Kevesebbet ugyanabból
A GfK Hungária legfrissebb kutatása szerint a háztartások inkább kevesebbet vásárolnak a megszokott napi fogyasztási cikkekből, de jellemzően nem helyettesítik a megszokott márkáikat olcsóbb márkákkal.
A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem által a lakosság körében közösen vizsgált komplex Fogyasztói Bizalom Index (FBI) hűen tükrözi a recesszió vezérelte közhangulatot. 2008 utolsó negyedévében a bizalmi index 26 százalékkal csökkent, majd az esés további 10 ponttal folytatódott 2009 első negyedévében is. A fogyasztók lényegesen negatívabban ítélik meg a saját, valamint az ország rövid és hosszú távú (5 éves) gazdasági kilátásait, mint néhány hónappal korábban, továbbá elnapolják a tervezett tartós fogyasztási-cikk vásárlásaikat. A válság ellenére azonban nem indul el a fogyasztók körében intenzív vándorlás az olcsóbb termékek irányába, inkább kevesebbet vásárolnak a megszokott napi fogyasztási cikekből. A kereskedelmi csatornák részesedése a napi fogyasztási cikkek piacán a tavalyi év második felében tapasztalható tendenciáknak megfelelően alakult, folytatódott a szupermarketek erősödése.
A kereskedelmi csatornák részesedése a napi fogyasztási cikkek piacán a háztartások vásárlásai alapján:
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >