Kevesebb táblagépet értékesítettek világszerte a második negyedévben
A második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 7,0 százalékkal, az első negyedévihez képest pedig 3,9 százalékkal 44,7 millióra csökkent a világpiacon értékesített táblagépek száma az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat szerdán közzétett negyedéves felmérése szerint.
Az eladott készülékek számának csökkenése mellett a piaci szereplők részesedésében is jelentős változás következett be – kommentálta a jelentés megállapításait Jean Philippe Bouchard, az IDC táblagéppiaci kutatási igazgatója. „Az első negyedévben az Apple és a Samsung együtt 45,7 százalékos piaci részesedést tudhatott magáénak, a második negyedévben azonban már olyan gyártók, mint az LG, a Huawei, vagy az E FUN előretörésével részesedésük 41,5 százalékra zsugorodott” – mutatott rá.
Az új szereplők piaci behatolása miatt az öt legnagyobb gyártó piaci részesedése az első negyedévi 58 százalékról a második negyedévben 54 százalékra csökkent. A kínai Huawei a második negyedévben lépett be első alkalommal a legnagyobb öt közé, az E FUN neve pedig megjelent a legnagyobb tíz között.
Az eladott készülékek számának és piaci részesedésének csökkenése ellenére is az Apple biztos előnnyel piacvezető a táblagépek világpiacán. A második negyedévben 10,9 millió táblagépet értékesített, 17,9 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, piaci részesedésük pedig 24,5 százalékra csökkent 27,7 százalékról.
A rangsorban második Samsung 7,6 millió táblagépet értékesített a második negyedévben, 12,0 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 8,6 milliónál, piaci részesedése pedig egy százalékponttal 17,0 százalékra csökkent.
A harmadik legnagyobb piaci szereplő a Lenovo 2,5 millió táblagépet értékesített, 6,8 százalékkal többet a 2014 második negyedévi 2,4 milliónál. Piaci részesedése a tavalyi 4,9 százalékról 5,7 százalékra emelkedett.
A negyedik-ötödik helyen az eladások kerekített számában holtverseny alakult ki a Huawei és az LG Electronics között: mindkét vállalat 1,6 millió készüléket értékesített az idei második negyedévben. A Huawei esetében ez 103,6 százalékos, az LG esetében pedig 246,4 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 0,8 milliós, illetve 0,5 milliós eladások után. A Huawei idei piaci részesedése 3,7 százalék lett a tavalyi 1,7 százalék után, az LG részesedése pedig 3,6 százalék 1,0 százalék után.
Az összes többi gyártó együttesen 20,4 millió táblagépet értékesített az idei második negyedévben, 9,3 százalékkal kevesebbet, mint 2014 második negyedévében, ami 22,4 millió volt. Együttes piaci részesedésük 45,6 százalékra csökkent 46,7 százalékról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
SPAR Group: növekszik az AI elfogadottsága a kiskereskedelemben
Egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelmi környezetben a mesterséges intelligencia,…
Tovább olvasom >Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >Tavaly az AI gondoskodott a boldog karácsonyi vásárlási élményről
A mesterséges intelligencia (AI) a legutóbbi karácsonyi vásárlás során is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bővülhet az online árfigyelő
A családok védelme, az infláció alacsony szinten tartása és a…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >