Kevesebb táblagépet értékesítettek világszerte a második negyedévben
A második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 7,0 százalékkal, az első negyedévihez képest pedig 3,9 százalékkal 44,7 millióra csökkent a világpiacon értékesített táblagépek száma az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat szerdán közzétett negyedéves felmérése szerint.
Az eladott készülékek számának csökkenése mellett a piaci szereplők részesedésében is jelentős változás következett be – kommentálta a jelentés megállapításait Jean Philippe Bouchard, az IDC táblagéppiaci kutatási igazgatója. „Az első negyedévben az Apple és a Samsung együtt 45,7 százalékos piaci részesedést tudhatott magáénak, a második negyedévben azonban már olyan gyártók, mint az LG, a Huawei, vagy az E FUN előretörésével részesedésük 41,5 százalékra zsugorodott” – mutatott rá.
Az új szereplők piaci behatolása miatt az öt legnagyobb gyártó piaci részesedése az első negyedévi 58 százalékról a második negyedévben 54 százalékra csökkent. A kínai Huawei a második negyedévben lépett be első alkalommal a legnagyobb öt közé, az E FUN neve pedig megjelent a legnagyobb tíz között.
Az eladott készülékek számának és piaci részesedésének csökkenése ellenére is az Apple biztos előnnyel piacvezető a táblagépek világpiacán. A második negyedévben 10,9 millió táblagépet értékesített, 17,9 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, piaci részesedésük pedig 24,5 százalékra csökkent 27,7 százalékról.
A rangsorban második Samsung 7,6 millió táblagépet értékesített a második negyedévben, 12,0 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 8,6 milliónál, piaci részesedése pedig egy százalékponttal 17,0 százalékra csökkent.
A harmadik legnagyobb piaci szereplő a Lenovo 2,5 millió táblagépet értékesített, 6,8 százalékkal többet a 2014 második negyedévi 2,4 milliónál. Piaci részesedése a tavalyi 4,9 százalékról 5,7 százalékra emelkedett.
A negyedik-ötödik helyen az eladások kerekített számában holtverseny alakult ki a Huawei és az LG Electronics között: mindkét vállalat 1,6 millió készüléket értékesített az idei második negyedévben. A Huawei esetében ez 103,6 százalékos, az LG esetében pedig 246,4 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 0,8 milliós, illetve 0,5 milliós eladások után. A Huawei idei piaci részesedése 3,7 százalék lett a tavalyi 1,7 százalék után, az LG részesedése pedig 3,6 százalék 1,0 százalék után.
Az összes többi gyártó együttesen 20,4 millió táblagépet értékesített az idei második negyedévben, 9,3 százalékkal kevesebbet, mint 2014 második negyedévében, ami 22,4 millió volt. Együttes piaci részesedésük 45,6 százalékra csökkent 46,7 százalékról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >