K&H: a kis és közepes vállalkozások 89 százaléka rendelkezik biztosítással
A magyar kis- és közepes vállalkozások (kkv) majdnem mindegyike, 89 százaléka rendelkezik valamilyen biztosítással – közölte a K&H csütörtökön az MTI-vel.
Felmérésük szerint gépjármű-biztosítással a kkv-k 62 százaléka, általános felelősségbiztosítással 60 százaléka rendelkezik. A vállalkozói vagyonbiztosítás aránya 40 százalék, a szakmai felelősségbiztosításé 35 százalék, a csoportos élet- és balesetbiztosításé 20 százalék. Más biztosítások aránya nem éri el, vagy nem haladja meg jelentősen a 10 százalékot.
Legnagyobb mértékben, 94 százalékban az agrárvállalkozások biztosítják magukat, ami a közlemény szerint nem meglepő, hiszen a mezőgazdaságot rengeteg kockázat fenyegeti. Viszonylag magas, 91 százalékos a biztosított cégek aránya az építőiparban is.
A speciális biztosításokban szintén az agrárcégek vezetnek. Mezőgazdasági biztosítással 53 százalékuk rendelkezik, miközben a szolgáltató cégeknek csak 46 százaléka kötött szakmai felelősségbiztosítást, az iparban és az építőiparban pedig mindössze 26 százalék az építési-szerelési biztosítás részesedése.
A cégek méretével is összefügg a biztosításkötés aránya, hiszen általános felelősségbiztosítást a nagyobbak gyakrabban kötnek – írták.
A K&H felmérése 2021 november 11. és december 6. között készült 400 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság üzleti döntéshozóinak megkérdezésével. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az okostelefonos fizetés biztonsága felér a bankkártyáéval
A huszonévesek többsége ugyanolyan biztonságosnak tartja digitalizált kártyával történő okostelefonos…
Tovább olvasom >5+1 aranyszabály digitális eszközeink védelmére
A digitális eszközök használata vitathatatlanul megkönnyíti az életünket, az online…
Tovább olvasom >K&H kkv bizalmi index: Kettészakadt a kkv szektor – a nagyobbak már pozitívan látják a jövőt
A K&H kkv bizalmi index kutatás második negyedéves eredményei alapján…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >