Kézműves finomságokkal és hagyományőrző programokkal várja Magyarország a berlini Nemzetközi Zöld Hét látogatóit
A berlini Nemzetközi Zöld Hét nem csak Európa egyik legnagyobb mezőgazdasági, élelmiszerágazati és kertészeti fogyasztói vására, hanem nagyszabású agrárpolitikai találkozóhely is, ahová évről évre számos ország agrár- és politikai vezetője látogat el. Magyarország 2017-ben partnerországa volt a rendezvénynek, de minden évben hangsúlyos megjelenéssel készül. Hazánk az Agrármarketing Centrum szervezésében 16 kiállítóval és egy magyar étteremmel képviselteti magát a 2020. január 17-26. között zajló nagyszabású eseményen.
Németország ikonikus rendezvényének tekinthető a Nemzetközi Zöld Hét, amelyen tavaly több mint 400 ezer látogató kóstolhatta meg 80 ország élelmiszer-különlegességeit. Az esemény egyben diplomáciai, kormányzati és szakmai találkozóhely is, amely kiváló alkalom agrárgazdasági és üzleti kapcsolatok építésére. Az esemény 2020. január 17-én nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt. Az idei esemény hagyományos vásárbejárásakor a magyar standot meglátogatta Julia Klöckner, Németország szövetségi élelmiszerügyi és mezőgazdasági minisztere és Janusz Wojciechowski, az Európai Unió mezőgazdasági és vidékfejlesztési biztosa, ahol a magas rangú vendégeket dr. Nagy István agrárminiszter fogadta Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője és Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettesének társaságában.
Hazánk idén 600 négyzetméteres közösségi standdal várja a látogatókat. A tizenhat kiállító portékái között megtalálhatóak a hagyományos magyaros ízek, mint például a füstölt húsok, kolbászok, vecsési savanyúságok, vagy a nagy népszerűségnek örvendő kürtőskalács, de hidegen sajtolt olajok, szarvasgombás termékek, chili szószok és kézműves csokoládék is színesítik a palettát. A standon üzemelő étterem étlapjára olyan klasszikus, és a vásározók körében kedvelt fogások kerültek, mint a gulyásleves, a lángos, vagy a marhapörkölt. A vásár 10 napja alatt a Kalocsai Hagyományőrző Egyesület tart mesterségbemutatót és kínál kalocsai motívumokkal díszített kézimunkákat, amelyeket a tapasztalatok szerint a látogatók néhány nap alatt elkapkodnak.
A standhoz látogatók színpadi programokat is élvezhetnek, így például fellép az Agyagbanda népzenei formáció, a Szárnyas Sárkányok gólyalábasai, de lesz operett és szalonzene is. A magyar stand a Messe Berlin 11.2-es csarnokában várja a látogatókat Csehország, Lengyelország és Bulgária standjainak szomszédságában. Az idei esemény partnerországa Horvátország.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre népszerűbb hazánkban a halfogyasztás
A karácsonyi halkínálatot és a hazai haltermelés eredményeit mutatták be…
Tovább olvasom >Elindult a sertéshús fogyasztását ösztönző kampány
A kiegyensúlyozott táplálkozásban kiemelt helyet foglalnak el a vörös húsok,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Gyümölcsöző kapcsolatok a frissáru globális piacán
A FRUIT LOGISTICA, a világ vezető frissáru-ipari szakkiállítása, 2025. február…
Tovább olvasom >