Kevesebbet ugyanabból
A GfK Hungária legfrissebb kutatása szerint a háztartások inkább kevesebbet vásárolnak a megszokott napi fogyasztási cikkekből, de jellemzően nem helyettesítik a megszokott márkáikat olcsóbb márkákkal.
A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem által a lakosság körében közösen vizsgált komplex Fogyasztói Bizalom Index (FBI) hűen tükrözi a recesszió vezérelte közhangulatot. 2008 utolsó negyedévében a bizalmi index 26 százalékkal csökkent, majd az esés további 10 ponttal folytatódott 2009 első negyedévében is. A fogyasztók lényegesen negatívabban ítélik meg a saját, valamint az ország rövid és hosszú távú (5 éves) gazdasági kilátásait, mint néhány hónappal korábban, továbbá elnapolják a tervezett tartós fogyasztási-cikk vásárlásaikat. A válság ellenére azonban nem indul el a fogyasztók körében intenzív vándorlás az olcsóbb termékek irányába, inkább kevesebbet vásárolnak a megszokott napi fogyasztási cikekből. A kereskedelmi csatornák részesedése a napi fogyasztási cikkek piacán a tavalyi év második felében tapasztalható tendenciáknak megfelelően alakult, folytatódott a szupermarketek erősödése.
A kereskedelmi csatornák részesedése a napi fogyasztási cikkek piacán a háztartások vásárlásai alapján:
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Uniós adó jöhet az ultrafeldolgozott élelmiszerekre és az alkoholos üdítőkre – készül az EU első kardiovaszkuláris akcióterve
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Baltikum felé nyit a magyar élelmiszerexport
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Ipari alkoholgyártás: sokkal több mindenben jelen van, mint gondolnánk
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

