K&H: elviheti a magasabb bevételeket az infláció
Az inflációnál alacsonyabb bevételnövekedéssel és stagnáló profittal számoltak a cégek az orosz-ukrán konfliktus kezdetén, derült ki a K&H nagyvállalati növekedési index 2022 első negyedévi kutatásából.
3,2 százalékos emelkedést vártak árbevételükben a cégek a következő egy év során, derült ki a K&H nagyvállalati növekedési index, a 2 milliárd forint feletti árbevétellel rendelkező magyarországi cégek egyéves várakozásait felmérő kutatás 2022 első negyedévi eredményeiből. Ez 0,8 százalékponttal elmarad az előző negyedéves várakozásoktól és jelentősen alacsonyabb a Magyar Nemzeti Bank idei 7,5-9,8 százalékos inflációs várakozásainál. Nyereség tekintetében is hasonló tendencia figyelhető meg, mindössze 0,1 százalékos profitemelkedéssel terveztek a következő egy évben. A felmérés az orosz-ukrán konfliktus kezdete után készült, amikor jelentős volt a bizonytalanság. „A nagyvállalatok, árbevétel-változással kapcsolatos várakozásaik formájában, mondhatni megelőzték a Világbank elnökének június eleji nyilatkozatát. David Malpass szerint ugyanis jelentős veszélye van a stagflációnak, azaz a magas infláció mellett lassuló gazdasági növekedésnek. Vagyis a cégek továbbra sem lélegezhetnek fel a járvány okozta nehézségek után” – magyarázta Rajna Gábor, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Derűre ború?
A legnagyobb hazai cégek gazdasági kilátásait és várakozásait vizsgáló K&H…
Tovább olvasom >Egy év alatt másfélszeresére nőtt az okoseszközös vásárlások száma
Folytatódik a digitális fizetések előretörése a K&H saját adatai szerint. Az…
Tovább olvasom >K&H: kopogtat a vakáció, irány a nagyvilág!
A nyári külföldi utazások sok középiskolás számára az első igazi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >