Kevesebbet ugyanabból
A GfK Hungária legfrissebb kutatása szerint a háztartások inkább kevesebbet vásárolnak a megszokott napi fogyasztási cikkekből, de jellemzően nem helyettesítik a megszokott márkáikat olcsóbb márkákkal.
A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem által a lakosság körében közösen vizsgált komplex Fogyasztói Bizalom Index (FBI) hűen tükrözi a recesszió vezérelte közhangulatot. 2008 utolsó negyedévében a bizalmi index 26 százalékkal csökkent, majd az esés további 10 ponttal folytatódott 2009 első negyedévében is. A fogyasztók lényegesen negatívabban ítélik meg a saját, valamint az ország rövid és hosszú távú (5 éves) gazdasági kilátásait, mint néhány hónappal korábban, továbbá elnapolják a tervezett tartós fogyasztási-cikk vásárlásaikat. A válság ellenére azonban nem indul el a fogyasztók körében intenzív vándorlás az olcsóbb termékek irányába, inkább kevesebbet vásárolnak a megszokott napi fogyasztási cikekből. A kereskedelmi csatornák részesedése a napi fogyasztási cikkek piacán a tavalyi év második felében tapasztalható tendenciáknak megfelelően alakult, folytatódott a szupermarketek erősödése.
A kereskedelmi csatornák részesedése a napi fogyasztási cikkek piacán a háztartások vásárlásai alapján:
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Lassanként visszaépülhet a kiskereskedelmi forgalom és lakossági fogyasztás
A kiskereskedelmi forgalom alakulása és a lakossági fogyasztás visszaépülése az…
Tovább olvasom >Túl vagyunk 2 millió visszaváltott palackon, de még vannak gondok
Az év eleje óta Magyarországon vissza lehet váltani a fém,…
Tovább olvasom >Ausztriában lassult az infláció júniusban
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedése az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >