K&H: a banki kapcsolattal rendelkező fiatalok háromnegyede használ valamilyen bankkártyát
A banki kapcsolatokkal rendelkező 19-29 éveseknek 78 százaléka használ valamilyen bankkártyát, ám internetbanki vagy mobilbanki szolgáltatásokat jóval kevesebben, mindössze 38, illetve 45 százalékuk vesz igénybe – tájékoztatta a K&H harmadik negyedéves felméréséről hétfőn az MTI-t.

A banki kapcsolatokkal rendelkező fiatalok több mint 3/4-e használ valamilyen bankkártyát
A közleményben kiemelték: a fiatalok fele havonta átlagosan 66 ezer forintot költ az elektronikus fizetőeszközökön keresztül.
A fiatalok 96 százaléka kapcsolatban áll valamelyik bankkal, ugyanakkor a korosztály közel fele (49 százaléka) inkább készpénzt használ.
Ha a korosztályába tartozó több mint 1,1 millió fiatal fele a készpénzes fizetés helyett az elektronikusat választaná a havi 66 ezer forint elköltésére, akkor több mint 400 milliárd forint összegű forgalom terelődhetne át az elektronikus felületre – mutattak rá. Ez a bank szerint azért is fontos lenne, mert nemzetközi szinten is kimagasló szinten van Magyarországon a készpénzállomány, GDP-arányosan 14-15 százalék.
A pénzintézet szerint már iskolás korban érdemes a fiatalokat megismertetni az elektronikus banki szolgáltatásokkal, hogy a későbbiekben tudatosan használják azokat. Arra is kitértek, hogy a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedő keretében széles körű ismeretanyagot állítottak össze az általános és középiskolás diákoknak a mindennapi pénzügyekről és a különböző digitális fizetési megoldásokról.
Okostelefonnal havonta több mint 1,6 millió alkalommal fizetnek a banknál; a digitalizált kártyák 15 százalékát használják okosórával történő fizetésre – tették hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >K&H: a fiatalok 22 százalékának van hosszabb időre elegendő tartaléka
Tízből közel hat fiatalnak van valamennyi megtakarítása a legfrissebb K&H…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >