Kézműves sörfőzdét venne az AB Inbev
A világ legnagyobb sörfőzdéje, az Anheuser-Busch InBev 16,5 dolláros (5 ezer forint) áron venné meg a Craft Brew Alliance részvényeinek darabját. A cég közel 70 százalékát vásárolná fel a Budweiser sörök gyártója – írja a MarketWatch nyomán az origo.
Az AB Inbev elutasította a részvényenkénti 22 dollár (kb. 6.700 forint) vagy afeletti értékű vásárlást.
A mostani bejelentésen viszont elhangzott, hogy sikeres akvizícióval a Craft Brew Alliance – ami olyan márkákat birtokol, mint a Kona Brewing vagy a Redhook Brewery – 70 százalékát vásárolhatja fel a belgiumi Leuvenben székelő vállalat.
Noha ez az ár több mint kétszerese a Craft Brew záráskori 7,33 dolláros (2.200 forint) részvényárának, azonban sokkal alacsonyabb, mint a cég tavaly júliusi részvényára.
2016-ban az AB InBev és a Craft Brew hosszú távú partneri megállapodást kötött a disztribúció területén, és ez tartalmazza az AB InBev opcióját arra, hogy magasabb áron felvásárolja a részvényeket: az első évben 22 dollárért, a második évben 23,5 dollárért (7.000 forint), míg a harmadik évben 24,5 dollárért (7.400 forint).
Amennyiben ezt a harmadik év végén nem teszi meg, akkor 20 millió dollárt (mintegy 6 milliárd forint) köteles fizetni a Craft Brew-nak.
Az AB InBev utóbbi években számos kézműves sörmárkát vásárolt, ezzel igyekezve kihasználni az ilyen jellegű sörök népszerűségét.
A multinacionális cég a Craft Brew Alliance 31,2 százalékát már birtokolja,
és amennyiben a felvásárlást jóváhagyják, 221 millió dollárt (67,2 milliárd forint) fog fizetni a kézműves sörgyártónak, mintegy 320 millió dollár (97,3 milliárd forint) értékben, és így is milliókat takarít meg a 2016-ban rögzített megállapodáshoz képest.
A két cég szerint az ügylet jövőre zárulhat le.
A bejelentés hatására a Craft Brew részvények értéke több mint 120 százalékkal ugrott meg. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >