Magazin: Ki szereti az akciós sört?

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 09. 01. 11:16

Több ezer vezérmárkás sörözőjét vonja be szeptemberig tartó országos promóciójába a Dreher Sörgyárak Zrt.: a vendégek minden pénteken a pohár áráért kapják a korsó Arany Ászokot. A nagyszabású akció tapasztalatairól kérdeztük néhány érintett üzlet irányítóját.
Fehér Attila

Zöld kancsó söröző, tulajdonos

A Zöld kancsó az Örs vezér téri lakótelepen működő, közel száz vendéget is befogadni képes söröző, közönsége vegyes. 2 éve már, hogy több csapolt sör fogy, mint palackos – ez ugyan elvben kisebb árrést hoz, de ha beindul, akkor nagyobb a fogyás. Az Arany Ászok péntekeken háromszorosára nő a sörfogyasztás, azaz jól működik az akció. Egy idő után észrevettem, hogy ilyenkor jelentősen csökken a röviditalok forgalma, de ezt bőven pótolja a vendégszám nagy növekedése. Több sörözőt is működtetek, a tapasztalataim a többi üzletben is hasonlók. Én magam röviditalos promóciókat tartok, szinte folyamatosan. Azt vettem észre, hogy minden akció beéréséhez idő kell, tehát rövid távra nem érdemes ilyet tervezni. A sörök területén magam nem finanszíroznék hasonlót, de ha ebből a kedvezményből valamekkora hányadot a jövőben is meghagyna a forgalmazó, akkor azt szívesen adnám át a vendégnek.

Rinyu Márta

Kávés Katica, üzletvezető

A Kávés Katica évtizedek óta ezen a néven működő söröző a budapesti Lehel tér mellett, két szinten 120 embert képes fogadni, ehhez jön még a terasz. A sörforgalom 70 százalékát a csapolt sör adja, akciós napokon ez felmegy 90 százalékra. Péntekenként forgalomnövekedést nem, fogyasztásnövekedést annál inkább tapasztalunk – nagyobb a buli, jobb a hangulat, és ez különösen jól jön egy ilyen helyen, ugyanis nekünk nem a nyár a legjobb évszakunk. A hétköznap „szétszórva” érkező törzsvendégek pénteken egymásra találnak. Persze olyanok is jönnek, akik pénteken az olcsóbb sör miatt váltják fel törzshelyüket. Sőt, betérnek azok is, akik máskor a kis élelmiszerboltokban veszik meg innivalójukat. A pénteki promóciót röviditalos akcióval egészítjük ki.

Klemán Róbert

Zsuzsi büfé, tulajdonos, Sukoró

A sukorói Zsuzsi büfé átmenet a söröző és a kulturált falusi kocsma között. Mióta átvettem a helyet, fokozatosan nőtt a csapolt sörök aránya forgalomban – ez nyilvánvalóan bizalom kérdése, hiszen mind a helyiek, mind az itt nyaralók, illetve a Székesfehérvárról érkezők megszokták, hogy friss sört kapnak, tiszta pohárban. Így kétség sincs, hogy az akció nagyon népszerű nálunk. Talán nem túlzok, ha azt mondom, ezeken a napokon az egyébként is legnagyobb mennyiségben fogyó Arany Ászok forgalma megduplázódik. Részben a forgalom szerencsésebb eloszlása, részben az akció meghosszabbítása kedvéért a saját zsebem terhére szombaton is korsóval adom a sört poháráron – amit elvesztek a réven, az visszajön a vámon, ugyanis a fogyasztás növekedése miatt jobb számokat tudok mutatni a forgalmazó felé, ami ugyancsak lényeges szempont.

Kovács Margó

Blaha söröző, üzletvezető

A Blaha söröző tipikusan a forgalmas fővárosi csomópontok közepes nagyságú, terasszal együtt 75 férőhelyes sörözője, palackos és csapolt söröket fele-fele arányban forgalmaz. Akciós péntekenként a csapoltak hányada eléri a 90 százalékot. Nagyon jó ötletnek tartom az Arany Ászok promóciót az egyébként is erős márka reklámja szempontjából. A forgalomnövekedés csak literben mérhető, és körülöttünk nagyon sok vendéglátóhely kínálja ugyanezt a kedvezményt, így kisebb a reklámértéke, mintha kevesebben kínálnánk péntekenként poháráron a korsót. A lényeg, hogy a vendég szereti ezeket a péntekeket, és mi is szívesen szervezünk promóciókat, nem is csak sörösöket.

Kapcsolódó cikkeink