Kiemelkedően nőtt az Accor Hotels bevétele tavaly Magyarországon
Kiemelkedően, 15,4 százalékkal nőtt az Accor Hotels magyarországi szállodáinak nettó árbevétele 2017-ben, meghaladta a 25,8 milliárd forintot, idén a tavalyihoz hasonlóan dinamikus árbevétel-növekedést terveznek – mondta Luc Gesvret, a vállalat magyarországi vezérigazgatója háttérbeszélgetésen pénteken Budapesten.
A cégcsoport Magyarországon 18 szállodát üzemeltet, különböző kategóriákban.
A vezérigazgató elmondta: a csoport magyarországi szállodáiban az egy kiadható szobára jutó szobaárbevétel (revpar) jelentősen, 14,3 százalékkal emelkedett, 14 940 forintra, ami döntően az átlagár növekedésének eredménye. A nettó átlagos szobaár 10,9 százalékkal 19 650 forintra emelkedett.
Luc Gesvret rámutatott: a kelet-közép-európai régióban a magyarországi szállodák teljesítménye nőtt a legjobban, Budapest egyre vonzóbb úti cél, mind a szabadidős, mind az üzleti utazók körében.
A KSH adatai szerint a revpar 2017-ben 16,0 százalékkal 11 960 forintra emelkedett országosan.
Az Accor vendégei fele-fele arányban belföldiek és külföldiek voltak tavaly, a belföldiek elsősorban üzleti céllal, konferenciákra érkeztek. Budapesten kívül három szállodája van a csoportnak, Győrben, Szegeden és Székesfehérváron, a vidéki szállodák teljesítménye is kiemelkedő volt, bár nem kétszámjegyű növekedést értek el – ismertette.
Kitért arra is, hogy a foglaltság 76 százalékra emelkedett a 2016-os 73,8 százalékról.
A KSH adatai szerint a magyarországi szállodák szobakihasználtsága 3,4 százalékponttal, 59,6 százalékra emelkedett tavaly.
A vezérigazgató közölte, hogy idén a tavalyihoz hasonlóan dinamikus árbevétel-növekedést terveznek, számos fejlesztésük van folyamatban. A szállodák fejlesztésére fordított összeg elérte a 35 millió eurót az elmúlt két évben, ebben a folyamatban lévő beruházások is benne vannak, így a budapesti Mercure Korona, a Mercure Buda és a Mercure City Center teljes felújítása – sorolta.
Januárban nyitott meg az ország első közvetlen terminál kapcsolattal rendelkező reptéri szállodája, az Ibis Styles Budapest Airport, és újabb szállodák nyitását tervezik, elsősorban Budapesten. A környező országok közül legutóbb Szerbiában, Szlovéniában, és Bosznia-Hercegovinában nyitottak új szállodákat.
Az Accor Hotels kelet-európai stratégia partnere az Orbis Csoport, amely 16 országban kizárólagosan képviseli az Accor Hotels márkákat. Az Accor Hotelsnek 25 márkája van a luxus kategóriától az economy kategóriáig, Magyarországon 6 márkával vannak jelen.
Az Accor Hotelsnek 250 ezer alkalmazottja dolgozik a csoport 4300 szállodájában a világ 100 országában, Magyarországon ezer munkavállalót foglalkoztatnak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >Szállodai befektetések: dinamikus lehetőségek a hotelpiacon
A Portfolio Property Investment Forum egyik kiemelt témája a szállodai…
Tovább olvasom >Jól boldogul a Beiersdorf a Niveának köszönhetően
Komoly növekedésbe lendült a Nivea az év első felében, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Az idei első félévben is töretlenül bővült a globális hotelipar
Az előző év kiugró eredményeihez képest is képes volt tovább…
Tovább olvasom >