K&H: megindultak a magyar turisták, egyre népszerűbb a mobilos megoldás
Jelentős, két számjegyű növekedés látható az utasbiztosításoknál az idén – közölte a K&H. A pénzintézet az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több szerződést kötött január és június közepe között. Egyre többen a mobilbankon keresztül biztosítják az utazásukat, hiszen az idén eddig a kötések 37 százaléka történt okostelefonon, szemben a tavalyi 28 százalékkal.

A hőség növeli az utazási kedvet
Megugrott az utazási kedv az idén, a bővülésben szerepet játszhat, hogy javult a lakosság anyagi helyzete az alacsonyabb infláció miatt emelkedő pályára kerülő reálbéreknek köszönhetően. A K&H biztos jövő felmérése szerint az idei első negyedévben a 30-59 évesek 26 százaléka nyilatkozott úgy, hogy tervez rövidebb – maximum 5 napos – külföldi utazást, ami meghaladja az egy évvel ezelőtti 19 százalékos arányt, továbbá a tavalyi 16 százalékhoz képest idén 21 százalékuk tervez 5 napnál is hosszabb külföldi pihenést.
Két számjegyű bővülés
“A K&H adatai szerint idén januártól június közepéig 11 százalékkal nőtt a megkötött utasbiztosítások száma az egy évvel korábbihoz képest. Az igazi utazási szezon a múlt évben és az idén is június második hetében indult, azaz ekkor nőtt meg jelentősen az előző hetekhez képest az utasbiztosítások száma.
A digitális megoldások térnyerése látványosan megmutatkozik ezen a területen is: ebben az évben eddig az utasbiztosítások 37 százalékát kötötték meg a mobilbankon keresztül, miközben egy évvel ezelőtt ugyanezen időszakban még csak 28 százalékos volt ez az érték”
– mondta Székely Pálma, a K&H értékesítés és életbiztosítási üzletágának vezetője.
A többség az utasbiztosításokban bízik
A K&H első negyedévben készített felméréséből kiderül az is, hogy a középkorúak 24 százaléka a bankkártyás biztosítása mellé köt külön kiegészítő utasbiztosítást. Emellett 23 százalékos azoknak az aránya, akik egyáltalán nem foglalkoznak a bankkártyájukhoz kapcsolódó biztosítással, hanem külön biztosítást kötnek.
A megkérdezettek közel fele tehát kifejezetten az utazására is köt biztosítást. Ugyanakkor 36 százalékuk bízik az uniós egészségbiztosítási kártyában. “Az uniós egészségbiztosítási kártya csak alapvető ellátásra jó, de nem tudja helyettesíteni a teljes körű utasbiztosítást, például nem fedezi a magánorvosi ellátást, míg az utasbiztosítás igen. Emellett nem nyújt fedezetet poggyászkárokra vagy más, az utazás során bekövetkező – nem egészségügyi – káreseményekre sem” – hívta fel a figyelmet a K&H szakembere. Egy-egy utazás költségeihez képest az utasbiztosítás marginális tételt jelent, szolgáltatási csomagtól és az utazási céltól függően jellemzően napi néhány száz forintból kijön egy-egy főre vetítve.
Kapcsolódó cikkeink
Digitális kincsesbánya a műemlékek szerelmeseinek – elindult az e-orokseg.hu
Soha nem volt még ilyen látványos és közérthető módon elérhető…
Tovább olvasom >Továbbra is erős pályán a magyar turizmus
2025 februárjában a turizmus ismételten erőteljes növekedést mutatott: a hazai…
Tovább olvasom >Trendszetterré vált a digitalizációban a bankszektor
A bankszektor hosszú évszázadokon keresztül a stabilitás, a hagyományok és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A kiskereskedelmi forgalom bővülése 4-5 százalékos sávban van jelenleg
Az idei a gazdasági áttörés éve, 2025 második felében már…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek
2025 februárjában az ipari termelői árak átlagosan 8,2 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Emelkednek a reálbérek, nő a bizalom, emelkedik a kiskereskedelmi forgalom
Januárban folytatódott a bérek dinamikus emelkedése, állapította meg a legfrissebb…
Tovább olvasom >