K&H: tovább csökkenhetnek idén a nagyvállalatok beruházásai
Tovább csökkenhetnek idén a nagyvállalatok beruházásai, mivel folytatódik a szektor fejlesztési hajlandóságának visszaesése a K&H felmérése szerint – közölte a bank kedden az MTI-vel.
A K&H nagyvállalati növekedési indexének legutóbbi adatai szerint a korábbi években mért 50-55 százalékról 40 százalék alatti szintre állt be a szektor beruházási hajlandósága. A kutatás szerint a mostanáig húzóerőt jelentő technológiai, valamint a kapacitásnövelő beruházások terén a legnagyobb a visszaesés: előbbi 29-ről 20 százalékra, utóbbi 18-ról 11 százalékra esett vissza, bár a csökkenés után is ezek maradtak a legfontosabb beruházási célok. Hasonló arányt csak a kereskedelemfejlesztés ért el, a nagyvállalatok 11 százaléka tervez ilyen célú beruházást – írták.
A felmérés alapján nem csupán a beruházások száma, de azok mértéke is csökken: bár erősödött azok aránya, akik idén szinten tartják a fejlesztésekre fordítandó költségeket (76 százalék), de csaknem a felére, 31-ről 17 százalékra csökkent egy év alatt a beruházásuk értékét növelők aránya.
A K&H szerint a beruházási szándék a tevékenységi körrel, a vállalat árbevételével, földrajzi elhelyezkedésével és a foglalkoztatottak számával is összefügg: a megkérdezett cégvezetők szerint leginkább a keleti országrészben, a 10 milliárd forint éves árbevételt meghaladó és a 100 főnél többet foglalkoztató vállalatoknál, valamint az iparban várhatóak fejlesztések.
A K&H csoport a GfK Hungária Piackutató Intézettel 2014 óta negyedévenként vizsgálja a nagyvállalati szektor helyzetét és várakozásait, valamint a gazdasági környezet változásait. A kutatás a 2 milliárd forint éves árbevételt meghaladó cégek 550 döntéshozójának megkérdezésén alapul, a legutóbbi felmérést 2016. október 26. és december 8. között készítették. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újabb mérföldkő a füst nélküli világ felé – fontos állomáshoz érkezett a BAT új gyártócsarnokának fejlesztése Pécsett
A BAT Hungary bokrétaünnepséggel tette emlékezetessé, hogy második feléhez érkezett…
Tovább olvasom >Megduplázza kazahsztáni beruházását a PepsiCo
A PepsiCo megduplázza a Kazahsztánban épülő sós snackeket gyártó üzemébe…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre
Hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >