Kiderült, mennyivel drágább a hekk a Balatonnál, mint a Lidl-ben
A Lidl augusztus másodikán 15 százalékos akcióval kínálja a hekktörzset, így 100 grammot mindössze 280 forintért lehet majd megvásárolni. Ezzel szemben a Balaton partján a hekktörzs elkészítve 800-1000 forintba kerül 100 grammonként, ami jelentős árkülönbséget jelent. A különbség okai között szerepel a munkaerőköltség, a bérleti díjak, az energiaárak, és természetesen a profit is – mutat rá a Pénzcentrum friss cikkében.

Nehéz munkavállalót találni a strandbüfékben
A balatoni strandbüfék árai az utóbbi években jelentősen emelkedtek. Például a lángos, amely otthon elkészítve körülbelül 500 forintba kerül, a Balaton partján akár 2-3 ezer forintot is elérhet. A magas árak mögött több tényező áll:
- Munkaerőköltség: Egy balatoni büfés naponta 20-25 ezer forintért talál munkavállalót, és akár esik az eső, akár nem, a munkabér naponta több százezer forintot jelent.
- Bérleti díjak: A büfék bérleti díja több millió forintra rúghat évente, amit akkor is fizetni kell, ha csak nyáron használják az ingatlant.
- Profit: A vállalkozók természetesen profitot is szeretnének termelni, ami tovább emeli az árakat.
A Rudas fürdő panorámamedencéjének bérlése 35-45 ezer forint között mozog, a Csillaghegyi fürdőben pedig 47 ezer forintért lehet két órára privát fürdőzést és szaunázást igénybe venni. Ezek az árak is mutatják, hogy a balatoni és budapesti strandokon nyújtott szolgáltatások ára jelentősen meghaladhatja az átlagos jegyárakat.
Egy zamárdi pizzéria tulajdonosa a Pénzcentrumnak például arról számolt be, hogy könnyebben talál munkavállalót Olaszországból, mint Magyarországról. Egy másik példa szerint egy Ausztriában élő magyar vendéglátós nyaranta hazajár dolgozni, mert a balatoni szezon alatt jelentős összegeket lehet keresni.
Kapcsolódó cikkeink
Szallas.hu: a magyar utazóknak az idén nyáron a Balaton, apartman és két éjszaka a sláger
Siófok vezeti a Szallas.hu 2025-ös nyári időszakra szóló belföldi foglalási…
Tovább olvasom >Árzuhanás a paradicsomválasztékban és bőséges jégkrémkínálat a PENNY-ben
A nyár beköszöntével a PENNY szezonális termékekkel és árcsökkentésekkel várja…
Tovább olvasom >Duna House: a balatoni nyaralók mára második otthonként funkcionálnak
A balatoni nyaralók mára második otthonként funkcionálnak, aminek következtében nemcsak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >