K&H: jó alkalom a pénzügyi nevelésre a gyereknap
A gyereknap jó alkalom lehet arra, hogy a főszereplők számára kinyissuk a pénzvilág ablakát jövőbeli döntéseik támogatására, legyen szó akár takarékoskodásról, akár értéktartó és hasznos ajándékról. Ilyenkor érdemes lehet a gyerekek költségvetését is áttekinteni, vagy a rászorulóknak történő adakozásra gondolni.
A gyereknapra a legkisebbek számára ünnepi eseményként tekinthetünk, hanem jó alkalmat nyújthat arra is, hogy a zsebbe vágó dolgok kerüljenek napirendre. Bár elsőre csak kiadásként gondolunk rá, valójában egy jól átgondolt gyermeknapi büdzsé hozzájárulhat a pénzügyi tudatosság fejlesztéséhez, és hosszú távon a gyermekek jövőjébe való befektetéssé válhat – közölte a K&H, amely kiemelten kezeli a pénzügyi edukációt, ezen belül azt, hogy a fiatalok képben legyenek. tudatos költés: nem csak a pénz számít A gyereknapi programok és ajándékok kiválasztásakor érdemes figyelembe venni a költséghatékonyságot és a fenntarthatóságot. Sok ingyenes vagy kedvezményes program elérhető országszerte, amelyek ugyanolyan nagy élményt nyújthatnak, mint egy-egy drága szórakozási lehetőség. Az ajándékok terén is jó példát mutathat a tudatosság: egy közös állatkerti látogatás maradandóbb emlék lehet, mint egy gyorsan elfeledett játék. Elmehetünk együtt egy étterembe is, ahol a gyermekek megrendelhetik a kedvenc ételüket, de egy szállodában töltött hétvége is élményt jelenthet a számukra.
A szülők például ezeket a kiadásokat finanszírozhatják a Szép-kártyájukról – ahogyan azt tették tavaly is: a gyereknapot közvetlenül megelőző időszakban a K&H adatai szerint több mint 77 millió forintot költöttek el a pénzintézet ügyfelei. Az összeg legjelentősebb része, több mint 60 százaléka éttermekben landolt, a hotelek részesedése pedig meghaladta a 15 százalékot. A fennmaradó összeget tavaly egyebek mellett szépségápolásra, élelmiszerre költötték. Tavalyelőtt a gyereknaphoz köthető héten 93 millió forintra rúgott a Szép-kártyás költés a K&H-soknál, ezen belül akkor is az éttermi látogatások vitték a prímet, a teljes összeg több mint 59 százalékát jelentette, a szállodai vendéglátás aránya pedig 20 százalék felett volt. ki kell nyitni a pénzvilág ajtaját Ha mégis tárgyi ajándékot választunk, gondoljunk a fejlesztő játékokra, könyvekre, vagy olyan eszközökre, amelyek segítik a gyermekek kreativitását és tanulását: hosszú távon ezek a befektetések értékállóbbnak bizonyulnak. A gyereknap kiváló alkalom arra, hogy a szülők a pénzügyi nevelés alapjait is megkezdjék gyermekeikkel. Ha a gyerek kap zsebpénzt, gyereknap alkalmából adhatunk neki lehetőséget, hogy maga válasszon egy kis ajándékot, vagy hozzájáruljon egy közös családi program költségeihez. Ez segít megérteni a pénz értékét és a döntéshozatal felelősségét.
Jó alkalmat ad a gyereknap arra is, hogy a szülők egyeztessenek a fiatalokkal arról, hogy hogyan lehet spórolni egy nagyobb ajándékra vagy egy közös élményre. Itt szóba jöhetnek drágább eszközök is, mint egy menő okostelefon vagy bicikli, roller. Ezek kapcsán érdemes felvetni a gyerekeknek azt is, hogy mekkora összeget jelent éves szinten például az okostelefon feltöltése, így megérthetik, hogy van kapcsolódó kiadás, még akkor is, ha az nagyon alacsony összeget jelent esetenként. Ez megtanítja őket a kitartásra és a pénzügyi célok felállítására. Ha egy-egy család megteheti, akkor érdemes felvetni gyereknap alkalmából is az adakozást. Egy kisebb adományozás vagy használt játékok felajánlása felhívja a figyelmet a rászorulók problémáira, így tanítva a gyerekeknek az empátia és a társadalmi felelősségvállalás fontosságát.
Kapcsolódó cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >A munkáshitel hatása már jól látszik, közben másfélszeres emelkedés történt a személyi kölcsönöknél
Jelentősen nőtt az újonnan kihelyezett személyi kölcsönök összege a K&H-nál…
Tovább olvasom >A hosszútávú kölcsönök növelése helyett a lízingkonstrukciók fenntartásában gondolkodnak a nagyvállalatok
A nagyvállalatok vezetői közt továbbra sem mennek a hosszútávú kölcsönök,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >