Kevesebb lett a promóciós eladás
A mosószer kiskereskedelmi forgalma 2012. január–októberben meghaladta a 27 milliárd forintot. Az előző hasonló időszakhoz viszonyítva nem változott belőle a kiskereskedelem bevétele. Mennyiség szempontjából azonban 9 százalékkal csökkent a bolti eladás a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
A Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum forgalom szerinti rangsorát vezető mosószer forgalma változatlanul erősen koncentrált. Viszont amíg a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek piaci részesedése – értékben – 3 százalékponttal csökkent egyik tízhónapos időszakról a másikra, addig a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója 3 százalékponttal növekedett.
Viszonylag erős a gyártói márkák piaci pozíciója. Értékben a teljes eladásból 89 százalék jutott rájuk, 2012. január–június között; 2 százalékponttal kevesebb, mint az előző első fél év során.
Eléggé magas a promóciós eladás részaránya a mosószer bolti forgalmából. Amíg azonban tavalyelőtt az első hét hónap során – érték szempontjából – a kiskereskedelem bevételének 56 százaléka származott promóciós értékesítésből, addig a múlt évi hasonló időszakban már csak 51 százaléka.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megugrott a FAO globális élelmiszerár indexe
Az elmúlt 18 hónap legmagasabb értékére ugrott az élelmiszer-alapanyagok globális…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: magasabb növekedési pályára állhat a gazdaság
Magasabb növekedési pályára állhat a magyar gazdaság 2025-től – mondta…
Tovább olvasom >Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >