Kiderült, mennyivel drágább a hekk a Balatonnál, mint a Lidl-ben
A Lidl augusztus másodikán 15 százalékos akcióval kínálja a hekktörzset, így 100 grammot mindössze 280 forintért lehet majd megvásárolni. Ezzel szemben a Balaton partján a hekktörzs elkészítve 800-1000 forintba kerül 100 grammonként, ami jelentős árkülönbséget jelent. A különbség okai között szerepel a munkaerőköltség, a bérleti díjak, az energiaárak, és természetesen a profit is – mutat rá a Pénzcentrum friss cikkében.

Nehéz munkavállalót találni a strandbüfékben
A balatoni strandbüfék árai az utóbbi években jelentősen emelkedtek. Például a lángos, amely otthon elkészítve körülbelül 500 forintba kerül, a Balaton partján akár 2-3 ezer forintot is elérhet. A magas árak mögött több tényező áll:
- Munkaerőköltség: Egy balatoni büfés naponta 20-25 ezer forintért talál munkavállalót, és akár esik az eső, akár nem, a munkabér naponta több százezer forintot jelent.
- Bérleti díjak: A büfék bérleti díja több millió forintra rúghat évente, amit akkor is fizetni kell, ha csak nyáron használják az ingatlant.
- Profit: A vállalkozók természetesen profitot is szeretnének termelni, ami tovább emeli az árakat.
A Rudas fürdő panorámamedencéjének bérlése 35-45 ezer forint között mozog, a Csillaghegyi fürdőben pedig 47 ezer forintért lehet két órára privát fürdőzést és szaunázást igénybe venni. Ezek az árak is mutatják, hogy a balatoni és budapesti strandokon nyújtott szolgáltatások ára jelentősen meghaladhatja az átlagos jegyárakat.
Egy zamárdi pizzéria tulajdonosa a Pénzcentrumnak például arról számolt be, hogy könnyebben talál munkavállalót Olaszországból, mint Magyarországról. Egy másik példa szerint egy Ausztriában élő magyar vendéglátós nyaranta hazajár dolgozni, mert a balatoni szezon alatt jelentős összegeket lehet keresni.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar termékek ára Dániában: meglepő különbségek a hazai és külföldi árak között
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca
Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >