Kevesen használnak bevásárlólistát
A POPAI 2012-es, általános élelmiszerre vonatkozó és 2014-es, hipermarket-vásárlói szokásokat elemző tanulmánya összehasonlításából az derült ki, hogy egyre kevesebb amerikai vásárló használ bármiféle bevásárlólistát, különösen a nagy területű üzletekben. Míg 2012-ben csupán a vásárlók 13 százaléka nem vitt magával emlékeztetőt, 2014-ben ez már 34%. Míg a mentálisan, fejben összeszedett beszerzendőkkel érkezők száma szinten maradt, a digitális listásoké pedig enyhén emelkedett, az írásos listával érkezők száma radikálisan, 36-ról 15 százalékra csökkent. Ugyanakkor a bevásárlást előkészítő médiahasználatban is szignifikáns változásokat észleltek, jóval kevesebben fordultak bármiféle médiumhoz, a megkérdezettek 62 százaléka sehol sem tájékozódott 2014-ben. Ezek a tényezők kiemelten hangsúlyozzák a vásárlás helyén és folyamán hozott döntések szerepét, az in-store, eladáshelyi kommunikáció jelentőségét.
A POPAI-módszertant alapul véve idén a magyar POPAI szervezet összefogásával elindult a „Shopper 2014 Hungary” projekt, amelyben nagy mintaszámon kifejezetten a magyar vásárlók szokásait és POP-észlelési sajátosságait kutatjuk
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Júniusban lassult a termelői árak éves csökkenése Németországban
Németországban a termelői árak 1,6 százalékkal csökkentek júniusban az egy…
Tovább olvasom >Erősebb félévet zártak a vidéki szálláshelyek, mint tavaly
A turizmus 2023-ban vett lendülete továbbra is érezteti hatását. A…
Tovább olvasom >Már minden Auchan-áruházban lehet muncholni
Május elejétől már minden Auchanban az eredeti árhoz képest akár…
Tovább olvasom >