolve mosókendő, amellyel a mosás egyszerűbbé, gazdaságosabbá és tökéletesen környezetbaráttá válik. Az innovatív termék nem tartalmaz mesterséges lazítószereket és oldószereket, a csomag igazán kis helyen is elfér. Bekerültek a szortimentbe a Hund&Herrchen natúrkozmetikumok is, így a vásárlók természetes alapanyagok felhasználásával készült termékeket vásárolhatnak kutyáiknak és macskáiknak. Új értékesítési elemekkel forgalmazza a boltokban az eddig is meglévő gyógyszereket a drogéria. A változásnak köszönhetően a kihelyezés esztétikusabbá, a termékek eladásának folyamata pedig egyszerűbbé vált. A dm vásárlói akasztókról tudják kiválasztani a kívánt gyógyszer laminált lapját, majd pedig ezekkel a mintakártyákkal tudják átvenni magát a termékeket a gyógyszerkiadó pénztáraknál. A dm üzleteiben szájápolási center is megtalálható, ahol a vásárlók kipróbálhatják a megvásárolni kívánt elektronikus fogkeféket. Bővült a dekorkozmetikai termékek sora: 2015 februárjától használja a dm a L’Oreal Makeup genius applikációt, különlegességként Dr. Organic csigagéles krém és Dove derma spa prémium testápoló került a polcokra, a Rimmel márka a teljes bolthálózatban elérhető az idei évtől, gélekkel és lakkokkal bővült a s.he stylzone termékkínálata.

Dinamikus expanziós politika – tucatnyi dm üzlet újult meg
A dm dinamikus expanziós politikájának köszönhetően három új bolt nyitásának örülhettek a vásárlók. Az elmúlt évben 15 üzletet kibővített, hatot pedig felújított a vállalat. Az üzletek nyitásakor egyedi kedvezményekkel, játékokkal és programokkal lepi meg vásárlóit a drogéria, így a boltnyitások valódi eseményekké váltak a helyi közösségek életében. 2015 júniusától 11 üzletében fogad el a drogéria Euró bankjegyeket, ezzel megkönnyítve a külföldi turistáknak a fizetést. Naponta 470 Euró értékben élnek a vevők ezzel a lehetőséggel. Turisztikailag frekventált üzleteiben bővíti tovább a dm ezt a lehetőséget. Áprilistól pedig étkezési Erzsébet utalvány elfogadóhellyé vált a dm, ezzel is erősíteni szeretné a dm a fogyasztókban, hogy üzletei jelentős élelmiszer kínálattal rendelkeznek. A dm üzletei folyamatosan megújulnak, idén új kerékpártároló dizájnnal kedveskedett kerékpáros vásárlóinak a drogéria, év végétől a dm munkatársai pedig megújult munkaruhában várják a vásárlókat.

A dm, mint munkáltató
A dm Kft. folyamatos fejlődési lehetőséget biztosít munkavállalóinak. 2015-ben a második alkalommal pályázott a dm a Családbarát cím elnyerésére, amelyet ismét magáénak tudhat a drogéria. A dm Kft. 2015-ben elnyerte a legvonzóbb munkaadó díjat a magyar kereskedelemben. A dm célja olyan feltételek és lehetőségek biztosítása minden munkavállalójának, hogy képesek legyenek hatékonyan és stressz-mentesen helyt állni a munkahelyen és a magánéletben egyaránt, ezáltal megteremtve a munka-magánélet egyensúlyát. A dm-nél foglalkoztatott munkavállalók közül jelenleg is körülbelül 200 személy van gyermekével otthon, s a dolgozók összesen 1735 gyermeket nevelnek. A kisgyermekes nők számára részmunkaidős foglalkoztatást biztosít a dm, és a cég támogatja a rugalmas munkaidő alkalmazását. A dm munkatársai közül 20 fő több mint húsz éve, 179 munkatárs több mint 15 éve, 456-an pedig több mint tíz éve dolgoznak a vállalatnál. A vállalat díjazza munkatársai hűségét, az elmúlt 5 évben összességében átlag 20 százalékkal emelkedtek a munkabérek.

A cég szerepet vállal a duális képzésben, így a fiatalok számára vonzóvá teszi a kereskedelmi pályát. A szakmai gyakorlatos tanulók fogadásával az utánpótlás nevelésére fektet nagy hangsúlyt a vállalat, számtalan munkatárs belső tréner is, akik elsősorban a vállalat szellemiségét, kultúráját ismertetik meg a kollégákkal, valamint a munkavállalók közül többen fogyasztóvédelmi referensek is, amely bizonyítja azt, hogy a vállalat magas színvonalú ügyfélkezelésre törekszik. A dm munkavállalói szakmai és személyiségfejlesztő tréningeken vehetnek részt, az új munkavállalók munkába illeszkedését mentorok és betanító üzletek segítik. A dm 2015-ben a HVG-állásbörze kiállítójaként mutatta be nyitott pozícióit az érdeklődőknek.

AB kártya rengeteg kedvezménnyel
A dm erősségei közé tartozik törzsvásárlói programjának magas ismertsége, a program nyújtotta kedvezmények kedveltek a vásárlók körében, a drogérialánc állandó pont promóciókkal és egyedi vevői ajándékokkal lepi meg vásárlóit. Évente 2,7 millió alkalommal szólítja meg személyre szabott formában törzsvásárlóit a drogéria.

A törzsvásárlói program folyamatosan fejlődik, ma 1,32 millió regisztrált vásárló használja ki a kedvező ajánlatokat. Hasonlóan kedvelt a dm kismamák számára elérhető baba bónusz programja, amely már a várandósság 5. hónapjától kezdve egészen a gyermek 3 éves koráig egyedi kedvezményeket kínál a kismamáknak és kisgyermekes szülőknek. Újdonságként on-line hírleveleket kapnak a szülők és e-kuponokkal kedveskedik a drogéria a családoknak, mindemellett továbbra is számíthatnak a tagok a személyre szabott postai küldeményekre.

Statisztikai adatok bizonyítják, hogy az újszülöttek 43%-a regisztrált kisbaba a programban. Idén nyáron köszöntötte a dm 200 ezredik regisztrált bababónusz tagját, akit a dm baba bónusz csapata személyesen is köszöntött.

Az idei évtől a vásárlóknak lehetőségük van arra, hogy kedvezményeiket a kasszán keresztül is beváltsák, valamint a törzsvásárlók számára leegyszerűsödött az egyenleglekérdezés folyamata a terminálokon.

Szoros kapcsolatban a vásárlókkal
Az internet és a közösségi média szerves részei a mindennapjainknak, ezért is fontos, hogy a dm kövesse az aktuális trendeket, és azokon a felületeken legyen jelen, ahol a vásárlói is. A drogéria több, mint 155 000 Facebook rajongóval osztja meg nap mint nap a márkával kapcsolatos híreket, újdonságokat, csaknem 6000 követőt ér el az Instagramon, Youtube csatornájára pedig több, mint 1000 fő iratkozott fel, a drogéria 56 bloggerrel áll kapcsolatban. A dm-nél továbbra is a vásárló áll középpontban, így az offline világban is nagy hangsúlyt kap a vásárlókkal való kapcsolattartás, ebben fontos szerepet kap az active beauty magazin. A dm active beauty magazinja évi nyolc alkalommal jut el vásárlóikhoz, több mint 150 ezer példányban jelenik meg, emellett számos on-line csatorna és e-mail hírlevél biztosítja, hogy a dm szoros kapcsolatot ápoljon törzsvásárlóival. A jövő évtől a dm teljes körű ügyfélszolgálat felállítását is tervezi.

Minden, ami Mi vagyunk
Az új gazdasági évben új szlogennel találkozhatnak a dm vásárlói a drogéria kampányaiban: az „Én” helyébe a „Mi” lép, így született meg a „Minden, ami MI vagyunk” szlogen. A középpontban az ember és az emberek életét meghatározó szociális kapcsolatok lépnek, hiszen mindent, ami mi vagyunk, azok az emberek és találkozások alakítják, akik utunk során iránymutatóként szolgálnak. A MI előtérbe helyezésével új perspektívák nyílnak, minél több személyes, valódi történetet szeretne bemutatni a dm kampányai során.

Együtt egymásért
A dm 2006 óta foglalkozik társadalmi felelősségvállalással. Programjai során vásárlóival közösen az egészségmegőrzés területén munkálkodik. Az „Együtt egymásért“ név alatt a dm négy CSR programot dolgozott ki, amelyek középpontjában az egészséges életmód, a gyermekek napvédelme, és helyes fogápolásra nevelése, valamint a szociálisan hátrányos helyzetű kisgyermekes családok megsegítése áll. A Nap gyermekei program az óvodás gyermekek napvédelmére hívatott felhívni a figyelmet. Az „Együtt a babákért” program célja a szociálisan hátrányos helyzetű családok megsegítése. Minden évben a dm összes üzlete keresztapai szerepet vállalva, fél évre elegendő pelenkát biztosít egy-egy nehéz körülmények között élő családnak. A „Mosolygó fogacskák” nevet viselő edukációs programmal a vállalat célul tűzte ki, hogy játékos formában hívja fel a szülők és pedagógusok figyelmét a kisgyerekek helyes fogápolásának fontosságára. A dm társadalmi felelősségvállalás programjaiba vásárlóit is szeretné bevonni, ezért a cég törzsvásárlói rendszerint pontadományozással támogathatják a programokat.

Az „Együtt egymásért” dolgozói önkéntes programmal a drogéria a civil szervezetek munkájára, és az önkéntes segítségnyújtás szerepére kívánja felhívni a figyelmet. A vállalat dolgozóinak lehetőségük van minden évben egy munkanapot önkéntes munkával tölteni. A munkatársak örömmel élnek a lehetőséggel és büszkék arra, hogy olyan munkahelyük van, amely környezetével és a társadalommal is foglalkozik.

A dm több mint 50 szervezetet támogatott az elmúlt évben termékadományokkal, összesen mintegy 12 millió Forint értékben.

Szakmai díjak

A dm sikereit szakmai díjak is jelzik, a drogéria az elmúlt gazdasági évben elnyerte az Év boltja díjat, a Best Buy Award felmérésén a dm első helyezést ért el ár/minőség arány kategóriában. Az alverde márka Joy Prix de Beauté díjat kapott és a Superbrands díjat is kiérdemelte, ami a legjobbak közzé emelte a márkát. A dm elnyerte a Felelős Támogató Védjegyet és a CSR Hungary 2014 díjat a Nap gyermekei CSR kampányért.

Kapcsolódó cikkeink