K&H: visszafogott árbevétel- és profitnövekedést várnak a kkv-k az idén
Átlagosan 5,5 százalékos árbevétel- és 3,2 százalékos profitnövekedést várnak a kis- és középvállalkozások (kkv) az idén – ez derül ki a K&H kkv-bizalmi index szerdán közzétett legfrissebb adataiból.
A cégek várakozása némileg visszafogottabb az előző negyedévhez képest, amikor még 6,9 százalékos árbevétel-növekedéssel számoltak 2016-ra.
Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője szerint az 1,4 százalékpontos lassulás jelentős ugyan, de csupán a feltehetően túlzottan optimista hangulat mérséklődött egy reálisabb szintre. A várakozás még így is túlszárnyalja a jegybank idei évre prognosztizált 2,4 százalékos inflációs várakozásait – tette hozzá.
A kkv-k többsége, 56 százaléka alacsony, 0-6 százalék közötti árbevétel-növekedést valószínűsít, több mint harmaduk 6 százalék feletti bővüléssel számol, csökkenő bevétellel viszont a vállalkozások mindössze 6 százaléka kalkulál.
A kisvállalkozások számítanak a leglátványosabb, 6,4 százalékos bevétel növekedésre, a középvállalkozások 5,9 százalékos, míg a mikrovállalkozások átlag alatti, 4,7 százalékos növekedést valószínűsítenek. A különböző ágazatok közül a kereskedelmi cégek várakozásai a legkedvezőbbek, 6,3 százalékkal.
A profitkilátásokat tekintve a vállalkozások 92 százaléka növekedést feltételez az idén, ugyanakkor annak átlagos mértéke 4,6 százalékról 3,2 százalékra mérséklődött. A csökkenő eredménnyel számoló cégek aránya viszont megfeleződött az előző negyedévhez képest (4 százalék lett) – olvasható az összegzésben.
Minden árbevétel-kategóriában és ágazatban szerényebb nyereségnövekedéssel terveznek a cégek az előző negyedévhez képest. Ez esetben is a kisvállalkozások a legoptimistábbak, míg a szektorok közül a szolgáltató cégek várakozásai a legkedvezőbbek – ismertette az eredményeket a közleményben Kovács Viktor Zoltán.
A K&H és a GfK Magyarország 2004 óta készíti a negyedéves kkv bizalmi index kutatást, 500 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság üzleti döntéshozóinak megkérdezésével. A legutóbbi felmérés 2016. november 18. és december 1. között történt.
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni
Markánsan eltérően ítélik meg a középkorúak a lakásbérlést, mint lakhatási…
Tovább olvasom >Olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára
Egy év alatt 7 százalékkal drágultak a gyermekek által gyakran…
Tovább olvasom >K&H: félénkebbek a középkorú magyarok, hiába a nagyobb jövedelem
Évtizedes távlatban fokozatos növekedést mutat a középkorúak jövedelme, az elmúlt…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >