Kézműves sörfőzdét venne az AB Inbev
A világ legnagyobb sörfőzdéje, az Anheuser-Busch InBev 16,5 dolláros (5 ezer forint) áron venné meg a Craft Brew Alliance részvényeinek darabját. A cég közel 70 százalékát vásárolná fel a Budweiser sörök gyártója – írja a MarketWatch nyomán az origo.
Az AB Inbev elutasította a részvényenkénti 22 dollár (kb. 6.700 forint) vagy afeletti értékű vásárlást.
A mostani bejelentésen viszont elhangzott, hogy sikeres akvizícióval a Craft Brew Alliance – ami olyan márkákat birtokol, mint a Kona Brewing vagy a Redhook Brewery – 70 százalékát vásárolhatja fel a belgiumi Leuvenben székelő vállalat.
Noha ez az ár több mint kétszerese a Craft Brew záráskori 7,33 dolláros (2.200 forint) részvényárának, azonban sokkal alacsonyabb, mint a cég tavaly júliusi részvényára.
2016-ban az AB InBev és a Craft Brew hosszú távú partneri megállapodást kötött a disztribúció területén, és ez tartalmazza az AB InBev opcióját arra, hogy magasabb áron felvásárolja a részvényeket: az első évben 22 dollárért, a második évben 23,5 dollárért (7.000 forint), míg a harmadik évben 24,5 dollárért (7.400 forint).
Amennyiben ezt a harmadik év végén nem teszi meg, akkor 20 millió dollárt (mintegy 6 milliárd forint) köteles fizetni a Craft Brew-nak.
Az AB InBev utóbbi években számos kézműves sörmárkát vásárolt, ezzel igyekezve kihasználni az ilyen jellegű sörök népszerűségét.
A multinacionális cég a Craft Brew Alliance 31,2 százalékát már birtokolja,
és amennyiben a felvásárlást jóváhagyják, 221 millió dollárt (67,2 milliárd forint) fog fizetni a kézműves sörgyártónak, mintegy 320 millió dollár (97,3 milliárd forint) értékben, és így is milliókat takarít meg a 2016-ban rögzített megállapodáshoz képest.
A két cég szerint az ügylet jövőre zárulhat le.
A bejelentés hatására a Craft Brew részvények értéke több mint 120 százalékkal ugrott meg. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Felvették a cseh szellemi örökség listájára a csehországi sörkultúrát
Felvették a cseh szellemi kulturális örökség listájára a csehországi sörkultúrát…
Tovább olvasom >Megvette a Ferrero a Power Crunch fehérjesnack márkát
A Ferrero, a Nutella és a Ferrero Rocher gyártója, megvásárolta…
Tovább olvasom >Az AB InBev és a 1st Phorm közösen fejleszt új energiaital-márkát
Az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) a sporttáplálkozással és étrend-kiegészítőkkel foglalkozó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trendforduló a fiatalok körében: másképp gondol az alkoholmentes italokra a Z generáció
Beérni látszanak a felelős alkoholfogyasztás érdekében tett erőfeszítések: a HEINEKEN…
Tovább olvasom >Az IKEA új Mobil Átvételi Pontjai közelebb hozzák az otthon kényelmét
Újabb lépést tett az IKEA annak érdekében, hogy a vásárlók…
Tovább olvasom >NAV: több száz liter alkoholt rejtett bútorok közé egy román sofőr, akit az M43-as autópályán ellenőriztek
Több száz liter alkoholt rejtett bútorok közé az a román…
Tovább olvasom >