Kiderült, mennyivel drágább a hekk a Balatonnál, mint a Lidl-ben
A Lidl augusztus másodikán 15 százalékos akcióval kínálja a hekktörzset, így 100 grammot mindössze 280 forintért lehet majd megvásárolni. Ezzel szemben a Balaton partján a hekktörzs elkészítve 800-1000 forintba kerül 100 grammonként, ami jelentős árkülönbséget jelent. A különbség okai között szerepel a munkaerőköltség, a bérleti díjak, az energiaárak, és természetesen a profit is – mutat rá a Pénzcentrum friss cikkében.

Nehéz munkavállalót találni a strandbüfékben
A balatoni strandbüfék árai az utóbbi években jelentősen emelkedtek. Például a lángos, amely otthon elkészítve körülbelül 500 forintba kerül, a Balaton partján akár 2-3 ezer forintot is elérhet. A magas árak mögött több tényező áll:
- Munkaerőköltség: Egy balatoni büfés naponta 20-25 ezer forintért talál munkavállalót, és akár esik az eső, akár nem, a munkabér naponta több százezer forintot jelent.
- Bérleti díjak: A büfék bérleti díja több millió forintra rúghat évente, amit akkor is fizetni kell, ha csak nyáron használják az ingatlant.
- Profit: A vállalkozók természetesen profitot is szeretnének termelni, ami tovább emeli az árakat.
A Rudas fürdő panorámamedencéjének bérlése 35-45 ezer forint között mozog, a Csillaghegyi fürdőben pedig 47 ezer forintért lehet két órára privát fürdőzést és szaunázást igénybe venni. Ezek az árak is mutatják, hogy a balatoni és budapesti strandokon nyújtott szolgáltatások ára jelentősen meghaladhatja az átlagos jegyárakat.
Egy zamárdi pizzéria tulajdonosa a Pénzcentrumnak például arról számolt be, hogy könnyebben talál munkavállalót Olaszországból, mint Magyarországról. Egy másik példa szerint egy Ausztriában élő magyar vendéglátós nyaranta hazajár dolgozni, mert a balatoni szezon alatt jelentős összegeket lehet keresni.
Kapcsolódó cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >