Kevesebb pralinét vásároltak az első félévben
A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását figyelemmel kísérő Consumer-Scan adatai szerint az idei év első félévében kevesebb pralinét vásároltak a magyar fogyasztók. Egy háztartás fél év alatt nagyjából nyolc dobozzal vett ebből az édességtípusból.Az idei év első hat hónapjában a magyar fogyasztók az előző két év azonos időszakához képest kevesebb pralinét vásároltak és kevesebbet is költöttek a kategóriára. A piac szűkülése mögött főként a vásárlási hatókör és az egy alkalommal megvásárolt mennyiség csökkenése áll, miközben a gyakoriság növekedett.
Az egy háztartás által fél év alatt megvásárolt pralinémennyiség továbbra is meghaladja az 1,3 kg-ot, ami nagyjából nyolc dobozt jelent. Ebből a típusú édességből általában havonta egyszer vásárolunk, alkalmanként 1-2 dobozzal/csomaggal.
A tavalyi évig folyamatosan bővült azon háztartások köre, amelyek az édességből vásároltak, azonban az idei első félévben ez a tendencia megtört. A kategóriában jellemző kilogrammonkénti átlagárat vizsgálva elmondható, hogy az idei év első hat hónapjában az élelmiszer-inflációt meghaladóan emelkedtek az árak. Ez jellemző volt mind a márkázott, mind pedig a saját márkás termékekre.
A pralinét vásárló háztartások részaránya
(az adatok százalékban kifejezve)
Vásárlói hatókör (%)
2007. I. félév 36
2008. I. félév 39
2009. I. félév 35
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >