K&H: a kkv-k többsége már nem számít súlyos járványhelyzetre
A mikro-, kis- és középvállalkozások 76 százaléka az év hátralevő részében már a tavaszinál enyhébb járványhelyzetre számít, harmaduk egyáltalán nem is kalkulál üzleti terveiben egy következő hullámmal – közölte a K&H szerdán az MTI-vel.
A 2021 május-júniusában készült K&H kkv bizalmi index összeállításában 400 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság üzleti döntéshozóit kérdezték meg.
A kutatásból kiderült, hogy ötből négy cég már elérte korábbi működési szintjét vagy csaknem ott tart. A mezőgazdasági cégek 85 százaléka már talpra tudott állni, ugyanakkor a kereskedelmi és a szolgáltató szektorban a vállalkozások 22 százaléka még az újraindítás elején tart vagy nem látja, mikor érheti el a vírushelyzet előtti teljesítményét.
Arra is rámutattak, hogy leginkább az értékesítést reformálta meg az elmúlt csaknem másfél év, a kkv-k 45 százaléka módosított korábbi folyamatain. Hasonlóan magas arányban igényelte a cégek rugalmasságát a termelés átszervezése, de a megkérdezettek 41 százaléka szerint a járvány hatására a foglalkoztatás is átalakult. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az okostelefonos fizetés biztonsága felér a bankkártyáéval
A huszonévesek többsége ugyanolyan biztonságosnak tartja digitalizált kártyával történő okostelefonos…
Tovább olvasom >5+1 aranyszabály digitális eszközeink védelmére
A digitális eszközök használata vitathatatlanul megkönnyíti az életünket, az online…
Tovább olvasom >K&H kkv bizalmi index: Kettészakadt a kkv szektor – a nagyobbak már pozitívan látják a jövőt
A K&H kkv bizalmi index kutatás második negyedéves eredményei alapján…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >