K&H: enyhén csökkent a magyar vállalkozások bizalma
Enyhén csökkent a mikro-, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalma, a cégek egy évre előremutató várakozásait tükröző K&H kkv bizalmi index két ponttal mérséklődve jelenleg mínusz 1 ponton áll – közölte a pénzintézet az MTI-vel.
A bank elemzése szerint a minimális változás oka az, hogy a vállalkozások növekvő közterhekre számítanak és megugrott a romló versenyhelyzetet feltételezők aránya, miközben kimagasló, válság előtti pénzügyi eredményeket várnak és a munkaerő-felvételi szándék is erősödött a szektorban.
A bizalom minden árbevétel-kategóriában és szinte az összes ágazatban gyengült: a középvállalkozások várakozásai romlottak leginkább, ennek ellenére továbbra is ők a legoptimistábbak. A kisvállalkozások és a mikrovállalkozások bizalma is csökkent.
Az ágazatok közül az agrár társaságok hangulata a legjobb, az ipar és a szolgáltató szektor bizalma stagnál. A kereskedelmi cégek hangulata a legalacsonyabb, ami valószínűleg összefüggésben van a felméréskor meglebegtetett, kereskedelmi vállalkozásokra vonatkozó új szabályozással – fejtette ki Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője a közleményben.
Ugyanakkor a vállalkozások pénzügyi eredményeikben és a munkaerővel kapcsolatban pozitív változásra számítanak. A kkv-k 8,5 százalékos árbevétel és 5,1 százalékos profitnövekedésre számítanak a következő egy évben, ami jelentősen meghaladja az előző negyedévi várakozásokat (5,5 százalék és 3,6 százalék). Feltehetően ezzel függ össze a foglalkoztatási szándék erősödése is, ugyanis 20 százalékról 34 százalékra ugrott a munkaerő-felvételben gondolkodó cégek aránya – hangsúlyozta a pénzintézet szakembere. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Derűre ború?
A legnagyobb hazai cégek gazdasági kilátásait és várakozásait vizsgáló K&H…
Tovább olvasom >Egy év alatt másfélszeresére nőtt az okoseszközös vásárlások száma
Folytatódik a digitális fizetések előretörése a K&H saját adatai szerint. Az…
Tovább olvasom >K&H: kopogtat a vakáció, irány a nagyvilág!
A nyári külföldi utazások sok középiskolás számára az első igazi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új csomagolásban a Lidl Húsfarm családja
Tavasszal a Lidl 75 termékből álló, saját márkás Húsfarm termékcsaládja…
Tovább olvasom >Paradicsommal segít a brit Aldi a rákbeteg fiatalokon
Az Aldi jótékonysági kampányt indít a Teenage Cancer Trust szervezettel…
Tovább olvasom >Világszerte kapható lesz a Nestlé Sinergity csecsemőtápszere
A Nestlé bejelentette, hogy globálisan bevezeti Sinergity nevű, tudományos kutatásokra…
Tovább olvasom >