Keveset mosolyognak a magyar eladók
Magyarországon a vizsgált esetek 93 százalékában köszöntötték a vevőket az üzletekben, ami jobb arány a világátlagnál, de a hazai eladók és ügyfélkiszolgálók továbbra is keveset mosolyognak, 79 százalékos átlagukkal csak a középmezőnyben végeztek – tájékoztatta a ClientFirst Consulting Kft. az MTI-t hétfőn.
A közlemény szerint a tizedik vevőkiszolgálási felmérés során 53 országban végeztek próbavásárlásokat, az eredmények több mint 1,6 millió válasz értékelésével készültek.
Világszinten összességében a vásárlók 83 százalékára mosolygott az eladó, 86 százalékukat üdvözölték, de csupán 57 százalék kapott javaslatot egyéb termék vagy szolgáltatás vásárlására.
Az üdvözlések Magyarországon tapasztalt 93 százalékos aránya három százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Sikeres kapcsolt értékesítés viszont csak 50 százalékban történt, ami 7 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál – derült ki az összesítésből.
Magyarország 2008 óta vesz részt a felmérésben, változó mutatószámokkal, de valódi javulást még egyik évben sem sikerült elérni – idézi a közlemény Mózes Istvánt, a ClientFirst Consulting Kft. ügyvezetőjét.
A szakember szerint azok a vállalatok, amelyek bekapcsolódtak a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Programba, kiemelt hangsúlyt fektetnek az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére, és a hazai átlaghoz képest egyre jobban teljesítenek. A legfrissebb eredményeik alapján a vásárlók 85 százalékát üdvözölték mosolyogva, 97 százalékukat köszöntötték barátságosan, a kapcsolt termékek ajánlása területén pedig 79 százalékot értek el.
Világszerte átlagosan a legtöbbet a kormányzati szektorban dolgozók mosolyognak, ezen a területen 93 százalékos volt az arány. A legrosszabb eredményt 69 százalékkal a közlekedésben dolgozó kiszolgálók érték el.
Az üdvözlést tekintve a lista élére nyolc dél-amerikai ország került, közülük négy – Guatemala, Panama, Peru és Uruguay – 100 százalékos eredményt ért el. A legalacsonyabb értékek Ázsiában születtek, India 59 százalékkal áll a sor végén. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >