Kiderült, mennyivel drágább a hekk a Balatonnál, mint a Lidl-ben
A Lidl augusztus másodikán 15 százalékos akcióval kínálja a hekktörzset, így 100 grammot mindössze 280 forintért lehet majd megvásárolni. Ezzel szemben a Balaton partján a hekktörzs elkészítve 800-1000 forintba kerül 100 grammonként, ami jelentős árkülönbséget jelent. A különbség okai között szerepel a munkaerőköltség, a bérleti díjak, az energiaárak, és természetesen a profit is – mutat rá a Pénzcentrum friss cikkében.
A balatoni strandbüfék árai az utóbbi években jelentősen emelkedtek. Például a lángos, amely otthon elkészítve körülbelül 500 forintba kerül, a Balaton partján akár 2-3 ezer forintot is elérhet. A magas árak mögött több tényező áll:
- Munkaerőköltség: Egy balatoni büfés naponta 20-25 ezer forintért talál munkavállalót, és akár esik az eső, akár nem, a munkabér naponta több százezer forintot jelent.
- Bérleti díjak: A büfék bérleti díja több millió forintra rúghat évente, amit akkor is fizetni kell, ha csak nyáron használják az ingatlant.
- Profit: A vállalkozók természetesen profitot is szeretnének termelni, ami tovább emeli az árakat.
A Rudas fürdő panorámamedencéjének bérlése 35-45 ezer forint között mozog, a Csillaghegyi fürdőben pedig 47 ezer forintért lehet két órára privát fürdőzést és szaunázást igénybe venni. Ezek az árak is mutatják, hogy a balatoni és budapesti strandokon nyújtott szolgáltatások ára jelentősen meghaladhatja az átlagos jegyárakat.
Egy zamárdi pizzéria tulajdonosa a Pénzcentrumnak például arról számolt be, hogy könnyebben talál munkavállalót Olaszországból, mint Magyarországról. Egy másik példa szerint egy Ausztriában élő magyar vendéglátós nyaranta hazajár dolgozni, mert a balatoni szezon alatt jelentős összegeket lehet keresni.
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >A Lidl sikerének titka: így vált fapados diszkontból piacvezetővé az áruházlánc
A Lidl Magyarország 20 éves születésnapja alkalmából rendezett sajtótájékoztatón ismertette…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >