K&H: Hiteles környezetvédelmi programokkal tehetünk igazán a fenntartható bolygóért
A szigorodó ESG szabályozások hatására a társadalmi felelősségvállalási programok már egyre több cég tevékenységébe beépülnek, a szakmai szervezetek pedig díjakkal, védjegyekkel igyekeznek kiemelni azokat a programokat, amelyek ténylegesen hozzájárulnak a pozitív társadalmi szemléletváltozáshoz, elkerülve a greenwashingot. Ilyen a Green Pledge védjegy is, amelyet idén három K&H kezdeményezés is elnyert – a K&H állatbarát ligetek program, a K&H agrár CO2 kalkulátor, valamint a WWF Magyarországgal közös együttműködés. A pénzintézet programjai környezetvédelmi szervezetek támogatásával, a lakosság és az ügyfelek aktív közreműködésével jöttek létre, így közös összefogással hívják fel a figyelmet, hogy tenni kell a bolygónk fenntarthatóságáért.
Az ESG jelentéstételi kötelezettség hatására egyre több vállalat építi be működésébe a környezeti és társadalmi fenntarthatóságot célzó programokat. A szabályozás értelmében a mérhető, adatokkal alátámasztható, valódi eredményt és ezáltal pozitív változást hozó kezdeményezések számítanak majd. Ezt az átállást, miszerint már nem elég az, hogy CSR programokat működtet egy cég, hanem adatokkal is alá kell támasztania a hatékonyságot, a reklám- és marketingszakma is támogatja, hiszen így elkerülhető, hogy a vállalat csupán zöldre fesse magát.
A MAKSZ, az MMSZ és az ÖRT által létrehozott Green Pledge védjegy a környezettudatos kommunikáció területén végzett színvonalas munkát ismeri el, amely megfelel a reklámszakma fenntarthatósággal kapcsolatos, pozitív társadalmi szemléletváltozáshoz vezető elveinek, és elkerüli a greenwashingot. A védjegyet idén három K&H kezdeményezés is elnyerte: a K&H állatbarát ligetek program, a K&H agrár CO2 kalkulátor, valamint a pénzintézet és a WWF együttműködése, amely a természetes élőhelyek rekonstrukciójára fókuszál. Tavaly a bank öt gyakorlata kapta meg a védjegyet: a K&H felelős befektetési alapok és a K&H zöld lakáshitel kommunikációja, a K&H hűsítő ligetek program, a K&H agrár ökoszisztéma építése, továbbá a médiatervezésnél használt, a marketing-kommunikációs eszközök karbonlábnyomát is figyelembe velő szempontrendszer és gyakorlat.
„A K&H évek óta kiemelt figyelmet fordít arra, hogy egyedi, saját kezdeményezésekkel tegyen illetve hívja fel a figyelmet a környezetvédelemre, azért, hogy bolygónk élhető maradjon a jövő generációja számára is”
– mondta el Horváth Magyary Voljc Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója.
„Büszkeséggel tölt el minket, hogy a szakma is elismeri ez irányú tevékenységünket. Célunk, hogy zöld pénzügyi termékeink mellett olyan társadalmi felelősségvállalási programokat indítsunk el, amelyek kézzelfoghatóan jobbá teszik a helyi közösségek életét, edukálva őket a fenntarthatóság fontosságára. Innovatív kezdeményezéseinket minden alkalommal az adott témában jártas szakmai szervezettel együttműködésben valósítjuk meg, és a lakosságot, illetve ügyfeleinket bevonva közösen teszünk a környezet védelméért.”
Állatbarát liget, károsanyag kibocsátás-számláló és élőhely-rekonstrukció
A K&H 2022 óta minden szeptembert a fenntarthatóságnak dedikálja, és számos környezetvédelmi kezdeményezést indít útjára. A K&H állatbarát ligetek program azzal a hármas céllal jött létre 2023 szeptemberében, hogy növelje a zöld felületet a köznevelési intézmények udvarán, változatos növényekkel és állatlakhelyekkel támogassa a biodiverzitást, és formálja a gyermekek környezetvédelmi szemléletét. A programban részt vevő 30 iskola és óvoda udvarán intézményenként 100 négyzetméteren kialakított parkban élvezhetik a gyerekek a növények jótékony hatásait és a madarakat, pillangókat, rovarokat, sünöket is megfigyelhetik. Tavaly a fenntarthatósági hónapban írta alá a pénzintézet együttműködését a WWF Magyarországgal is, amelynek értelmében a Dél-Mezőföldi Tájvédelmi Körzetet mint természetes élőhelyet rehabilitálják, hozzájárulva ezzel a hazai őshonos flóra és fauna természetvédelmi helyzetének javításához. A K&H agrár CO2 kalkulátor pedig a mezőgazdasági cégek saját, valós termelési adatai és az adott szektor nemzetközi statisztikái alapján megmutatja, hogy mennyi károsanyag-kibocsátása van az adott gazdaságnak, hol van lehetőség csökkentésre. Ezzel támogatja a vállalkozások tudatosságát, elősegíti a hatékonyabb és fenntarthatóbb működést, valamint erősíti a válságállóságot. Emellett adatokat szolgáltat az ESG jelentésekhez szükséges beszállítói átvilágításhoz, hiszen a cégek számszerűen igazolni tudják, hogy tudatos lépéseket tesznek a fenntarthatóság irányába, karbonlábnyomuk csökkentése érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
ESG-kérdőív vár a nagyobb hiteligénylő cégekre júliustól
2025. július 1-jétől új ESG-adatszolgáltatási kötelezettség lép életbe a vállalati hitelfelvevők…
Tovább olvasom >42 százalékkal csökkent a nettó üvegházhatású gázkibocsátásunk 1990-hez képest
Hazánk az európai viszonylatban jelenleg elért hetedik legjobb eredményével a…
Tovább olvasom >Új környezetvédelmi bírságok: a cégeknek mostantól mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk
2025 májusától az engedélyeztetési, levegővédelmi, zajvédelmi, hulladékgazdálkodási bírságokat szabályozó, valamint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >