K&H: letört az agrár cégek innovációs kedve
Az elmúlt egy évben erőteljesen visszafogták innovációs fejlesztéseiket a mezőgazdasági cégek – derül ki a K&H innovációs kutatásából, amelynek összefoglalóját szerdán juttatták el az MTI-nek.
A vállalkozások több mint fele az átlagosnál kevésbé tartja magát innovatívnak, és 85 százalékuknál semmilyen termékfejlesztés nem történt az elmúlt két évben. Ennek legfőbb oka, hogy az eddig bevezetett és alkalmazott innovációk véleményük szerint még megfelelőek. A fenntarthatósági szemlélet viszont jelen van a szektorban: a cégek több mint kétharmadánál történt olyan fejlesztés az elmúlt két évben, amely kedvező környezeti hatással bír, és további 41 százalék készül erre a következő egy évben is.
A következő egy évben a K&H szerint nem várható innovációs hullám a mezőgazdaságban
A cégek eddig megvalósult, illetve a jövőben tervezett innovációs tevékenységét félévente vizsgáló K&H innovációs index 19 ponton áll, mindössze 1 ponttal haladja meg az előző félévi, az index történetében eddigi legalacsonyabb eredményt. A kutatás adatai alapján a cégek mindössze 38 százaléka tartja magát az átlagosnál innovatívabbnak, míg a többség (60 százalék)kevésbé tartja magát újítónak. Az elmúlt két évben csupán közel minden hetedik (16 százalék) vállalkozás rukkolt elő új vagy jelentősen javított termékkel. Az innováció elmaradásának legfőbb oka, hogy a cégek véleménye szerint a korábbi innovációk még megfelelőek és nincs szükség további újításra. Ezt tízből közel 8 vállalkozás említette (78 százalék) – fűzte hozzá Demeter Zoltán, a K&H, agrárüzletágának vezetője. A vállalatok több mint kétharmadánál (69 százalék) volt ugyanakkor olyan újítás, fejlesztés az elmúlt két évben, amely valamilyen kedvező környezeti hatással járt. Ezek főként energiamegtakarításra, illetve a környezeti terhelés csökkentésére irányuló fejlesztések voltak. Ez a fókusz a jövőre nézve is hangsúlyos lesz – mondta el a szakértő. A kutatás 360, 300 millió forint éves árbevételt meghaladó magyarországi társas vállalkozás innovációs ügyekért felelős döntéshozójának megkérdezésével történik. A felmérést az Impetus Research készítette 2023. szeptember 18. és október 10. között.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Csökkentik a vállalatok az ökológiai lábnyomukat?
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Sokaknál szűkebb lesz a karácsony
A magyar lakosság bruttó pénzügyi vagyona 2024 harmadik negyedévében elérte…
Tovább olvasom >K&H: átlagosan 49 ezer forintot szánnak a fiatalok a karácsony ajándékokra
A korábbi évekhez hasonlóan a fiatalok 84 százaléka tervez ajándékvásárlást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >