Kevesen használnak bevásárlólistát
A POPAI 2012-es, általános élelmiszerre vonatkozó és 2014-es, hipermarket-vásárlói szokásokat elemző tanulmánya összehasonlításából az derült ki, hogy egyre kevesebb amerikai vásárló használ bármiféle bevásárlólistát, különösen a nagy területű üzletekben. Míg 2012-ben csupán a vásárlók 13 százaléka nem vitt magával emlékeztetőt, 2014-ben ez már 34%. Míg a mentálisan, fejben összeszedett beszerzendőkkel érkezők száma szinten maradt, a digitális listásoké pedig enyhén emelkedett, az írásos listával érkezők száma radikálisan, 36-ról 15 százalékra csökkent. Ugyanakkor a bevásárlást előkészítő médiahasználatban is szignifikáns változásokat észleltek, jóval kevesebben fordultak bármiféle médiumhoz, a megkérdezettek 62 százaléka sehol sem tájékozódott 2014-ben. Ezek a tényezők kiemelten hangsúlyozzák a vásárlás helyén és folyamán hozott döntések szerepét, az in-store, eladáshelyi kommunikáció jelentőségét.
A POPAI-módszertant alapul véve idén a magyar POPAI szervezet összefogásával elindult a „Shopper 2014 Hungary” projekt, amelyben nagy mintaszámon kifejezetten a magyar vásárlók szokásait és POP-észlelési sajátosságait kutatjuk
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A robotkasszák térhódítása Magyarországon
Az önkiszolgáló kasszák egyre nagyobb teret hódítanak a magyar boltokban,…
Tovább olvasom >Feldolgozott húsok: egészségesek vagy inkább kerülendők?
A magyarok körében rendkívül népszerűek a felvágottak, amelyek gyors és…
Tovább olvasom >Orbán Viktor: a nyugdíjasok külön kártyát kapnak majd az áfa-visszatérítés érvényesítéséhez
Az áfa-visszatérítéshez a nyugdíjasok külön kártyát kapnak majd, amelyet a…
Tovább olvasom >