Kiemelkedően jó évet zár a Red Bull
A Red Bull, az osztrák székhelyű energiaital-gyártó vállalat, kivételes év után zárta az előző évet, jelentős növekedést és rekordértékeket elérve. A vállalat tavaly először lépte át a 10 milliárd eurós forgalomhatárt, amely magában foglalta a több mint 12 milliárd eladott energiaitalt. Ez a mennyiség 4,8 százalékos növekedést mutat az egy évvel korábbihoz képest, noha a növekedés üteme kissé lelassult az előző évekhez képest.
A Red Bull nettó bevételét, amely nem tartalmazza a különböző leárazásokat és kedvezményeket, 10,5 milliárd euróra becsülik tavaly, ami 9 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ez a teljesítmény nem csupán a cég történetének legjobb eredményét jelzi, de azt is, hogy a Red Bull továbbra is sikeresen irányítja az energiaital-piacot.
A vállalat sportbefektetései is jelentős szerepet játszanak a sikerében. A Red Bull tulajdonában lévő Forma-1-es istállóban Max Verstappen harmadjára nyerte meg a világbajnoki címet, és a cég számos focicsapatot üzemeltet, többek között Németországban, New Yorkban és Brazíliában. A Red Bull továbbá a Bora-Hansgrohe néven induló német országúti kerékpáros csapatban is többségi részesedést szerzett.
Az alapító fia, Mark Mateschitz, aki a vállalat 49 százalékát birtokolja, tavaly 582 millió euró osztalékot vett fel a vállalkozásból. A cég maradék 51 százaléka a thaiföldi Yoovidhya család kezében van.
A Red Bull sikere a globális piacokon és az egyre növekvő sportbefektetéseiben mutatkozik meg, és a vállalat továbbra is erős és versenyképes szereplője az energiaital iparnak.
Kapcsolódó cikkeink
Monster Ultra Strawberry Dreams
Úgy tartja a hiedelem, hogy amikor két eper egybenő és…
Tovább olvasom >A Molson Coors lett Dwayne Johnson energiaitalának többségi tulajdonosa az USA-ban
Többségi részesedést szerzett a Molson Coors Beverage Co. a Dwayne…
Tovább olvasom >Újít a HELL: megérkezett az 500 ml-es termékvonal
A HELL márkanév már hosszú ideje ismert az energiaital-piacon, köszönhetően…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >