K&H: értékelték az átlátható klímastratégiát
A K&H belga anyabankja, a KBC Csoport ismét „A” minősítést kapott a vállalatok klímaváltozással kapcsolatos erőfeszítéseiről minden évben felmérést készítő CDP (Carbon Disclosure Project) nevű nonprofit szervezettől.
A CDP (Carbon Disclosure Project) egy 2000-ben alakult nonprofit kezdeményezés, amely egységes keretrendszert dolgozott ki vállalatok, városok és régiók számára, hogy azok összehasonlítható információkat jelentethessenek meg környezeti hatásaikról. A felmérésben 2023-ban már majd’ 21 ezer céget értékeltek, és közülük csak 346 – köztük a KBC, a K&H anyabankja – kapta meg a legmagasabb, „A” jelű minősítést.
A módszer, amely alapján a CDP az egyes vállalatok klímaváltozással kapcsolatos tevékenységét és kommunikációját értékeli, minden területre kiterjed. Ilyen az átláthatóság, a környezeti kockázatok felmérése és kezelése, illetve az ambiciózus és reálisan megvalósítható környezetvédelmi célok kitűzése. A kiértékelés után A-tól D-ig osztályozzák a cégeket, településeket. A KBC Csoport 2022 után a 2023-as évre ismét a legjobb minősítést kapta.
Az „A” minősítés eléréséhez a vállalatoknak 2023-ban is számos kritériumnak kellett megfelelniük. Ilyen volt többek között a vállalati szennyezőanyag-kibocsátási adatok auditálása és közzététele; valamint a Párizsi Megállapodás klímacéljával összhangban álló átállási terv; a beszállítók elkötelezésére tett törekvések, valamint a tudományos alapon meghatározott, rövid távú kibocsátáscsökkentési célok megléte.
A CDP számításai alapján az olyan vállalatok, amelyek átláthatóan nyilvánosságra hozzák a szén-dioxid kibocsátásukat, évente 1,2 millió dollárnyi kamatmegtakarítást is realizálhatnak. A CDP-ben való részvétel átláthatóvá teszi a vállalatot: tízből hat fiatal olyan vállalatnál szeretne dolgozni, amely pozitív hatással van a környezetre. A tudatos befektetők nagy része is a CDP-minősítések alapján hozza meg befektetési döntéseit.
„A K&H követi anyabankja célkitűzéseit és irányelveit, továbbra is elkötelezett a fenntarthatóság mellett. Az elmúlt években a bank saját működésében is jelentős eredményeket ért el karbonlábnyomának csökkentésével, illetve olyan innovatív pénzügyi termékeket is sikerült kidolgoznia, amelyek az ügyfeleik számára is lehetővé teszik, hogy a jövő élhetőbb legyen, mint amit a legtöbb klímamodell előrevetít. A CDP-től kapott „A” értékelés is azt mutatja, hogy jó úton járunk” – mondta Suba Levente, a K&H fenntarthatósági vezetője.
2023-ban a K&H Magyarországon számos jövőbe mutató kezdeményezéssel jelentkezett. A K&H energetikai kalkulátorával eddig 3000 felhasználó mérte fel ingatlanát, és kapott útmutatást az optimális felújításhoz. A fenntarthatóbb otthonok kialakításához a pénzintézet eddig összesen 4,5 milliárd forint értékben folyósított zöld lakáshitelt, és ez csak egyike az összes, különböző keretrendszerek által zöldnek minősített hitelek közül, amelyek állománya 200 milliárd forintot tesz ki.1
Az ügyfeleknek évek óta lehetősége van felelős, zöld befektetési alapokba fektetni a pénzüket, amivel nagyon sokan élnek is: 2023 év végéig már több mint 500 milliárd forint értékben választották ezt a befektetési formát. A K&H zöld autólízingje is egyre népszerűbb, amely tavaly már a személyautó lízing kötések 22 százalékát tette ki.
A K&H agrár CO2 kalkulátorral az agrár ügyfelek saját karbonlábnyomukat is kiszámolhatják. 2023-ban 33 gazda vett részt a K&H zöld vetőmag programjában, ők a mezőgazdasági hitelfelvételkor 25 kg-os vetőmagcsomagot kaptak, amely a talaj védelmén felül a biodiverzitás fenntartását is segíti.
1 Ez az összeg csak kisebb részben tartalmaz az EU Taxonómiának teljes mértékben megfelelő hitelt, nagyobb részt a helyi zöld hitelezési keretrendszereken alapul. Részletek a K&H Fenntarthatósági jelentésében.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkentik a vállalatok az ökológiai lábnyomukat?
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Sokaknál szűkebb lesz a karácsony
A magyar lakosság bruttó pénzügyi vagyona 2024 harmadik negyedévében elérte…
Tovább olvasom >K&H: átlagosan 49 ezer forintot szánnak a fiatalok a karácsony ajándékokra
A korábbi évekhez hasonlóan a fiatalok 84 százaléka tervez ajándékvásárlást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >