K&H: hatalmas növekedés a fiatalok kártyás vásárlásainál
A fiatalok körében egyre népszerűbb a bankolás, a K&H-nál a 6-26 évesek számára elérhető ifjúsági bankszámlák száma a múlt év végére átlépte a 60 ezret, ami az egy évvel korábbihoz képest 13 százalékos emelkedést jelent – közölte a pénzintézet. A fiatalok számláihoz köthető kártyás tranzakciók száma meghaladta a 10 milliót, ami 86 százalékos éves növekedésnek felel meg.
A fiatalok egyre nagyobb számban lépnek a pénzügyi önállósodás útjára, vagyis nyitnak saját bankszámlát. – közölte a K&H.
Felkészülési időszak
A pénzintézet a múlt év végén több mint 60 ezer ifjúsági számlát kezelt, szemben az egy évvel korábbi alig több mint 53 ezerrel, illetve a 2020 végi majdnem 38 ezerrel. Ez éves összevetésben 13 százalékos, kétéves távlatban 59 százalékos emelkedésnek felel meg. “A számlanyitás több szempontból is szintlépést jelent az érintettek számára: egyrészt azoknak, akiknek korábban nem volt semmilyen banki kapcsolata, másrészt azoknak, akiknek számlájuk ugyan nem volt, de a szülők bankszámlájához kötött társbankkártyával rendelkeztek. A saját számla és kártya fontos lépés a pénzügyi önállóság, egyben a pénzügyi tudatosság útján” – mondta Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője.
Sokan kártyáznak
Az ifjúsági bankszámlák számának növekedéséhez képest jóval nagyobb mértékben nőtt a számlákhoz kapcsolódó bankkártyás tranzakciók száma. A múlt év során a fiatalok 10,8 millió alkalommal használták a kártyájukat, míg 2021-ben 5,8 milliószor tették ugyanezt, 2020-ban pedig csak 2,1 milliószor. Vagyis az egy évvel korábbihoz képest 86 százalékkal többször vásároltak így, a tavalyelőtti szinthez képest pedig 409 százalékos a növekedés.
Összességében a K&H-s adatokból az látszik, hogy egyre több fiatal szeretné maga intézni a pénzügyeit bankszámlán keresztül, a vásárlásoknál pedig nagyon népszerű a kártyás fizetés, amely történhet érintésmentes fizikai kártyával, valamint okoseszközbe tett digitális bankkártyával is.
K&H ifjúsági index
A 19-29 éves fiatalok elégedettségét és jövőbeli várakozásait – többek között a lakhatással, munkával, előre lépési lehetőségekkel, oktatással, egészséggel, családdal kapcsolatban – vizsgálja a K&H ifjúsági index, amely 2022 harmadik negyedévében +10 ponton állt. A kutatásban 300 fiatal vett részt, az adatfelvétel 2022. augusztus 29 – szeptember 1. között történt.
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára
Egy év alatt 7 százalékkal drágultak a gyermekek által gyakran…
Tovább olvasom >K&H: félénkebbek a középkorú magyarok, hiába a nagyobb jövedelem
Évtizedes távlatban fokozatos növekedést mutat a középkorúak jövedelme, az elmúlt…
Tovább olvasom >Pesszimista kereskedelmi szektor, a bővülés szándékával
Milyen hatások befolyásolják jelenleg a magyar kiskereskedelmi vállalatok működését? Hogyan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >