K&H: a cafeteriát minden második kkv alkalmazza
„A hazai kkv-k több mint fele továbbra is használni kívánja a béren kívüli juttatásokat, ugyanakkor minden cafeteria elem esetében jelentős visszaesés tapasztalható a néhány évvel ezelőtti alkalmazáshoz képest. Egyedül az újonnan bevezetett SZÉP Kártya tervezett alkalmazása növekszik jelentős mértékben. Az étkezési és a közlekedési hozzájárulás mellett így az üdülési csekk szerepét átvevő SZÉP Kártya stabilan a harmadik legnépszerűbb juttatási forma” – mondta el Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője.
„A hazai kkv vezetők körében végzett felmérésünk eredménye alapján az látható, hogy a tavaly év végi adatokhoz képest nem csökkent tovább azoknak a vállalkozásoknak az aránya, akik béren kívüli juttatást kívánnak nyújtanak dolgozóiknak. Ugyanakkor látni kell, hogy ezzel együtt is idén már csupán a vállalkozások alig több, mint fele (53%) kívánja alkalmazni a cafeteria juttatásokat, szemben a korábbi 70-80%-os arányhoz képest” – magyarázta a kkv szakember.
Az elmúlt egy évben jelentős változtatáson átesett étkezési hozzájárulás továbbra is őrzi népszerűségét. Jelenleg a kkv-k 37%-ának áll szándékában dolgozóit ilyen formában támogatni. Ezzel pedig a leggyakoribb cafeteria elemnek minősül, annak ellenére is, hogy ez az arány mintegy fele a pár évvel ezelőtt jellemző értéknek. A második leggyakoribb cafeteria juttatás a közlekedési hozzájárulás, idén a kkv-k 22%-ának áll szándékában hozzájárulni dolgozóik utazási költségeihez. A Széchenyi Pihenő Kártya iránti érdeklődésen sokat lendített, hogy felhasználási köre étkezési szolgáltatás igénybevételével is kibővült, Az egyre nagyobb elfogadói hálózattal rendelkező SZÉP Kártya 16%-os alkalmazási hajlandósággal immár stabilan a harmadik legnépszerűbb cafeteria elem. Ma már nagyságrendileg annyi vállalkozás számol vele, mint egy-két évvel ezelőtt az üdülési csekkel.
Érdekesség, hogy a befektetési típusú cafeteria juttatások – életbiztosítás, nyugdíjpénztári és egészségpénztári befizetések – alkalmazása stabilizálódott. Igaz ezek a juttatási formák a vállalkozások csupán néhány százalékát, azon belül is főként a középvállalkozásokat érintik.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Meglepetés a nemzetközi szállodaláncok rangsorában: a nagy nevek alulteljesítettek
A nemzetközi szállodaláncok között végzett felmérésben meglepő eredmények születtek, amelyek…
Tovább olvasom >Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >