Kevesebb pralinét vásároltak az első félévben
A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását figyelemmel kísérő Consumer-Scan adatai szerint az idei év első félévében kevesebb pralinét vásároltak a magyar fogyasztók. Egy háztartás fél év alatt nagyjából nyolc dobozzal vett ebből az édességtípusból.Az idei év első hat hónapjában a magyar fogyasztók az előző két év azonos időszakához képest kevesebb pralinét vásároltak és kevesebbet is költöttek a kategóriára. A piac szűkülése mögött főként a vásárlási hatókör és az egy alkalommal megvásárolt mennyiség csökkenése áll, miközben a gyakoriság növekedett.
Az egy háztartás által fél év alatt megvásárolt pralinémennyiség továbbra is meghaladja az 1,3 kg-ot, ami nagyjából nyolc dobozt jelent. Ebből a típusú édességből általában havonta egyszer vásárolunk, alkalmanként 1-2 dobozzal/csomaggal.
A tavalyi évig folyamatosan bővült azon háztartások köre, amelyek az édességből vásároltak, azonban az idei első félévben ez a tendencia megtört. A kategóriában jellemző kilogrammonkénti átlagárat vizsgálva elmondható, hogy az idei év első hat hónapjában az élelmiszer-inflációt meghaladóan emelkedtek az árak. Ez jellemző volt mind a márkázott, mind pedig a saját márkás termékekre.
A pralinét vásárló háztartások részaránya
(az adatok százalékban kifejezve)
Vásárlói hatókör (%)
2007. I. félév 36
2008. I. félév 39
2009. I. félév 35
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >