K&H: a kkv-k többsége már nem számít súlyos járványhelyzetre
A mikro-, kis- és középvállalkozások 76 százaléka az év hátralevő részében már a tavaszinál enyhébb járványhelyzetre számít, harmaduk egyáltalán nem is kalkulál üzleti terveiben egy következő hullámmal – közölte a K&H szerdán az MTI-vel.
A 2021 május-júniusában készült K&H kkv bizalmi index összeállításában 400 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság üzleti döntéshozóit kérdezték meg.
A kutatásból kiderült, hogy ötből négy cég már elérte korábbi működési szintjét vagy csaknem ott tart. A mezőgazdasági cégek 85 százaléka már talpra tudott állni, ugyanakkor a kereskedelmi és a szolgáltató szektorban a vállalkozások 22 százaléka még az újraindítás elején tart vagy nem látja, mikor érheti el a vírushelyzet előtti teljesítményét.
Arra is rámutattak, hogy leginkább az értékesítést reformálta meg az elmúlt csaknem másfél év, a kkv-k 45 százaléka módosított korábbi folyamatain. Hasonlóan magas arányban igényelte a cégek rugalmasságát a termelés átszervezése, de a megkérdezettek 41 százaléka szerint a járvány hatására a foglalkoztatás is átalakult. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: célba veszik a lakáspiacot a harmincasok
A középkorúak körében tízből majdnem négy ember – 37 százalék…
Tovább olvasom >K&H: ennyivel drágultak a lakások a leginkább érintettek szerint
A középkorú magyarok pesszimistábban látják a lakások árának alakulását 2024…
Tovább olvasom >Inflációs fordulat a magyarok körében
Jelentősen javult az inflációs helyzet a lakosság, azon belül a…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >