Kevesebb sört adott el, de megtartotta munkavállalóit a Borsodi Sörgyár tavaly
Az előző, rendkívül sikeres évtől ugyan elmaradtak tavaly a Borsodi Sörgyár eredményei, de a társaság minden munkavállalóját meg tudta tartani a koronavírus-járvány okozta kihívások ellenére – közölte a cég az MTI érdeklődésére.
A nyilvánosan hozzáférhető adatok szerint a Borsodi Sörgyár Kft. nettó árbevétele 2019-ben 44,6 milliárd forint volt (ebből a belföldi 41,7 milliárd, az exportértékesítés 2,89 milliárd forint), mintegy 10 százalékkal haladta meg az előző évit. A cég üzemi eredménye 828 millió forint volt 2019-ben az előző évi 202,5 millió forint után. A 420 embert foglalkoztató társaság tavalyi adatait egyelőre nem hozza nyilvánosságra, csak annyit közöltek, hogy a piaci tendenciákhoz igazodva csaknem 7,5 százalékkal csökkent a forgalom 2019-hez képest, belföldön 9,7 százalékkal.
Hangsúlyozták, hogy a turizmus-vendéglátás teljes leállása, illetve a sportrendezvények, fesztiválok elmaradása nagyban befolyásolta a Borsodi Sörgyár üzleti eredményeit – ezek főként a HoReCa (Hotels, Restaurants, Cafés – hotelek, éttermek, kávézók) szegmensen belül a hordós sörök piacát érintették érzékenyen, amelyek eladott mennyisége közel felére esett vissza.
Az MTI kérdésére a cég közölte, hogy a járvány ellenére 2020-ban befejezte hároméves, 12 millió eurós beruházását, így a Borsodi bőcsi üzemének kapacitása évi 2,5 millió hektoliterre bővült.
A vállalat az idén elsősorban logisztikai fejlesztéseket tervez, emellett a portfólió bővítésére koncentrál. Kitértek arra, hogy egyre nő az alkoholmentes termékek népszerűsége, összevetve a tavalyi és a 2019-es év eredményeit, ez a szegmens teljesített a legjobban. Többek között ennek okán is a Borsodi Sörgyár folyamatosan bővíti alkoholmentes Borsodi Friss portfólióját, az idén az alma-körte ízzel.
Jelezték azt is: a trendek alapján a sörfogyasztók a magas minőségű italokat keresik, erre reagálva a cég egy új portfóliót is bevezetett 2020-ban, amely a citrusos, komlós Borsodi Hoppy hoplágerből és a Borsodi első felsőerjesztésű söréből, a Borsodi IPA-ból állt. Az idén tovább bővítették ezt a kínálatot, többféle gyümölcsízesítésben jelentek, illetve jelennek meg a tavasz folyamán a Borsodi Ale elnevezésű sörök. Az új termékek eddigi fogadtatása pozitív – közölte a Borsodi Sörgyár. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Stabilizálódó prémiumszegmens, erősödő alkoholmentes kínálat – így alakult az uniós és hazai sörpiac 2024-ben
Az Európai Unió tagállamai 2024-ben összesen 34,7 milliárd liter sört…
Tovább olvasom >Történelmi mélypontra süllyedt a német sörpiac – egyre népszerűbb az alkoholmentes változat
Több mint harmincéves mélypontra esett a német sörértékesítés 2025 első…
Tovább olvasom >Forró augusztusban bíznak a sörgyártók
A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első…
Tovább olvasom >További cikkeink
2,7 milliárd forintos beruházással lép szintet a SPAR logisztikája
Több mint 700 millió forintot fordított az üllői logisztikai központjának…
Tovább olvasom >Augusztus 20-án zárva tartanak a PENNY üzletei
A PENNY üzletei augusztus 20-án, a nemzeti ünnepen zárva tartanak,…
Tovább olvasom >Nagy Márton és Nagy Elek a Kormány–MKIK program végrehajtásáról tárgyalt
A Kormány és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) májusban…
Tovább olvasom >