K&H: a befektetők zöme évente takarít csak meg
A havi rendszerességű megtakarítás a befektetők negyedére jellemző, 80 százalékuk pedig évente legalább egyszer figyel arra, hogy félretegyen valamennyi pénzt – derül ki a K&H csoport felméréséből, amelyről az MTI-t pénteken tájékoztatták.
A pénzintézet a magyarországi prémium, tehát az átlagnál magasabb tartalékkal rendelkező befektetők megtakarítási szokásait vizsgálta; 1850 fő válaszolt a kérdéseikre országosan 27 helyszínen tavaly ősszel – olvasható a közleményben.
Arra a kérdésre, hogy milyen befektetésekkel növelné portfólióját, a megkérdezettek 53,6 százaléka a befektetési alapokat válaszolta, miközben 35,9 százalék nevezte meg a részvényeket, 20,9 az államkötvényeket, 11,7 a bankbetéteket, 7,4 a devizát és 4 százalék a befektetéssel egybekötött biztosítást.
A rendszeresen félretett havi pár ezer forinttal rövid idő alatt megalapozható a pénzügyi biztonság, néhány év alatt pedig már komolyabb megtakarítás is elérhető – hangsúlyozta a közlemény szerint Zobor Zsuzsanna, a K&H Alapkezelő vezérigazgatója. Ez a fajta előrelátás a fiatalabb generáció számára is példaként szolgál – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a szolgáltató szektor lendülete némileg ellensúlyozza az ipar akadozását
“A GKI frissen publikált konjunktúraindexe 2 ponttal csökkent a legutóbbi…
Tovább olvasom >Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >A K&H Bank nyerte el a Euromoney Awards for Excellence 2025 „Best Digital Bank” díját Magyarországon
A K&H Csoport a Euromoney ezen díját immár két egymást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >