Kevesen ismerik Kínában a magyar mangalicát, a tokajit és a libamájat
A kínai nagykövet szerint a beruházások értéke Kínában és Magyarországon is nőtt, és az együttműködés egyre inkább eltolódik a hagyományos területekről, például a zöldgazdaság és a jogi szolgáltatások irányába. A kínai piac azonban még mindig nehéz terep a magyar vállalkozásoknak, mert a kínaiaknak más az ízlése, például „úgy isszák a bort, mint a rövidet”.
A hagyományos, munkaintenzív termékek helyett egyre nagyobb szerep jut technológiaintenzív termékeknek a kínai-magyar külkereskedelemben, tavaly a gépipari és informatikai cikkek a kereskedelem értékének mintegy 90 százalékát adták – mondta Kao Csien, Kína magyarországi nagykövete csütörtökön az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) budapesti rendezvényén.
A nagykövet elmondta, hogy a két ország közötti külkereskedelem az előző évben elérte a 8,72 milliárd dollárt, ami éves összehasonlításban 28 százalékos növekedést jelent. Az idei év első két hónapjában további 20,7 százalékkal nőtt a kereskedelem volumene – tette hozzá.
Kiemelte: a beruházások értéke mind Kínában, mind Magyarországon nőtt, és az együttműködés egyre inkább eltolódik a hagyományos területekről, például a zöldgazdaság és a jogi szolgáltatások irányába. Az előző évben magyar vállalatok is részt vettek az első kínai zöldipari és zöldtechnológiai kiállításon, hamarosan megnyílhat Budapesten egy kínai jogi vállalat első magyarországi irodája – fejtette ki a nagykövet.
Kérdésre válaszolva Csien elmondta: a magyar termékek, így a tokaji bor, a mangalica, a libamáj értékesítéséhez meg kell találni a megfelelő csatornákat. „Kínában csak a francia bort és a francia libamájat ismerik az emberek” – jelezte a nagykövet.
Kína azonban a magyar vállalkozók szerint nehéz terep. Varga Ferenc, a Hortobágyi Lúdtenyésztő Zrt. tulajdonosa korábban azt mondta, a magyar vállalkozások közül „sokan félnek, nem mernek kimenni”. Elmondta például, hogy a szalámifélékben egészen más ízlésük van a kínaiaknak, inkább édesebb termékeket kedvelnek, így a magyar nem igazán ízlik nekik, vagyis szerinte alkalmazkodni kellene a kínai ízvilághoz a siker érdekében.
Varga Ferenc szerint a libamáj sem annyira kelendő, mivel Kínában a liba és kacsa más részei (láb, fej, szárny) népszerűek, és ezen nehéz változtatni. Varga Ferenc szerint a borra növekszik az igény, viszont a borfogyasztás kultúrája nem fejlődött ki, „úgy isszák a bort, mint a rövidet”, miközben rengeteg a hamisított bor, amelyet a kínai fogyasztók nem tudnak megkülönböztetni a minőségitől – írja az origo.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >