K&H: enyhén csökkent a magyar vállalkozások bizalma
Enyhén csökkent a mikro-, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalma, a cégek egy évre előremutató várakozásait tükröző K&H kkv bizalmi index két ponttal mérséklődve jelenleg mínusz 1 ponton áll – közölte a pénzintézet az MTI-vel.
A bank elemzése szerint a minimális változás oka az, hogy a vállalkozások növekvő közterhekre számítanak és megugrott a romló versenyhelyzetet feltételezők aránya, miközben kimagasló, válság előtti pénzügyi eredményeket várnak és a munkaerő-felvételi szándék is erősödött a szektorban.
A bizalom minden árbevétel-kategóriában és szinte az összes ágazatban gyengült: a középvállalkozások várakozásai romlottak leginkább, ennek ellenére továbbra is ők a legoptimistábbak. A kisvállalkozások és a mikrovállalkozások bizalma is csökkent.
Az ágazatok közül az agrár társaságok hangulata a legjobb, az ipar és a szolgáltató szektor bizalma stagnál. A kereskedelmi cégek hangulata a legalacsonyabb, ami valószínűleg összefüggésben van a felméréskor meglebegtetett, kereskedelmi vállalkozásokra vonatkozó új szabályozással – fejtette ki Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője a közleményben.
Ugyanakkor a vállalkozások pénzügyi eredményeikben és a munkaerővel kapcsolatban pozitív változásra számítanak. A kkv-k 8,5 százalékos árbevétel és 5,1 százalékos profitnövekedésre számítanak a következő egy évben, ami jelentősen meghaladja az előző negyedévi várakozásokat (5,5 százalék és 3,6 százalék). Feltehetően ezzel függ össze a foglalkoztatási szándék erősödése is, ugyanis 20 százalékról 34 százalékra ugrott a munkaerő-felvételben gondolkodó cégek aránya – hangsúlyozta a pénzintézet szakembere. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az okostelefonos fizetés biztonsága felér a bankkártyáéval
A huszonévesek többsége ugyanolyan biztonságosnak tartja digitalizált kártyával történő okostelefonos…
Tovább olvasom >5+1 aranyszabály digitális eszközeink védelmére
A digitális eszközök használata vitathatatlanul megkönnyíti az életünket, az online…
Tovább olvasom >K&H kkv bizalmi index: Kettészakadt a kkv szektor – a nagyobbak már pozitívan látják a jövőt
A K&H kkv bizalmi index kutatás második negyedéves eredményei alapján…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >