K&H: Nőtt a megszűnő cégek száma, visszaesett a vállalkozói kedv
Szeptemberig több mint tizedével csökkent az újonnan regisztrált egyéni vállalkozók és a társas vállalkozások száma a tavalyi év hasonló időszakához képest, miközben a megszűnő társas vállalkozások száma több mint 40 százalékkal nőtt. A K&H ezért szemléletváltásra ösztönzi a cégvezetőket, hogy merjenek nyitni más vállalkozók felé, melynek első lépése az üzlethelyiségük megosztása lehet. Az összeköltözéssel komoly költségmegtakarítás érhető el, a kapcsolati háló és a vevőkör is bővülhet, sőt, még a marketing is hatékonyabb lehet.
A KSH legfrissebb adatai szerint idén szeptemberig, az újonnan regisztrált egyéni vállalkozók száma 12%-kal, míg az új bejegyzésű társas vállalkozások száma 15%-kal csökkent a tavalyi év hasonló időszakához hasonlítva, mindemellett a megszűnő társas vállalkozások száma 41%-kal nőtt. Ahhoz, hogy ez a negatív trend megforduljon, szemléletváltásra van szüksége a hazai gazdaság gerincét adó kkv-szektornak. Első lépésként érdemes elgondolkodni azon, hogy legyen egy partner vállalkozásunk, ami olyan előnyökkel járhat, mint a költségcsökkentés, a kapcsolati háló és a vevőkör bővítése, a szélesebb termék és szolgáltatás kínálat, vagy a hatékonyabb marketing.
Üzleti társkereső
„Ma már számtalan társkereső oldal létezik, ahol rátalálhatunk a párunkra. Miért ne lehetne az üzleti életnek is egy ilyen platformja? Tapasztalataink szerint a hazai vállalkozások jellemzően a megszokott kereteik között végzik üzleti tevékenységüket és kevésbé merik magukat kipróbálni új üzleti helyzetekben. Ahhoz azonban, hogy egy vállalkozó cége fejlődni tudjon, néha bizony szükség van a biztonságot jelentő komfortzóna elhagyására. Ezért is újítottuk meg a K&H: üzletet ide! program térképes alkalmazását, amely most már közösségi platformként is segíti a cégeket: bejelölhetik, ha megosztanák üzlethelyiségüket más vállalkozásokkal vagy nyitottak betársulni más mellé. Amennyiben valakinek ez még túl nagy lépés lenne, kicsiben is el lehet kezdeni, ugyanis tárgyaló és irodahelyiség megosztására is lehetőség van a térképen”
– mondta el Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.
Két dudás egy csárdában? Nem kell tőle félni
A K&H: üzletet ide! program keretében együttműködő vállalkozások szerint elsőként azt érdemes eldönteni, hogy hasonló vagy teljesen más profilú céget keresünk magunk mellé. Horváth Zsolt, BBQ-séf és a KicsiZso Reggeliző kávézó tulajdonosa a hasonló profilban lát fantáziát, ezért a vegán főzőszószok, mártogatósok és szendvicskrémeket gyártó tunki-tunkival állt össze.
„A vegán étkezés most hatalmas trend, amit mi is szeretnénk meglovagolni, a megfelelő szakértelemmel, piacismerettel viszont nem rendelkezünk, hogy mi gyártsunk ilyen termékeket”
– mondta el Horváth Zsolt.
„Mindenképp jó, ha hasonló szektorban dolgozunk, a célcsoportunk azonban ettől még lehet különböző. Az együttműködéssel, melynek keretében az egyik mártogatósunk bekerül a KicsZsó étlapjára, szerintünk még nagyobb nyilvánosságot, követőtábort tudunk elérni. Ráadásul ezzel az összefogással, bekerülünk a vendéglátóiparba. Ez hatalmas ugrásnak számít egy cég életében, ami eddig a viszonteladói értékesítésre koncentrált”
– emelte ki Fehér Melinda, a tunki-tunki egyik tulajdonosa.
Ezt a vonalat erősítik Bolla Viktória, a VIKTORIABOLLA ruhamárka megalkotója, valamint Giret Fruzsina és Laár Györgyi, a babaruhákat és kiegészítőket gyártó Cseppke tulajdonosai is.
„A karrierem kezdetén én is egy közös üzlethelyiségből indultam, innen jött az ötlet, hogy megosszam a saját showroomomat a K&H: üzletet ide! térképén. Én is meglepődtem, hogy szinte azonnal volt jelentkező, ami bizonyítja, hogy a platform szuper lehetőség arra, hogy ezek az együttműködések létrejöhessenek, hiszen így egymás vásárlóközönségét is be tudjuk vonzani”
– mondta el Bolla Viktória.
„A közös üzlethelyiség legfőbb előnye, hogy megoszlanak a költségek. Emellett fontos az is, hogy egymás vásárlóival is megismertetjük a termékeinket, ezáltal új értékesítési csatornához is jutunk. Mi olyan társvállalkozást kerestünk, ami hasonló célcsoportot céloz meg, esetünkben ez a kisgyermekes anyukák, illetve aminek az üzlethelyisége a belvárosban, egy frekventált helyet található. Így találtunk rá Bolla Vikire”
– mondta el Giret Fruzsina, a Cseppke egyik tulajdonosa.
Az ellentétek vonzzák egymást
Attól sem kell azonban félni, ha teljesen más profilú a két vállalkozás. Ezt bizonyítja a bőrtáskakészítő workshopokat sikerre vivő Mittersisters és a Zimek Pálinka Manufaktúra társulása.
„Mi kifejezetten más profilú céget kerestünk, az viszont fontos volt, hogy a két márka célcsoportja hasonló legyen, hiszen így tudjuk a legtöbbet kihozni az együttműködésből. A Carly’s Gin Tonic italnak köszönhetően a vendégeink egy komplex élményben vehetnek részt, hiszen a kreatív program egy baráti koktélozással párosulhat”
– mondta el Mitter Anna Róza, a Mittersisters alapítója.
„Véleményünk szerint sokkal jobb összhang jön létre, ha különböző profilú cégek társulnak. Egyrészt nem lehetünk egymás versenytársai, így elkerülhetők az ebből fakadó konfliktusok. Másrészt, a másik fél külső szemlélőként olyan ötletet tud behozni, amire a mindennapi üzletmenetben mi nem is gondolnánk”
– tette hozzá Beliczay Zsolt, a Zimek Pálinka Manufaktúra ügyvezetője.
A K&H üzletet ide! program új térképe minden hazai vállalkozás számára elérhető, aki szeretne a költségei csökkentése, vagy a növekedési lehetőség miatt összeállni egy másik vállalkozással és kihasználni az együttműködésben rejlő előnyöket.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkentik a vállalatok az ökológiai lábnyomukat?
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Sokaknál szűkebb lesz a karácsony
A magyar lakosság bruttó pénzügyi vagyona 2024 harmadik negyedévében elérte…
Tovább olvasom >A körforgásos gazdaságra fókuszál az SZTNH új, kkv-kat támogató kiadványa
Az ipari termeléshez, hulladékkezeléshez köthető környezeti problémák bolygónk egyik legnagyobb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >