Kevesebb sört iszunk, inkább dobozból, mint üvegből
Az előző évi megtorpanást követően 2009 első négy hónapjában tovább csökkent a háztartások otthoni sörfogyasztása – állapította meg a háztartások privát fogyasztását figyelemmel kísérő GfK Hungária ConsumerScan.
A visszaesés kizárólag az üveges termékeket érinti, a dobozos sörök fogyasztása viszont tovább nőtt, mennyiségi részesedésük átlépte az 50 százalékot.
Az átlagos sörvásárló középkorú férfi, aki nagyjából alig 1-2 perc alatt eldönti, milyen sör kerüljön a kosarába. Egy átlagosan vásárló háztartás 2006-ban 82 liter, 2007-ben 86 liter sört vett, ezzel szemben a tavalyi évben mindössze 81 litert fogyasztott, melyben az átlagosnál hűvösebb nyári időjárás is közrejátszhatott.
Az idei évben a visszaesés felerősödni látszik, 2009. január-április időszakban az előző év azonos időszakához viszonyítva mennyiségben 10 százalékkal csökkent az otthoni sörfogyasztás. Az értékbeli visszaesés mértéke csak 6 százalék, az egyes termékek átlagosan 4 százalékkal drágultak.
Fogyasztói oldalról a visszaesés fő oka a kevesebb vásárlóban keresendő. Míg 2008 első négy hónapjában a háztartásoknak 48 százaléka vásárolt sört, addig idén ez az arány csak 44 százalék. Emellett még a fogyasztási intenzitás is csökken, mivel eddig idén csak 33 liter jut egy vásárló háztartásra, szemben a tavalyi 34 literrel.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Lassan elfogynak a sarki kisboltok: 22 ezer bolt tűnt el négy év alatt
2024 végére több mint 5200 kiskereskedelmi üzlet szűnt meg Magyarországon…
Tovább olvasom >