Kiemelkedően jó évet zár a Red Bull
A Red Bull, az osztrák székhelyű energiaital-gyártó vállalat, kivételes év után zárta az előző évet, jelentős növekedést és rekordértékeket elérve. A vállalat tavaly először lépte át a 10 milliárd eurós forgalomhatárt, amely magában foglalta a több mint 12 milliárd eladott energiaitalt. Ez a mennyiség 4,8 százalékos növekedést mutat az egy évvel korábbihoz képest, noha a növekedés üteme kissé lelassult az előző évekhez képest.

A Red Bull szárnyakat kapott
A Red Bull nettó bevételét, amely nem tartalmazza a különböző leárazásokat és kedvezményeket, 10,5 milliárd euróra becsülik tavaly, ami 9 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ez a teljesítmény nem csupán a cég történetének legjobb eredményét jelzi, de azt is, hogy a Red Bull továbbra is sikeresen irányítja az energiaital-piacot.
A vállalat sportbefektetései is jelentős szerepet játszanak a sikerében. A Red Bull tulajdonában lévő Forma-1-es istállóban Max Verstappen harmadjára nyerte meg a világbajnoki címet, és a cég számos focicsapatot üzemeltet, többek között Németországban, New Yorkban és Brazíliában. A Red Bull továbbá a Bora-Hansgrohe néven induló német országúti kerékpáros csapatban is többségi részesedést szerzett.
Az alapító fia, Mark Mateschitz, aki a vállalat 49 százalékát birtokolja, tavaly 582 millió euró osztalékot vett fel a vállalkozásból. A cég maradék 51 százaléka a thaiföldi Yoovidhya család kezében van.
A Red Bull sikere a globális piacokon és az egyre növekvő sportbefektetéseiben mutatkozik meg, és a vállalat továbbra is erős és versenyképes szereplője az energiaital iparnak.
Kapcsolódó cikkeink
Júniustól tilos energiaitalt eladni 18 éven aluliaknak – így ellenőrzik majd a házhoz szállítást
Egyhangú döntéssel fogadta el a parlament azt a törvénymódosítást, amely…
Tovább olvasom >A HELL ENERGY is reagált az energiaitalra vonatkozó új szabályra
A magyar Országgyűlés döntése értelmében mostantól Magyarországon törvény tiltja a…
Tovább olvasom >Új szabályok az energiaitalok értékesítésében: gyerekeknek tilos, felnőtteknek biztonságos marad
Április végétől új szabályozás lépett életbe Magyarországon az energiaitalok értékesítésével…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >