Kevesebb kolbász és szalámi fogyott az első harmadévben
A GfK Hungária ConsumerScan adatbázisának adatai azt mutatják, hogy mind kolbászból, mind pedig szalámiból kevesebb mennyiséget vásároltak a magyar háztartások, mint egy évvel korábban. Míg vastagkolbászból kevesebb mennyiség fogyott, addig vékonykolbászból a háztartások 5 százalékkal többet vásároltak, mint egy évvel korábban.Az idei év első harmadévében mind kolbászból, mind pedig szalámiból kevesebb mennyiséget vásároltak a magyar háztartások, mint egy évvel korábban. Ennek a csökkenésnek a mértéke a kolbászok esetében közel 7 százalék, a szalámiknál pedig több mint 17 százalék. A két szegmens csökkenése mögött eltérő okok húzódnak meg. A kolbászok esetében az egy vásárló háztartásra eső átlagos mennyiség visszaesése, míg a szalámi esetében a vásárló háztartások számának csökkenése áll a háttérben.
A vizsgált időszakban a kolbászt vásárló háztartások száma kisebb mértékben csökkent, mint az egy háztartásra eső megvásárolt mennyiség. Ennek oka részben a magas, közel 11 százalékos átlagár-növekedés. Az átlagár emelkedésének következtében a kategória értékben növekedni tudott közel 4 százalékkal. A kolbászkategória csökkenése mögött a vastagkolbász szegmensének erőteljes, közel 19 százalékos mennyiségi csökkenése áll. Ezzel szemben a vékonykolbászból a háztartások 5 százalékkal többet vásároltak, mint egy évvel korábban. Ennek köszönhetően a vékonykolbászok mennyiségi piacrésze 6 százalékponttal nőtt.
A szalámik esetében a kategóriát vásárló háztartások számának csökkenése meghaladta a 15 százalékot. Ennek hatását tovább erősítette az enyhén csökkenő vásárlási intenzitás, ami összességében a kategória csökkenéséhez vezetett. A kategória legnagyobb szegmense a csemegeszalámik szegmense, ezt követi a paprikás szalámik, végül a szalámimixek szegmense.
A kereskedelmi márkákat vizsgálva a kolbászok esetében stabilitás figyelhető meg, míg a szalámiknál a gyártói márkák erősödtek. A gyártói márkák piacrésze 12 százalékponttal nőtt a vizsgált időszakban.
A háztartások által vásárolt kolbászok és szalámik eladásainak változása 2008 és 2009 első harmadévének összevetésében, százalékban
Piaci trend Mennyiségi Értékbeli
változás (%) változás (%)
Kolbász -7% 4%
Szalámi -17% -14%
Forrás: GfK Hungária, Consumer Tracking
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >