Kiegyensúlyozott maradt a fogyasztói kereslet, a Fitch feljavította idei globális gazdaságnövekedési előrejelzését
A Fitch Ratings nemzetközi hitelminősítő feljavította az idei világgazdasági növekedésre vonatkozó előrejelzését arra alapozva, hogy pozitív hatása van a kínai koronavírus-korlátozások feloldásának és az európai gázválság jelentős enyhülésének, valamint annak, hogy meglepően kiegyensúlyozott maradt az amerikai fogyasztói kereslet az Egyesült Államokban.
A Fitch honlapjára felkerült friss előrejelzés szerint a globális GDP idén 2 százalékkal nő a decemberben várt 1,4 százalék bővüléssel szemben.
A nemzetközi hitelminősítő a kínai gazdaság idei évre vonatkozó növekedési prognózisát 4,1 százalékról, 5,2 százalékra, az eurózónáét 0,2 százalékról 0,8 százalékra, az Egyesült Államokét pedig 0,2 százalékról 1 százalékra változtatta.
A Fitch ugyanakkor 2,7 százalékról, 2,4 százalékra csökkentette a 2024. évi globális GDP-növekedési előrejelzését az amerikai Fed és az Európai Központi Bank (EKB) gyors irányadó kamatemelésének késleltetett hatásai miatt. A Fitch arra számít, hogy a Fed kamata 5,5 százalékon, az EKB-hitelek alapkamata 4 százalékon tetőzik, és valószínűleg júniusban érik el ezt a szintet. Jelenleg a Fed-kamatláb 4,5-4,75 százalék, az EKB-hitelek kamata 3 százalék.
Kapcsolódó cikkeink
Az NKFIH projektet indít a kkv-k ösztönzésére
Szakmai fejlesztésre, újításra, a gazdasági kapcsolatok és a kutatási területek…
Tovább olvasom >Fordulat 2024 – Aktív egyéni vállalkozók térnyerése
Az egyéni vállalkozások száma 2024-ben dinamikusan növekedett, miközben a társas…
Tovább olvasom >4000 milliárd forintnyi új beruházás érkezik hazánkba
A tavalyi a magyarországi gazdaságtörténet második legeredményesebb éve volt a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Pick x Pick Szeged kampánybejelentő a Kézilabda világbajnokság kapcsán
2025-ben a januári férfi kézilabda világesemény időszakában ismét közös szurkolásra…
Tovább olvasom >Az NKFIH projektet indít a kkv-k ösztönzésére
Szakmai fejlesztésre, újításra, a gazdasági kapcsolatok és a kutatási területek…
Tovább olvasom >Több ezer magyar webáruház válhat potenciális hirdetési felületté
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >