Kézműves gondoskodás egy nagyvállalat szakértelmével
A kaposvári KOMETA a város és Somogy megye egyik legnagyobb munkaadója, termékeivel nem csak itthon találkozhatunk, több mint 40 országba exportál is.
– A teljes feldolgozási folyamat, a vágás, feldolgozás, érlelés, csomagolás itt zajlik Kaposváron. Innen kerülnek a fogyasztók asztalára szalámijaink, felvágottjaink, vagy akár Gyorsvacsora készítményeink. Büszkén viseljük a Hazai Feldolgozású Termék védjegyet – osztotta meg lapunkkal Giacomo Pedranzini, a KOMETA 99 Zrt. ügyvezető igazgatója.
„Kézműves gondoskodás egy nagyvállalat szakértelmével” – vallja az alpesi állattartó családból származó Pedranzini, ez a gondolkodás pedig a vállalat teljes működésére kihat a környezetvédelmi kérdésektől kezdve a felelős állattartáson át a termékfejlesztésekig.
A termelési lánc rövidítésével, a közeli termelők előnyben részesítésével csökkentik a környezetre gyakorolt negatív hatást. A KOMETA az első olyan hazai húsfeldolgozással és húsipari termékek gyártásával foglalkozó cég, amelyik mellékterméküzemmel rendelkezik. Így egyrészt csökkenti a környezeti terhelést, másrészt értékesíthető termékeket állít elő. Az idén májusban átadott üzem 1,4 milliárd forintos beruházásból valósult meg, évi 15 ezer tonna gyártási hulladék feldolgozására alkalmas.
A vállalat kiemelt figyelmet fordít a korszerű táplálkozás elősegítésére. Termékei hozzáadott glutamát-, szója-, glutén- és a termék típusától függően laktóz-, és tejfehérjementesek, valamint magas hústartalmúak. Jelenleg a teljes húskészítmény-paletta közel több mint 80 százaléka sócsökkentett, és folyamatosan kerülnek be új termékek a programba.
2020-ban a teljes arculatváltás mellett a portfólió is átalakult: a már meglévő és népszerű Kemencés, Friss és Gyorsvacsora termékcsaládok mellett megszületett az Útravaló, Ínyenc és Pedranzini Selection is. Idén áprilisban pedig a cég elindította hosszú távú fogyasztói hűségprogramját, a KOMETA Klubot. //
Kapcsolódó cikkeink
A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Szerencseszéf nyereményjáték A Magyar Termék Nonprofit Kft. közösségi aktivitása
A Magyar Termék Nonprofit Kft. 14. alkalommal indította el népszerű Szerencseszéf nyereményjátékát,…
Tovább olvasom >Agóra-Vízió: A Magyar Termékek iránt a jövőben sem csökken majd a kereslet
Rendkívül sikeres 10. jubileumi konferenciát tartott a Magyar Termék Nonprofit Kft.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >