Kevesen használnak bevásárlólistát
A POPAI 2012-es, általános élelmiszerre vonatkozó és 2014-es, hipermarket-vásárlói szokásokat elemző tanulmánya összehasonlításából az derült ki, hogy egyre kevesebb amerikai vásárló használ bármiféle bevásárlólistát, különösen a nagy területű üzletekben. Míg 2012-ben csupán a vásárlók 13 százaléka nem vitt magával emlékeztetőt, 2014-ben ez már 34%. Míg a mentálisan, fejben összeszedett beszerzendőkkel érkezők száma szinten maradt, a digitális listásoké pedig enyhén emelkedett, az írásos listával érkezők száma radikálisan, 36-ról 15 százalékra csökkent. Ugyanakkor a bevásárlást előkészítő médiahasználatban is szignifikáns változásokat észleltek, jóval kevesebben fordultak bármiféle médiumhoz, a megkérdezettek 62 százaléka sehol sem tájékozódott 2014-ben. Ezek a tényezők kiemelten hangsúlyozzák a vásárlás helyén és folyamán hozott döntések szerepét, az in-store, eladáshelyi kommunikáció jelentőségét.
A POPAI-módszertant alapul véve idén a magyar POPAI szervezet összefogásával elindult a „Shopper 2014 Hungary” projekt, amelyben nagy mintaszámon kifejezetten a magyar vásárlók szokásait és POP-észlelési sajátosságait kutatjuk
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >