K&H: Hiteles környezetvédelmi programokkal tehetünk igazán a fenntartható bolygóért
A szigorodó ESG szabályozások hatására a társadalmi felelősségvállalási programok már egyre több cég tevékenységébe beépülnek, a szakmai szervezetek pedig díjakkal, védjegyekkel igyekeznek kiemelni azokat a programokat, amelyek ténylegesen hozzájárulnak a pozitív társadalmi szemléletváltozáshoz, elkerülve a greenwashingot. Ilyen a Green Pledge védjegy is, amelyet idén három K&H kezdeményezés is elnyert – a K&H állatbarát ligetek program, a K&H agrár CO2 kalkulátor, valamint a WWF Magyarországgal közös együttműködés. A pénzintézet programjai környezetvédelmi szervezetek támogatásával, a lakosság és az ügyfelek aktív közreműködésével jöttek létre, így közös összefogással hívják fel a figyelmet, hogy tenni kell a bolygónk fenntarthatóságáért.
Az ESG jelentéstételi kötelezettség hatására egyre több vállalat építi be működésébe a környezeti és társadalmi fenntarthatóságot célzó programokat. A szabályozás értelmében a mérhető, adatokkal alátámasztható, valódi eredményt és ezáltal pozitív változást hozó kezdeményezések számítanak majd. Ezt az átállást, miszerint már nem elég az, hogy CSR programokat működtet egy cég, hanem adatokkal is alá kell támasztania a hatékonyságot, a reklám- és marketingszakma is támogatja, hiszen így elkerülhető, hogy a vállalat csupán zöldre fesse magát.
A MAKSZ, az MMSZ és az ÖRT által létrehozott Green Pledge védjegy a környezettudatos kommunikáció területén végzett színvonalas munkát ismeri el, amely megfelel a reklámszakma fenntarthatósággal kapcsolatos, pozitív társadalmi szemléletváltozáshoz vezető elveinek, és elkerüli a greenwashingot. A védjegyet idén három K&H kezdeményezés is elnyerte: a K&H állatbarát ligetek program, a K&H agrár CO2 kalkulátor, valamint a pénzintézet és a WWF együttműködése, amely a természetes élőhelyek rekonstrukciójára fókuszál. Tavaly a bank öt gyakorlata kapta meg a védjegyet: a K&H felelős befektetési alapok és a K&H zöld lakáshitel kommunikációja, a K&H hűsítő ligetek program, a K&H agrár ökoszisztéma építése, továbbá a médiatervezésnél használt, a marketing-kommunikációs eszközök karbonlábnyomát is figyelembe velő szempontrendszer és gyakorlat.
„A K&H évek óta kiemelt figyelmet fordít arra, hogy egyedi, saját kezdeményezésekkel tegyen illetve hívja fel a figyelmet a környezetvédelemre, azért, hogy bolygónk élhető maradjon a jövő generációja számára is”
– mondta el Horváth Magyary Voljc Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója.
„Büszkeséggel tölt el minket, hogy a szakma is elismeri ez irányú tevékenységünket. Célunk, hogy zöld pénzügyi termékeink mellett olyan társadalmi felelősségvállalási programokat indítsunk el, amelyek kézzelfoghatóan jobbá teszik a helyi közösségek életét, edukálva őket a fenntarthatóság fontosságára. Innovatív kezdeményezéseinket minden alkalommal az adott témában jártas szakmai szervezettel együttműködésben valósítjuk meg, és a lakosságot, illetve ügyfeleinket bevonva közösen teszünk a környezet védelméért.”
Állatbarát liget, károsanyag kibocsátás-számláló és élőhely-rekonstrukció
A K&H 2022 óta minden szeptembert a fenntarthatóságnak dedikálja, és számos környezetvédelmi kezdeményezést indít útjára. A K&H állatbarát ligetek program azzal a hármas céllal jött létre 2023 szeptemberében, hogy növelje a zöld felületet a köznevelési intézmények udvarán, változatos növényekkel és állatlakhelyekkel támogassa a biodiverzitást, és formálja a gyermekek környezetvédelmi szemléletét. A programban részt vevő 30 iskola és óvoda udvarán intézményenként 100 négyzetméteren kialakított parkban élvezhetik a gyerekek a növények jótékony hatásait és a madarakat, pillangókat, rovarokat, sünöket is megfigyelhetik. Tavaly a fenntarthatósági hónapban írta alá a pénzintézet együttműködését a WWF Magyarországgal is, amelynek értelmében a Dél-Mezőföldi Tájvédelmi Körzetet mint természetes élőhelyet rehabilitálják, hozzájárulva ezzel a hazai őshonos flóra és fauna természetvédelmi helyzetének javításához. A K&H agrár CO2 kalkulátor pedig a mezőgazdasági cégek saját, valós termelési adatai és az adott szektor nemzetközi statisztikái alapján megmutatja, hogy mennyi károsanyag-kibocsátása van az adott gazdaságnak, hol van lehetőség csökkentésre. Ezzel támogatja a vállalkozások tudatosságát, elősegíti a hatékonyabb és fenntarthatóbb működést, valamint erősíti a válságállóságot. Emellett adatokat szolgáltat az ESG jelentésekhez szükséges beszállítói átvilágításhoz, hiszen a cégek számszerűen igazolni tudják, hogy tudatos lépéseket tesznek a fenntarthatóság irányába, karbonlábnyomuk csökkentése érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Megújult a debreceni Auchan áruház
A jövőben megújult formában várja a vásárlókat a debreceniek egyik…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >A karbontudatosság útján: a SPAR több száz őshonos gyümölcsfa ültetésével kompenzálja rendezvényeit
Ebben az évben is folytatódott a SPAR Magyarország környezettudatosságra törekvő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >