K&H bank: 8 százalékkal nőtt a kkv-hitelek állománya
A K&H Bank kis- és közepes vállalati (kkv) üzletága az idei első öt hónapban mintegy 8 százalékos hitelállomány-növekedést ért el a kkv-knak adott hiteleket nézve – mondta Rajna Gábor, a K&H banki értékesítési hálózatért felelős igazgatója az MTI kérdésére a pénzintézet szerdai sajtóbeszélgetésén, Budapesten.
Elmondta: a bank piaci részesedése ezzel a kkv-hitelezésben 12-14 százalékot ér el. Konkrét számokról egyelőre nem számolt be az igazgató, mert a bankcsoport a jövő héten teszi közzé az idei első fél éves pénzügyi eredményeit.
A tájékoztatón Martin Jarolim, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese egy Belgiumban és Csehországban már nagy sikert arató, Magyarországon úttörőnek számító kezdeményezést mutatott be az újságíróknak, amelyet K&H a napokban indít el. A bank Az üzletet ide! programja a lakossági igények összegyűjtésével azt méri fel, milyen üzleteket, boltokat szeretnének az emberek látni a lakókörzetükben. A program koncepciója szerint az ország különböző térségeiben lakók szavazhatnak a hitelintézet online felületén arról, milyen üzletet, boltot, szolgáltatást látnának szívesen a környezetükben.
Martin Jarolim elmondta, szeptember 5-én indul a program, és remélhetőleg felkelti a kis- és közepes vállalkozások érdeklődését azzal, hogy valódi üzleti lehetőségeket mutat be számukra.
A program indulása előtt készített felmérés szerint a lakosság közvetlen lakókörnyezetében leginkább élelmiszerboltok, zöldségesek és fodrászüzletek találhatók. A válaszadók 83-90 százaléka mondta azt, hogy van a közelében ilyen üzlet. Jól el van látva Magyarország kávézóval, cukrászdával, fagyizóval is, a válaszadók 74 százalékának a közelében van ilyen.
Kiderült az is, a válaszadók mindössze 10 százaléka gondolja úgy, hogy gyakran jönnek létre új vállalkozások a közvetlen lakókörnyezetükben. Csak 25 százalék gondolja azt, hogy a lakókörnyezetében meg tud vásárolni minden szükséges terméket és szolgáltatást, 44 százalékuk szívesebben vásárol a közelében lévő boltokban, és 21 százalékuk akár magasabb árat is hajlandó fizetni, csak közelebb legyen a bolt hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a nagy programok hajtják a zöldhiteleket
A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati…
Tovább olvasom >Egyre élénkebben foglalkoztatja a hazai vállalkozásokat a generációváltás
Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a…
Tovább olvasom >Egy pedagógusokat támogató program és egy gyapjúfeldolgozó vállalat nyerte a Generali EnterPRIZE 2024-es pályázatát
Az elmúlt évek súlyos válságai a mindennapokban és a gazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >