K&H: példaszerű szövetség a mesterséges intelligencia-fejlesztés terén
A természetes emberi beszéd működésének alaposabb megértését célozza az a kutatási együttműködési megállapodás, amelyet ma írtak alá a Szegedi Tudományegyetem és a K&H Csoport képviselői. A kutatási együttműködés célja a természetes nyelvi megértés finomítása és integrációja olyan, minden K&H-ügyfél számára elérhető digitális asszisztens számára, amelynek a működése mesterséges intelligencián (AI) alapul.
Szegeden Dr. Rovó László, a Szegedi Tudományegyetem rektora, valamint Vadócz Zsolt, a K&H digitális fejlesztésekért felelős vezetője aláírták azt a kutatási együttműködési megállapodást, amely hozzájárul a pénzintézet által működtetett digitális pénzügyi asszisztens tökéletesítéséhez.
A K&H 2022 őszén indította útjára mobilbankjában Kate-t, a mesterséges intelligencia alapú digitális pénzügyi asszisztenst, amely nem egészen egy év alatt olyan szintre fejlődött, hogy 2023 végétől már szóbeli utasítás alapján is képes tranzakciókat végrehajtani. A K&H ügyfélköréből immár 620 ezren találkoztak Kate-tel, 320 ezren kezdeményeztek vele beszélgetést, az ügyfelek 10 százaléka pedig már havi rendszerességgel használja is.
„Kate jelenleg már az ügyfélszándékok 89 százalékát értelmezni tudja, és a megértett kérdések 73 százalékára van megoldása. Emberi beavatkozás nélkül ennyire tudja önállóan megoldani a felmerülő igényeket”
– jelentette ki Vadócz Zsolt. Ezzel együtt Kate nyelvi megértési és válaszadási képességeit a K&H tovább kívánja finomítani, ezért kereste meg a Szegedi Tudományegyetemet, amely a hazai mesterséges intelligencia-kutatás egyik meghatározó bázisa. Itt működik a Mesterséges Intelligencia Nemzeti Laboratórium (MILAB), amelynek vezető kutatói otthonosan mozognak az algoritmusok világában, valamint az ország egyik legjobb Nyelvtudományi és Nyelvészeti Tanszéke, benne az Elméleti Nyelvészeti és Informatikai Kutatócsoporttal, amely a legkorszerűbb ismeretekkel bír a témakörben.
„A tudományos élet képviselői nagy segítséget tudnak nyújtani az üzleti felhasználás terén jártas AI-alkalmazók számára abban, hogy a digitális pénzügyi asszisztens hibátlanul megértse az ügyfelek szóban megfogalmazott igényeit, azokra érdemben tudjon reagálni, és pontosan, visszakérdezés nélkül végre tudja hajtani utasításaikat”
– tette hozzá Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Kiberbűnözés és AI: veszélyek és lehetőségek
Keleti Arthur kibertitok-jövőkutató, az Informatikai Biztonság Napja (ITBN) alapítója a…
Tovább olvasom >Alakul az EU mesterségesintelligencia-szabályozása
Több mint száz vállalat csatlakozott az Európai Unió augusztus 1-jén…
Tovább olvasom >Az európaiak csupán 15%-a tudja, hogyan fordíthatja a mesterséges intelligenciát a mindennapi élet javára
A Samsung legfrissebb kutatása rámutat, hogy az európaiaknak csak töredéke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Még mindig sok a gond az üvegvisszaváltási rendszerrel
Az év elején hivatalosan bevezetett üvegvisszaváltási rendszer nyáron lépett igazán…
Tovább olvasom >VisitHungary: rekordszámokkal ünnepli Magyarország a Turizmus világnapját
Az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UN Tourism) kezdeményezésére a turisztikai ágazat…
Tovább olvasom >Az emberek fenntarthatósága a legfontosabb
A frissáruk piacán már az is kihívás, hogy ne „dögöljünk…
Tovább olvasom >