Kevesebb készcsomagolás, több csomagolószer az idei Hungaropackon
Az éppen 45 éve, 1967-ben életre hívott, és 2012-ben 29. alkalommal megrendezett Hungaropack Magyar Csomagolási Versenyre 31 vállalattól 53 nevezés érkezett. A pályamunkák közül 47 nevezés a fogyasztói és gyűjtőcsomagolás, hat pedig a szállítási csomagolás kategóriájába tartozott.
Aszakterületi megoszlást tekintve ezúttal is az élelmiszeripar a meghatározó 38 pályázattal, kozmetikai, illetve vegyipari kapcsolódású nevezés hat érkezett, míg egyéb iparok termékeinek csomagolásaiból, csomagolószereiből kilenc nevezést adtak be.
A csomagolószerek fő anyagát illetően a papír alapú megoldásokból érkezett a legtöbb (39), a hajlékony és merev falú műanyag megoldásból pedig közel harmadannyi (14). Üveg csomagolószer nevezést önállóan nem, de ajándékcsomagolás részeként négyet is regisztrálhattak, fém csomagolószerrel a résztvevők ezúttal nem pályáztak.
Az előző évek tendenciája ebben az évben is megfigyelhető, eszerint terméket tartalmazó kész csomagolásból kevesebb (15), míg terméket nem tartalmazó csomagolószer-nevezésből több (38) érkezett, így a versenyen ezúttal is elsősorban a csomagolószer-gyártók mutatták be újdonságaikat, technikai, technológiai fejlődésüket.
Örvendetes, hogy a rendszeres pályázók mellett visszatérőkkel és debütálókkal egyaránt találkozhatott a zsűri.
A verseny bírálóbizottsága 2012. június 27-én pontozásos szavazással hozta meg döntését. A nevezések közül az öt legtöbb pontot elért pályamunka HUNGAROPACK díjat, további 31 magas pontszámot elérő nevezés különdíjat, illetve kilenc nevezés okleveles elismerést kapott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >