A K&H Csoport elnyerte az IFUA Horváth Zöld Kerék Díjat
A K&H Csoport 2025-ben elnyerte az IFUA Horváth Zöld Kerék Díjat, amellyel a vállalat átfogó fenntarthatósági transzformációját ismerték el. A díjat olyan szervezetek kapják, amelyek beépítik a fenntarthatósági szempontokat vállalatirányításukba, így a fenntarthatóság mindennapi döntéshozataluk szerves részévé válik.
A K&H 2024-ben írásba foglalt fenntarthatósági stratégiájának középpontjában a klímaváltozás elleni fellépés áll. A vállalat célja, hogy portfóliójának szén-dioxid-kibocsátását a Párizsi Egyezmény céljaival összhangban csökkentse, miközben ügyfelei zöld átállását is aktívan támogatja. Az emissziócsökkentési célok ágazati bontásban kerültek meghatározásra, és teljesülésüket évente publikált jelentésekben követik nyomon.
A stratégia hat fő pilléren nyugszik: célvezérelt kibocsátáscsökkentés, adatalapú működés, kockázatkezelés, zöld termék- és szolgáltatásfejlesztés, irányítási struktúra és a munkatársak, ügyfelek, partnerek edukációja. A fenntarthatósági célkitűzések megvalósulása közvetlenül hathat a vezetők bónuszrendszerére is, biztosítva a stratégia végrehajtásának szervezeti beágyazottságát.
A zöld termékek között kiemelt szerepet kap a K&H zöld lakáshitel, az energiahatékonysági kalkulátor, valamint a 27-féle felelős befektetési alap. A vállalati szegmensben zöld hitelek, fenntartható lízingmegoldások és egyedülálló ÜHG-kalkulátor segíti az ESG-felkészültséget. A 2024-es év végére a bank zöld minősítésű hitelállománya meghaladta a 460 milliárd forintot, a felelős befektetésekben kezelt vagyon pedig megközelítette az ezermilliárdot.
„A Zöld Kerék Díj komoly elismerés számunkra, és megerősítés abban, hogy jó úton járunk. Fenntarthatósági stratégiánk nemcsak válasz a globális kihívásokra, hanem lehetőség arra is, hogy ügyfeleinkkel együtt egy fenntarthatóbb jövőt építsünk”
– emelte ki a K&H fenntarthatósági vezetője, Suba Levente.
A K&H célja, hogy a következő években tovább bővítse zöld portfólióját, hangsúlyt helyezve a biodiverzitás és a vízvédelem témaköreire is. A fenntarthatóságot minden üzleti döntésbe beépítve a vállalat aktívan kíván hozzájárulni Magyarország zöld gazdasági átállásához
Kapcsolódó cikkeink
Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >Európa éléskamrája sivataggá válhat
Spanyolország mára Európa vezető zöldség- és gyümölcstermelője lett, de agrársikereit…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >