K&H: visszafogott árbevétel- és profitnövekedést várnak a kkv-k az idén
Átlagosan 5,5 százalékos árbevétel- és 3,2 százalékos profitnövekedést várnak a kis- és középvállalkozások (kkv) az idén – ez derül ki a K&H kkv-bizalmi index szerdán közzétett legfrissebb adataiból.
A cégek várakozása némileg visszafogottabb az előző negyedévhez képest, amikor még 6,9 százalékos árbevétel-növekedéssel számoltak 2016-ra.
Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője szerint az 1,4 százalékpontos lassulás jelentős ugyan, de csupán a feltehetően túlzottan optimista hangulat mérséklődött egy reálisabb szintre. A várakozás még így is túlszárnyalja a jegybank idei évre prognosztizált 2,4 százalékos inflációs várakozásait – tette hozzá.
A kkv-k többsége, 56 százaléka alacsony, 0-6 százalék közötti árbevétel-növekedést valószínűsít, több mint harmaduk 6 százalék feletti bővüléssel számol, csökkenő bevétellel viszont a vállalkozások mindössze 6 százaléka kalkulál.
A kisvállalkozások számítanak a leglátványosabb, 6,4 százalékos bevétel növekedésre, a középvállalkozások 5,9 százalékos, míg a mikrovállalkozások átlag alatti, 4,7 százalékos növekedést valószínűsítenek. A különböző ágazatok közül a kereskedelmi cégek várakozásai a legkedvezőbbek, 6,3 százalékkal.
A profitkilátásokat tekintve a vállalkozások 92 százaléka növekedést feltételez az idén, ugyanakkor annak átlagos mértéke 4,6 százalékról 3,2 százalékra mérséklődött. A csökkenő eredménnyel számoló cégek aránya viszont megfeleződött az előző negyedévhez képest (4 százalék lett) – olvasható az összegzésben.
Minden árbevétel-kategóriában és ágazatban szerényebb nyereségnövekedéssel terveznek a cégek az előző negyedévhez képest. Ez esetben is a kisvállalkozások a legoptimistábbak, míg a szektorok közül a szolgáltató cégek várakozásai a legkedvezőbbek – ismertette az eredményeket a közleményben Kovács Viktor Zoltán.
A K&H és a GfK Magyarország 2004 óta készíti a negyedéves kkv bizalmi index kutatást, 500 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság üzleti döntéshozóinak megkérdezésével. A legutóbbi felmérés 2016. november 18. és december 1. között történt.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: az egységes adatvédelmi szemlélet első védelmi vonala a zero-trust model
Az online tér mára a mindennapi életünk és munkavégzésünk szerves…
Tovább olvasom >Még mindig visszafogottabbak a magyar vásárlók
Júniusban a kiskereskedelmi forgalom volumene 3 százalékkal nőtt éves összevetésben.…
Tovább olvasom >Számszerű célok nélkül nincs zöld átállás
A karbonkibocsátás mérésére és auditálására épülő ESG-gyakorlat nélkül nem halad…
Tovább olvasom >További cikkeink
A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Globális élelmiszer-drágulást hozhat a pálmaolaj-krízis
A világ legnagyobb pálmaolaj-exportőrei, Indonézia és Malajzia a következő években…
Tovább olvasom >Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >