Kiemelkedő évet zárt 2019-ben a Nestlé Magyarországon is
Gyárai kimagasló teljesítményének is köszönhető, hogy kiemelkedő évet zárt tavaly a Nestlé Hungária Kft. Az élelmiszeripari társaság 95 milliárd forint értékben exportált különböző termékeket 2019-ben, így árbevételének közel kétharmadát már a külpiacok adják.
A Nestlé Hungária Kft. 2018. után 2019-ben tovább növelte árbevételét, amiből oroszlánrészt, 15 milliárd forintot tett ki az exportnövekmény – mind a három hazai Nestlé gyár túlszárnyalta előző évi teljesítményét.
Közel kétezer tonna, azaz 25 millió darab csokoládé figurát állított elő a tavalyi karácsonyi szezonra az élelmiszeripari cég diósgyőri üzeme. A termékpaletta 70 különböző termékből áll, amelyek tíz különböző márkanéven kerülnek a boltok polcaira. A tavalyi évet a megújult receptúra (6 százalékkal kevesebb cukor és kétszer több protein) alapján készülő SMARTIES márka uralta: a teljes gyártási mennyiség 55 százalékát ez a termék tette ki. A Diósgyőrön készülő édességek 90 százaléka a külpiacokon talált vevőre. A legnépszerűbbnek számító mikulás figurákat 19 országban, míg a többi karácsonyi terméket immár 23 országban lehetett megvásárolni. A magyar csokoládé figura üzem termelési volumene 2019-ben 11 százalékkal, exportjának mennyisége pedig 13 százalékkal nőtt és elérte az 1700 tonnát. Diósgyőrben már gőzerővel készülnek a húsvéti ünnepekre, tavaly novemberben és decemberben 400-450 ember dolgozott az ajándékba szánt csokoládé figurák előállításán.
Nem rosszak a kilátásai a másik két magyar Nestlé üzemnek sem. Az új beruházásoknak köszönhetően Szerencsen a kakaó és kávépor termelési kapacitás 12 százalékkal nőtt, így idén a gyár kibocsátása éves szinten elérheti a 40 ezer tonnát is. A büki állateledel gyártó üzemben pedig 2018-hoz képest 23 százalékos termelési érték növekedést mértek, megközelítve az 200 ezer tonnát.
A Nestlé cégcsoport világszinten mért organikus növekedése 3,5 százalékos volt, elsősorban az USA piacának és az állateledel üzletág kitűnő teljesítményének köszönhetően. A multinacionális óriásvállalat árbevétele 1,2 százalékkal 92,6 milliárd svájci frankra emelkedett. A bővülést az akvizíciók költsége és a devizaárfolyamok hatása fékezte. Tavaly a Nestlé világszinten komoly eredményt ért el portfóliójának átalakításában és továbbra is a gyors innováció vezérelte növekedést tartotta szem előtt. Utóbbira kitűnő példa a Starbucks kávézólánccal még 2018-ban kötött megállapodás, melynek értelmében a két társaság közös termékportfóliót hozott létre, hogy a kávéházi élményeket a fogyasztók otthon és a munkahelyükön is átélhessék. A kis- és online kereskedelemben kapható Starbucks At Home termékek tavaly már komoly részt vállaltak a Nestlé árbevételének bővüléséből.
Kapcsolódó cikkeink
Az EU 140 millió eurót fektet generatív mesterséges intelligencia bevezetésére az agrár-élelmiszeriparban is
Az Európai Bizottság négy új pályázati felhívást tett közzé a…
Tovább olvasom >Új energiaitalokkal bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks új energiaital-termékcsaláddal erősít az…
Tovább olvasom >Globális és egyedi döntések is kellenek a klímaváltozás mérsékléséhez
Globális és egyedi döntések is szükségesek a klímaváltozás mérsékléséhez, kis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >