K&H fenntarthatósági index: a karbonsemlegesség még távoli cél
A K&H Bank legfrissebb fenntarthatósági indexe szerint a magyar vállalatok továbbra is jelentős elmaradást mutatnak a karbonsemlegességi célok elérésében. A cégek 86%-a sem nem méri, sem nem tervezi mérni karbonkibocsátását, és mindössze 12% foglalkozik a csökkentés lehetőségével.
A cikk a Trade magazin 2025/2-3. lapszámában olvasható.
A kutatás rávilágított, hogy csak a vállalatok 39%-a érzi magát érintettnek a karbonsemlegességi célokban, szemben az egy évvel ezelőtti 55%-kal. Ez az arány visszaesett a 2022-es szintre, miközben a cégek csupán kétharmada ismeri pontosan az EU-s karbonkibocsátási célokat.
Bár az attitűd alindex minimálisan javult a múlt féléves mélyponthoz képest, a vállalatok többsége (54%) továbbra is nehézségként éli meg a fenntarthatósági átalakulást. Ugyanakkor pozitívum, hogy nőtt azon cégvezetők aránya (52%-ról 58%-ra), akik szerint a fenntartható energiaforrások rövid távon is költséghatékonyabbak lehetnek. //
Kapcsolódó cikkeink
K&H Elemzői kommentár: A vártnál rosszabbul alakult az infláció
Bár a piac arra számított, hogy júliusban a 4 százalék…
Tovább olvasom >K&H: az egységes adatvédelmi szemlélet első védelmi vonala a zero-trust model
Az online tér mára a mindennapi életünk és munkavégzésünk szerves…
Tovább olvasom >Még mindig visszafogottabbak a magyar vásárlók
Júniusban a kiskereskedelmi forgalom volumene 3 százalékkal nőtt éves összevetésben.…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >