K&H: a banki kapcsolattal rendelkező fiatalok háromnegyede használ valamilyen bankkártyát
A banki kapcsolatokkal rendelkező 19-29 éveseknek 78 százaléka használ valamilyen bankkártyát, ám internetbanki vagy mobilbanki szolgáltatásokat jóval kevesebben, mindössze 38, illetve 45 százalékuk vesz igénybe – tájékoztatta a K&H harmadik negyedéves felméréséről hétfőn az MTI-t.

A banki kapcsolatokkal rendelkező fiatalok több mint 3/4-e használ valamilyen bankkártyát
A közleményben kiemelték: a fiatalok fele havonta átlagosan 66 ezer forintot költ az elektronikus fizetőeszközökön keresztül.
A fiatalok 96 százaléka kapcsolatban áll valamelyik bankkal, ugyanakkor a korosztály közel fele (49 százaléka) inkább készpénzt használ.
Ha a korosztályába tartozó több mint 1,1 millió fiatal fele a készpénzes fizetés helyett az elektronikusat választaná a havi 66 ezer forint elköltésére, akkor több mint 400 milliárd forint összegű forgalom terelődhetne át az elektronikus felületre – mutattak rá. Ez a bank szerint azért is fontos lenne, mert nemzetközi szinten is kimagasló szinten van Magyarországon a készpénzállomány, GDP-arányosan 14-15 százalék.
A pénzintézet szerint már iskolás korban érdemes a fiatalokat megismertetni az elektronikus banki szolgáltatásokkal, hogy a későbbiekben tudatosan használják azokat. Arra is kitértek, hogy a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedő keretében széles körű ismeretanyagot állítottak össze az általános és középiskolás diákoknak a mindennapi pénzügyekről és a különböző digitális fizetési megoldásokról.
Okostelefonnal havonta több mint 1,6 millió alkalommal fizetnek a banknál; a digitalizált kártyák 15 százalékát használják okosórával történő fizetésre – tették hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >Bővíti sajtgyártó kapacitását az Arla Foods Bahreinben
50,9 millió eurót, azaz mintegy 59,4 millió dollárt invesztál az…
Tovább olvasom >