Kevesebb pralinét vásároltak az első félévben
A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását figyelemmel kísérő Consumer-Scan adatai szerint az idei év első félévében kevesebb pralinét vásároltak a magyar fogyasztók. Egy háztartás fél év alatt nagyjából nyolc dobozzal vett ebből az édességtípusból.Az idei év első hat hónapjában a magyar fogyasztók az előző két év azonos időszakához képest kevesebb pralinét vásároltak és kevesebbet is költöttek a kategóriára. A piac szűkülése mögött főként a vásárlási hatókör és az egy alkalommal megvásárolt mennyiség csökkenése áll, miközben a gyakoriság növekedett.
Az egy háztartás által fél év alatt megvásárolt pralinémennyiség továbbra is meghaladja az 1,3 kg-ot, ami nagyjából nyolc dobozt jelent. Ebből a típusú édességből általában havonta egyszer vásárolunk, alkalmanként 1-2 dobozzal/csomaggal.
A tavalyi évig folyamatosan bővült azon háztartások köre, amelyek az édességből vásároltak, azonban az idei első félévben ez a tendencia megtört. A kategóriában jellemző kilogrammonkénti átlagárat vizsgálva elmondható, hogy az idei év első hat hónapjában az élelmiszer-inflációt meghaladóan emelkedtek az árak. Ez jellemző volt mind a márkázott, mind pedig a saját márkás termékekre.
A pralinét vásárló háztartások részaránya
(az adatok százalékban kifejezve)
Vásárlói hatókör (%)
2007. I. félév 36
2008. I. félév 39
2009. I. félév 35
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >