Kiemelkedően népszerű a fehér, édes pezsgő
Pezsgőből 13 millió liternél többet adtak el a kiskereskedelemben a 2007. október–2008. szeptember közötti időszakban, valamivel kevesebbet, mint az előző hasonló időszakban. Értékben a forgalom meghaladja a 11,5 milliárd forintot, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint. Éves szinten plusz 5 százalékot mutatnak az adatok.A pezsgő zömét a modern bolttípusokban adják el. Hipermarketre jut a mennyiségi forgalom 43 százaléka az utóbbi két év során. A 401–2500 négyzetméteres csatorna 35 százalékos részesedése is stabil. Ugyanígy változatlan maradt a 201–400 négyzetméteres hagyományos boltok 6, az 51–200 négyzetméteresek 11 és a legkisebbek 5 százalékos mutatója.
Töretlen az édes pezsgő kiemelkedő népszerűsége. Részaránya jó kétharmad mind mennyiségben, mind értékben. A forgalom szerint utána következő félszáraz pozíciója csekély mértékben gyengült, és éppen csak megelőzi a szárazat. A félédes részesedése 5 százalék alatt maradt.
Szín szerint a piacon a fehér pezsgők viszik el a pálmát 90 százalék feletti piaci részaránnyal. Utána a vörös és a rosé forgalma majdnem egyforma.
A kereskedelmi márkák nem növekedtek, idén augusztus–szeptemberben ugyanúgy 18 százalékot vittek el a mennyiségi eladásokból, mint a múlt évi és ta valyelőtti hasonló periódusban.
A fogyasztói átlagárak érzékelhetően emelkedtek. Egy liter fehér pezsgő ez év augusztus–szeptemberben átlagosan 980 forintba került, míg egy évvel korábban 909-be. A vörös pezsgő 936-ról 1055 forintra drágult. A rosé átlagos fogyasztói ára tavaly augusztus–szeptemberben 929, idén 1003 forint.
A választékot élénkítő importok Olaszországból is, Németországból is 1-1 százalékponttal javítottak mennyiségi piaci részesedésükön, és részarányuk a legutóbbi évben 13, illetve 12 százalék. A magyar pezsgőké 76-ról 74 százalékra mérséklődött.
A pezsgő – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a cukortartalom szerinti részesedés, százalékban
Szegmens 2006. X– 2007. X–
2007. IX. 2008. IX.
Édes 67,7 68,0
Félédes 2,2 2,4
Félszáraz 15,5 14,9
Száraz 14,6 14,75
Forrás: Nielsen
A pezsgő átlagos fogyasztói ára az elmúlt időszakban, forint/liter
Szegmens 2006. 2007. 2008.
VII–IX. VII–IX. VII–IX.
Fehér 847 909 980
Vörös 970 936 1055
Rosé 911 929 1003
0,75 literes 840 897 967
0,2 literes 1712 1812 2065
Egyéb 2565 2305 2350
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >