Kevesebb sör fogyott tavaly
A söripar 12%-kal kevesebb sört tudott értékesíteni 2009-ben, mint egy évvel korábban. A hazai piac 9%-os csökkenést mutat, az elmúlt években folyamatosan esett vissza a hazai fogyasztás -hangzott el a Magyar Sörgyártók Szövetsége sajtótájékoztatóján.
Sivó Imre, a Sörszövetség elnöke elmondta: a hazai gyártók 4,4 milliárd forinttal kevesebb adót fizettek 2009-ben, mint egy évvel korábban, helyzetüket a csökkenő fogyasztás mellett a jövedékiadó-és áfaemelés is nehezítette. Ráadásul -az elnök szerint- a termékdíjak kapcsán sem sikerült áttörést elérniük.
Elhangzott: a gyártók az idei évben 2-3%-os visszaeséssel számolnak, a csökkenő eladásokat elsősorban új termékekkel, hatékonyabb marketinggel próbálják kompenzálni.
Legnagyobb mértékben a visszaváltható palackban forgalmazott sörök fogyasztása esett vissza, a dobozos forgalmazás azonban arányaiban növekedést mutat. A vendéglátóiparban zuhanásszerű visszaesés következett be: a hordóban forgalmazott csapolt sörökből 13%-kal értékesítettek kevesebbet, mint 2008-ban. A gyártók szerint kijelenthető, hogy a válság hatására a fogyasztók otthon maradnak.
A legolcsóbb sörök kategóriájában azonban nem történt visszaesés: ennek a kategóriának a piaci részesedése növekedett. A gyártók tapasztalatai szerint növekedett a sörimport, ez is elsősorban az olcsó sör kínálatot, fogyasztást erősítette.
A gyártók azt remélik, az idei labdarúgó világbajnokság ismét felpörgeti az eladásokat. Arra számítanak, sokan bárokban, kávézókban követik majd a meccseket, természetesen egy-egy korsó sör mellett. A nemzetközi sporteseményeken túl egy meleg nyári szezon is egyértelműen pozitív hatással lehet a fogyasztásra – írja a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >