K&H: a banki kapcsolattal rendelkező fiatalok háromnegyede használ valamilyen bankkártyát
A banki kapcsolatokkal rendelkező 19-29 éveseknek 78 százaléka használ valamilyen bankkártyát, ám internetbanki vagy mobilbanki szolgáltatásokat jóval kevesebben, mindössze 38, illetve 45 százalékuk vesz igénybe – tájékoztatta a K&H harmadik negyedéves felméréséről hétfőn az MTI-t.
A közleményben kiemelték: a fiatalok fele havonta átlagosan 66 ezer forintot költ az elektronikus fizetőeszközökön keresztül.
A fiatalok 96 százaléka kapcsolatban áll valamelyik bankkal, ugyanakkor a korosztály közel fele (49 százaléka) inkább készpénzt használ.
Ha a korosztályába tartozó több mint 1,1 millió fiatal fele a készpénzes fizetés helyett az elektronikusat választaná a havi 66 ezer forint elköltésére, akkor több mint 400 milliárd forint összegű forgalom terelődhetne át az elektronikus felületre – mutattak rá. Ez a bank szerint azért is fontos lenne, mert nemzetközi szinten is kimagasló szinten van Magyarországon a készpénzállomány, GDP-arányosan 14-15 százalék.
A pénzintézet szerint már iskolás korban érdemes a fiatalokat megismertetni az elektronikus banki szolgáltatásokkal, hogy a későbbiekben tudatosan használják azokat. Arra is kitértek, hogy a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedő keretében széles körű ismeretanyagot állítottak össze az általános és középiskolás diákoknak a mindennapi pénzügyekről és a különböző digitális fizetési megoldásokról.
Okostelefonnal havonta több mint 1,6 millió alkalommal fizetnek a banknál; a digitalizált kártyák 15 százalékát használják okosórával történő fizetésre – tették hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a nagy programok hajtják a zöldhiteleket
A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >