Kevesebb lett a promóciós eladás
A mosószer kiskereskedelmi forgalma 2012. január–októberben meghaladta a 27 milliárd forintot. Az előző hasonló időszakhoz viszonyítva nem változott belőle a kiskereskedelem bevétele. Mennyiség szempontjából azonban 9 százalékkal csökkent a bolti eladás a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
A Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum forgalom szerinti rangsorát vezető mosószer forgalma változatlanul erősen koncentrált. Viszont amíg a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek piaci részesedése – értékben – 3 százalékponttal csökkent egyik tízhónapos időszakról a másikra, addig a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója 3 százalékponttal növekedett.
Viszonylag erős a gyártói márkák piaci pozíciója. Értékben a teljes eladásból 89 százalék jutott rájuk, 2012. január–június között; 2 százalékponttal kevesebb, mint az előző első fél év során.
Eléggé magas a promóciós eladás részaránya a mosószer bolti forgalmából. Amíg azonban tavalyelőtt az első hét hónap során – érték szempontjából – a kiskereskedelem bevételének 56 százaléka származott promóciós értékesítésből, addig a múlt évi hasonló időszakban már csak 51 százaléka.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >