K&H: egyre többet kártyáznak a fiatalok
A K&H ifjúsági indexéhez az idei harmadik negyedévben készült felmérés szerint a banki kapcsolatokkal rendelkező 19–29 éveseknek 78 százaléka használ valamilyen bankkártyát, ám internetbanki vagy mobilbanki szolgáltatásokat jóval kevesebben, mindössze 38, illetve 45 százalékuk vesz igénybe – állapítja meg a K&H ifjúsági indexe. A visszafogott arány magyarázható azzal is, hogy a bankszámlájukat is viszonylag ritkán használják.
Nem meglepő, hogy a 19–29 éves fiatalok közel fele (49 százaléka) használ inkább készpénzt. Akik pedig elektronikusan – azaz bankkártyával vagy okosórával – szoktak fizetni, azok átlagosan havonta 66 ezer forintot költenek. Az említett adatokon alapuló becslés szerint, ha 19–29 évesek korosztályába tartozó több mint 1,1 millió fiatal fele a készpénzes fizetés helyett az elektronikusat választaná a havi 66 ezer forint elköltésére, akkor több mint 400 milliárd forint összegű forgalom terelődhetne át a készpénzes térfélről az elektronikusra, áll a K&H sajtóközleményében.//
A fenti cikk a Trade magazin 2021/12-01. számában is megjelent.
Kapcsolódó cikkeink
A fogyasztók többsége szerint az AI növeli majd a pénzügyi csalások előfordulásának kockázatát
A pénzügyi visszaélések megelőzésére megoldásokat kínáló Abrigo új felmérése szerint…
Tovább olvasom >K&H: a fiatalok pesszimistábbnak tűnnek, ha a fizetésükről van szó
A dolgozó fiatalok között tízből nyolcan számítanak arra, hogy a…
Tovább olvasom >Nagyot ugrott a saját autóval rendelkező fiatalok aránya
Egyre több fiatal autózik vagy van saját autója a legújabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Omnichannel Scale 2024 – Miként maradhatnak versenyképesek a magyar kereskedők?
Mindannyian érezzük, hogy valami nagyon megváltozott a kereskedelemben. A digitális…
Tovább olvasom >